Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yks kalorinvahtaaja täälläkin

Vierailija
19.02.2014 |

Mun päivittäinen kalorintarve ois 2100 jotta laihdun. Ongeoma onkin se että en saa sitä täyteen, en millään. Tänäänkin vedin viiden syömiskerran lisäksi suklaata, suolatikkuja ja luumuja. Kalorit 1658. Olen syönyt tänään rasvaista kalaa, tuhdin välipalan. Mitä vielä? En tahdo joka päivä syödä kaikkea p**kaa että saan kalorit ees 1600 tasolle joten mitä lisään? Proteiinia saan hyvin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:31"]Joku ei tässä nyt natsaa. Olet normaalipainossa ja saisit syödä yli 2000 kaloria ja silti laihtuisit? Ei mitenkään.

[/quote]

Fyysisesti raskas työ. Kaloreita polttava juoksuharrastus sekä lihastreenit. Siinäpä se. Jos liikkuu niin laihtuu. Jos lopetan liikunnan niin todennäköisesti alan lihoa, ainakin noilla kaloreilla. Istumatyöläinen ei tietenkään voisi vetää samaa määrää kun ei kuluta niitä.

Vierailija
2/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä buustata aineenvaihduntaa, voi olla siitä kiinni. Ootko varma työssä kulutetuista kaloreista, ne helposti arvio (esim. hoitotyö) liian korkeiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoisen naisen perustarve on noin 2000kcal. Sillä ei liho eikä laihdu. Pitää syödä alle sen, esim. 1200-1600kcal jos aikoo laihduttaa.

http://kalorilaskuri.fi/ruokapaivakirja

Vierailija
4/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 20:21"]Yritä buustata aineenvaihduntaa, voi olla siitä kiinni. Ootko varma työssä kulutetuista kaloreista, ne helposti arvio (esim. hoitotyö) liian korkeiksi.

[/quote]

Olen varma, valitettavasti :) Aineenvaihduntaa olen itsekin miettinyt, ilmeisesti se tarttis jotain lisää koneeseen mutta mitä? Kuituja syön tarpeeksi kuten proteiiniakin. Vettä menee 2,5-3,5l/pvä riippuen käynkö juoksemassa. Vatsa mulla on aina toiminut mutta nyt on jotenkin jumissa ajoittain. Ärsyttää kun olen saanut itseni työllä ja tuskalla tähän ja nyt viime metrit jumittaa.

Vierailija
5/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 20:31"]Normaalipainoisen naisen perustarve on noin 2000kcal. Sillä ei liho eikä laihdu. Pitää syödä alle sen, esim. 1200-1600kcal jos aikoo laihduttaa.

[/quote]

Siinäpä se, syön 1600-1800 ja en laihdu :/

Vierailija
6/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kulutus on sitten 1400/pv jos et laihdu. Ihmiset on erilaisia ja jotkut ovat huomattavasti "taloudellisempia" kuin toiset. Itse olen pisaralla pisimmälle -ihminen, syödä ei tarvitse ollenkaan...

Vierailija
7/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan scheissea, että joku tietää kalorut 8:n tarkkuudella. Pää pois perseestä ha liikkumaan. Mä lihoisin noin kauheilla kalorimäärillä.

Vierailija
8/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 20:31"]Normaalipainoisen naisen perustarve on noin 2000kcal. Sillä ei liho eikä laihdu. Pitää syödä alle sen, esim. 1200-1600kcal jos aikoo laihduttaa.

[/quote]

Siinäpä se, syön 1600-1800 ja en laihdu :/

[/quote]

Miksi luulet sitten laihtuvasi suuremmalla kalorimäärällä? Oletko lukenut pakkotoistoa ja nähnyt sanan säästöliekki ja ajatellut, että mikäli syöt alle 2000 kaloria, niin elimistösi menee säästöliekille? Säästöliekki ei ihan sitä tarkoita... Esimerkiksi itselläni peruskulutus on noin 1300 kaloria, joten niinä päivinä kun en liiku niin en voi tuota enempää syödä, mikäli haluan laihtua.

Vierailija
9/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vedä. Laihdut nopeemmin

Vierailija
10/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinöitä ja avokadoa.

Vierailija
11/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo nyt ihan oikeesti tosissas? :D

Vierailija
12/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ilveellä olet sitten itsesi saanut lihotettua, jos ruoka noin huonosti maistuu?

Vierailija
13/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosissani. Syön sen verran vähän ettei paino putoa. Olen normaalipainossa mutta ylärajalla ja aikaisempi paino johtuu aikaisemmasta liikkumattomuudesta.

Vierailija
14/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 21:57"]Millä ilveellä olet sitten itsesi saanut lihotettua, jos ruoka noin huonosti maistuu?

[/quote]

Ja ihan tiedoksi että kun laihtuu niin energiantarve pienenee ja vatsakin vetää vähemmän kuin ennen. Vatsalaukku kun kutistuu kun sitä ei täytä äärimmilleen montaa kertaa päivässä.

Vierailija
15/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 21:57"]Millä ilveellä olet sitten itsesi saanut lihotettua, jos ruoka noin huonosti maistuu?

[/quote]

Ja ihan tiedoksi että kun laihtuu niin energiantarve pienenee ja vatsakin vetää vähemmän kuin ennen. Vatsalaukku kun kutistuu kun sitä ei täytä äärimmilleen montaa kertaa päivässä.

[/quote]

Normaali vatsalaukku toimii hyvin kun se voi vaihdella kokoaan kulloisenkin tilanteen mukaan. Vatsalaukku kutistuu todellisuudessa vain ja ainoastaan leikkaamalla. Moni laihdutusleikattu on tosin saanut venytettyä gastric sleevensä aikamoisiin mittoihin sen jälkeen kun laihdutuksen alkuinnostus on ohi.

Vierailija
16/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:15"]

[/quote]

[/quote]

Normaali vatsalaukku toimii hyvin kun se voi vaihdella kokoaan kulloisenkin tilanteen mukaan. Vatsalaukku kutistuu todellisuudessa vain ja ainoastaan leikkaamalla. Moni laihdutusleikattu on tosin saanut venytettyä gastric sleevensä aikamoisiin mittoihin sen jälkeen kun laihdutuksen alkuinnostus on ohi.

[/quote]

Kumma juttu kun mulle lääkäri on väittänyt muuta. Lienee lääkäri joku puoskari ollut. Ja minä hullu luulin että kun en saa itseeni enää ahdettua puoliakaan siitä mitä ennen tai oksennan niin se vois johtua siitä että vatsalaukku on pienempi. Kiitos AV taas!

Vierailija
17/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei tässä nyt natsaa. Olet normaalipainossa ja saisit syödä yli 2000 kaloria ja silti laihtuisit? Ei mitenkään.

Vierailija
18/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran haluat laihduttaa, niin ei se nyt ihan hirveä ongelma ole, jos et syö koko kulutuksen määrää. :D Eri asia sitten, jos olet kovasti alipainoinen.

Vierailija
19/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kumma juttu kun mulle lääkäri on väittänyt muuta. Lienee lääkäri joku puoskari ollut. Ja minä hullu luulin että kun en saa itseeni enää ahdettua puoliakaan siitä mitä ennen tai oksennan niin se vois johtua siitä että vatsalaukku on pienempi. Kiitos AV taas!

[/quote]Voi, kun munkin mahalaukku toimis noin :(

Vierailija
20/24 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 06:47"]Jos sulla on ennestään ylipainoa, niin sinähän puhut paskaa. Ei voi kun nauraa kun kuuntelee kun joku läski selittää ettei millään jaksa syödä kaloreita täyteen. Just joo, taitaa vaan se terveellisesti syöminen olla hankalaa, kun haluttaisi vetää vaan suklaata ja siideriä.

[/quote]

Lukutaito ois kiva. Olen normaalipainoinen kuten olen kirjoittanut. En juo kuin pari kertaa vuodessa ja suklaastakaan en juuri välitä. Olen myös kasvissyöjä joten ruokavalioni on lähes pelkkää "rehua".