Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuleeko joku, että lahjat ja perinnöt ovat verotuksessa pääomatuloa LOL

Vierailija
04.11.2020 |

😅

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te köyhät tiedä, mitä on PÄÄOMATULO? Ettekö ole koskaan saaneet lahjoja tai perintöä jotta asia ois valjennut? No, eiväthän tietenkään kaikki saa, mutta miksi joku luulee niitä silti pääomaTULOIKSI, hehe, hauska.

No ovatko ne sitten ansiotuloa? Kumpaan sarakkeeseen ne tulevat? Joka tapauksessa jommassa kummassa ne näkyvät. En enää muista kummassa, mutta yli 100.000 euroa tienanneen listoilla olin minäkin sinä vuonna, kun perinnön sain ja perintöverot maksoin.

Jos myyt perittyä omaisuutta ja saat siitä enemmän kuin perunkirjoituksessa on merkitty omaisuuden arvoksi niin silloin saat pääomatuloja joka näkyy verotuksessa.

Miten monen vuoden takaa verottaja näitä kärkkyy?

Esim. jos on perinyt jotain v. 2000 ja maksanut verot, mutta kuolinpesä jaetaan vasta esim. 2025 ja myydään? Siinä ajassahan on arvokin ja hintataso muuttunut.

Vierailija
22/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan luule. Sua vaan trollattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinteää omaisuutta lahjoitetaan, niin siitä tehdään lahjakirja.  Lahjakirjassa ilmoitetaan omaisuuden arvo.  Verottaja verottaa lahjan arvon mukaan.  Jos lahja on arvioitu lahjakirjassa alakanttiin, niin verottaja korottaa lahjan arvoa ja määrää lahjaveron sen mukaan.  Lahjakirjassa tulee olla kaupanvahvistajan allekirjoitus.  Se on siis virallinen asiakirja omaisuuden siirrosta lahjan saajalle. Tämän jälkeen lahjan saaja on omistaja eikä lahjan antaja.

Vierailija
24/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo aloitus.

Noissa tunnelmissa ap on siis aloittanut viikonloppunsa.

Ylimielinen, raivokas ja sivistymätön ei osaa muuta

Vierailija
25/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te köyhät tiedä, mitä on PÄÄOMATULO? Ettekö ole koskaan saaneet lahjoja tai perintöä jotta asia ois valjennut? No, eiväthän tietenkään kaikki saa, mutta miksi joku luulee niitä silti pääomaTULOIKSI, hehe, hauska.

No ovatko ne sitten ansiotuloa? Kumpaan sarakkeeseen ne tulevat? Joka tapauksessa jommassa kummassa ne näkyvät. En enää muista kummassa, mutta yli 100.000 euroa tienanneen listoilla olin minäkin sinä vuonna, kun perinnön sain ja perintöverot maksoin.

Jos myyt perittyä omaisuutta ja saat siitä enemmän kuin perunkirjoituksessa on merkitty omaisuuden arvoksi niin silloin saat pääomatuloja joka näkyy verotuksessa.

Esim. jos on perinyt jotain v. 2000 ja maksanut verot, mutta kuolinpesä jaetaan vasta esim. 2025 ja myydään? Siinä ajassahan on arvokin ja hintataso muuttunut.

Vaikka 100 vuoden. sama pätee kaikkeen omaisuuteen.  Tosin siellä on ns. hankintaolettama joka on  40% , kaikki muu on pääomatuloa.

Vierailija
26/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perin 2004 ja myin vuonna 2017. Maksoin 3 0% veroa myyntivoitosta. Siihen perunkirjaan olisi sen arvon kuitenkin voinut laittaa vähän isommaksi jo vuonna 2004.

Vierailija
27/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on verotuksessa aina pääomatuloa. En edes tiedä mistä se tulee, kun mulla ei ole mitään sijoituksia. Pankkitileillä ei näy mitään. Molemmat vanhempani ovat kuolleet. Olen yrittänyt selvittää asiaa, mutta en ole saanut vastausta. Jotenkin sen on pakko liittyä kuolinpesän omaisuuteen. Veljetkään ei osaa sanoa. 

Vierailija
28/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on äitihullulla tsykoosit tulilla.

Vierailija
29/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien lahjoista on pitänyt maksaa veroa? En mä ainakaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän