Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opiskelu puutarhuriksi

Vierailija
19.02.2014 |

Kiinnostaa puutarhurin ammatti. Onko kellään moista? Kannattaako opiskella?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:36"]Kiinnostaa puutarhurin ammatti. Onko kellään moista? Kannattaako opiskella?

[/quote]

Ympärivuotista vakityötä vaikee saada, moni siirtyy yrittäjäksi. Jos tykkää niin kunnalle voi tsäkällä päästä vakkariks..kesällä ajaa nurtsia ja talvella lunta. Jos opiskelet sidontaa, voi sada duuneja kukkakaupoista.

Vierailija
2/10 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri ei aja nurmikkoa, eikä lapioi lunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 21:11"]Puutarhuri ei aja nurmikkoa, eikä lapioi lunta.

[/quote]

Kunnalla ajaa ja lapioi. Tämä on minun kokemukseni. Vaikka sinä et ole sellaisesta kuullut tai itse kokenut, ei se tarkoita ettei missään olisi niin.

Vierailija
4/10 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin opiskella puutarhuriksi reilu 20 vuotta sitten, mutta päädyin onneksi muualle. Talvella tosiaan on työt aika vähissä ja puutarhuri todella joutuu tekemään kaikkea, myös niitä yksinkertaisimpia nurmikon ajamisia ja kaivamisia, tietenkin jos pääsee esim. hautausmalle puistopuutarhuriksi, on siellä joukko 15-20 vuotiaita teinejä käskettävänä ja vahdittavana.. Enää en lähtisi sille alalle, vaan opiskelisin jonkun monipuolisemman alan.

Vierailija
5/10 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 21:11"]Puutarhuri ei aja nurmikkoa, eikä lapioi lunta.

[/quote]

Kunnalla ajaa ja lapioi. Tämä on minun kokemukseni. Vaikka sinä et ole sellaisesta kuullut tai itse kokenut, ei se tarkoita ettei missään olisi niin.

[/quote] Näin se vaan valitettavasti on, pomoksi ei ihan heti tarvitse ajatellakaan pääsevänsä, olit sitten kaupungilla tai seurakunnalla töissä. Ei puutarhurille makseta kahden käden heiluttelemisesta, vaan pitää tehdä töitä.

Vierailija
6/10 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki opiskella hortonomiksi. Siitä eteenpäin opettajaksi. Suunnittelutyötä voi tehdä, yrittäjänä useimmat joita tiedän.

Puutarhakaupassa on ympärivuotista duunia asiakaspalvelussa.

Viherrakennustöihin pääsee kesiksi.

Vierailija
7/10 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taimistotöihin pääsee suht helposti. Täytyy olla vilkas mielikuvitus että jaksaa. Työ suht helppoa ja pitkään tehdään samaa työtä. Ruukutusta kolme viikkoa, taimien siirtelyä viikko, kastelua viikko, kitkentää kaksi viikkoa, pistokkaita kolme viikkoa jne. Talvet kotona.

Vierailija
8/10 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhakaupan asiakaspalvelu on parhautta !!! 11! 1 :D

- meillä on pihalla sellainen kasvi, siinä on vihreät lehdet. Mikä se on?

-omenapuun söi jänis viime talvena, kyllähän teidän kuuluu korvata se!!

-voisitteko tässä kassalla jonon kasvaessa suunnitella pikaisesti puutarhani tähän powerpointille läppärilleni, ai ette voi. Ompa huonoa palvelua!

:D ai että oli ne mahtavia kesiä

Vierailija
9/10 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 21:40"]Puutarhakaupan asiakaspalvelu on parhautta !!! 11! 1 :D

- meillä on pihalla sellainen kasvi, siinä on vihreät lehdet. Mikä se on?

-omenapuun söi jänis viime talvena, kyllähän teidän kuuluu korvata se!!

-voisitteko tässä kassalla jonon kasvaessa suunnitella pikaisesti puutarhani tähän powerpointille läppärilleni, ai ette voi. Ompa huonoa palvelua!

:D ai että oli ne mahtavia kesiä

[/quote]

Voi ei.. tunnistin itseni :) oon varmaan inhokkiasiakkaiden top10 listalla. No eihän näitä juttuja voi tietääää

Tosin hyvin kohteliaasti mulle kyllä selitettiin et miks ei ny onnaa

Vierailija
10/10 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka on huono. Mä olen hortonomi +puutarhuri ja olisin mennyt yhdelle taimistolle töihin. Työkokemusta hyvin paljon. Mieluusti olsivat ottaneet, mutta palkka olisi tästä kaikesta huolimatta ollut alan tes, joka oli vähän yli 8e/tunti. En mennyt sinne. Ja ennen kuin joku sanoo, että mikset vaihda alaa: mä satun rakastaan sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme