Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla mahdollista, ystävä löysi oman miehensä verotiedoista, eikä tiennyt hänen tienaavan niin paljon?

Vierailija
04.11.2020 |

Eikö perheessä tiedetä toisten tuloja?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tietää? Oma mies on siellä listoilla eli tiedän tienaavan hyvin, mutta ei aavistustakaan, että onko ne tulot 200 000 vai 400 000 e vuodessa. MInä elän omien tulojeni mukaista elämää ja hän elää aika lailla pienimenoisemmin kuin minä.

Vierailija
2/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta jos näin on se onkin harkinnan paikka kannattaisiko vaihtaa mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä tarkkaa summaa tiedä, suurin pirtein. Meillä tulee palkat omalle tilille ja sitten on kaksi yhteistä tiliä, toisesta maksetaan lainaa ja toisesta talouskulut. Aika moni ei tajua, että jos on yhteinen tili, toisen kuollessa voi joutua vaikeuksiin, siksi olisi aina hyvä olla omaakin rahaa, jos vain mahdollista. Tämä sukulaisen kautta koettua, yksi joutui lainaamaan ruokrahat siskoltaan, kun puolison kuoltua yllättäen ei saanut käyttää yhteistä tiliä mihinkään, vaikka siinä olisi ollut katetta. 

Vierailija
4/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne puolison tulot pitäisi tietää? Eikö omaa elämäänsä pidä suunnitella omien tulojen mukaisesti, ei puolison tai isän tai äidin?

Vierailija
5/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiedä mieheni tuloja enkä ole niitä mistään katsonut. Yhdessä 25 vuotta.

Vierailija
6/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas. Yleensä kai miehiä etsitään tinderistä ja ravintoloista, mutta näköjään on sitten mahdollista löytää mies verotiedoistakin.

Vierailija
7/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan varmasti ei.

Tai sitten täytyy olla melko heikkolahjainen nainen, jos ei osaa arvoida miehensä tuloja tai ota muutoinkin selvää, mitä miehen toimimassa duunissa keskimäärin tienataan rahaa.

Ja kyllä kai hyväpalkkaisuus näkyy aivan varmasti jo perhe-elämässä.

Mitä perhe-elämää se muka sellainen on, jos ei ollenkaan aavista miehensä palkkaa ja muita tuloja.

Ei ole mahdollista löytää omaa miestään ennalta tietämättä, noista julkistetuista verotiedoista.

Vierailija
8/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
9/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivopestyt typerykset :D Ai että mies voi tienata vaikka miljuunia samalla kun itse raadatte jossain pienipalkkaisessa työssä, salata sen ja se on ihan ok? Koska "itse tienaan rahani ja se on kunnia-asiani". No, saahan sitä omille kintuilleen kusta, mutta älkää nyt herra isä menkö tekemään lapsia noiden salailijoiden kanssa. Käy vielä niin että maksatte ne kunniantuntoa uhkien yksin ja syöt mukulan kanssa tarjoushernekeittoa sanalla kun ukko veistelee sisäfileetä pöydän toisessa päässä. Lomalla käytte Onnibussilla mummolassa ja mies singahtaa sillä aikaa Barbadikselle jne.

Vierailija
10/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne puolison tulot pitäisi tietää? Eikö omaa elämäänsä pidä suunnitella omien tulojen mukaisesti, ei puolison tai isän tai äidin?

Meillä mies haluaa tietää tuloni eurolleen, jotta voi suunnitella omaa elämäänsä minun tulojeni mukaan. Hänelle perheen rahat ovat yhteisiä, joten minulla ei ole sananvaltaa siihen, mitä niillä tehdään. Minusta alentavaa, mutta mies muistuttaa, että perhe on yhteinen yksikkö, tietenkin rahat on yhteisiä. Hän tienaa vuodessa nettona noin 20 000 e, minä 35 000 e.

Vierailija
11/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi vida, en ymmärrä ollenkaan kirjoittajia ja alkup.julkaisua. Siis ymmärrän että on omat tilit, tärkeintä varmaan on että lukeeko siellä tilissä ja vai tai tili, jos toiselle tapahtuu jotain. Naapuri rouva kävi myös töissä ja oli oma tili, mies vammautui autokolarissa ja tietysti puuttui se tai - sana sekä käyttöoikeus miehen tiliin. Laskut, laina menivät perintään, kun ei naisen tulot alkuun riittäneet. Sitten haettiin miehelle edunvalvoja, joka lopulta oli vaimo. Tosi byrokraattinen prosessi ja jatkovalvonta. Miehelle kertyy rahaa tilille kuukausittain, josta sai käyttää vaan x osan. Lopulta mies päätyi hoitolaitokseen ja kunta vei rahat, vielä laitoshoitoon eli vaimonkin tulot vaikuttivat asiaan. Miehelle olisi kannattanut ostaa omilla rahoilla se paikka, eikä kunnan kautta. Sopikaa yhteinen tili, ja omat tilit. Miettikää entäs jos toiselle sattuu jotain.

Vierailija
12/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä tarkkaa summaa tiedä, suurin pirtein. Meillä tulee palkat omalle tilille ja sitten on kaksi yhteistä tiliä, toisesta maksetaan lainaa ja toisesta talouskulut. Aika moni ei tajua, että jos on yhteinen tili, toisen kuollessa voi joutua vaikeuksiin, siksi olisi aina hyvä olla omaakin rahaa, jos vain mahdollista. Tämä sukulaisen kautta koettua, yksi joutui lainaamaan ruokrahat siskoltaan, kun puolison kuoltua yllättäen ei saanut käyttää yhteistä tiliä mihinkään, vaikka siinä olisi ollut katetta. 

No kyllä niitä on sellaisiakin yhteisiä pankkitilejä, joita voi käyttää molemmat puolisot.

Se riippu millä muotoa tili on nimetty.

Voi olla  muotoa xxx ja xxx  tai muotoa xxx tai xxx.

Ja on kyllä tosi outoa jos ei tiedä miehensä palkkaa, ja on hänen kanssaan jopa avioliitossa.

Vierailija
13/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivopestyt typerykset :D Ai että mies voi tienata vaikka miljuunia samalla kun itse raadatte jossain pienipalkkaisessa työssä, salata sen ja se on ihan ok? Koska "itse tienaan rahani ja se on kunnia-asiani". No, saahan sitä omille kintuilleen kusta, mutta älkää nyt herra isä menkö tekemään lapsia noiden salailijoiden kanssa. Käy vielä niin että maksatte ne kunniantuntoa uhkien yksin ja syöt mukulan kanssa tarjoushernekeittoa sanalla kun ukko veistelee sisäfileetä pöydän toisessa päässä. Lomalla käytte Onnibussilla mummolassa ja mies singahtaa sillä aikaa Barbadikselle jne.

Miksi kuvittelet elämän olevan tuollaista, vaikka en tiedä miehen tuloja? Puolisoni on ihan aikuinen täyspäinen henkilö, joka osallistuu perheen yhteisiin kuluihin kyselemättä, syö kanssamme samaa ruokaa ja osaa käydä kaupassa. Lasten menoihin hän on osallistunut ja ostanut jokaiselle lapselle sekä auton (hallintaan) että opiskeluasunnon (ensin lapselle vuokra-asunnoksi ja sitten myynyt verotusarvolla eli reilusti alle markkinahinnan lapselle).

Mutta jos tässä vuosien myötä olisi tullut ero, niin minun elämässäni ei olisi tapahtunut mitään elintasoromahdusta, koska olen koko ajan elänyt tulojeni mukaisesti.

Vierailija
14/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tienaisin yli 100k/v tai olisin miljonääri niin nainen saisi kyllä asua ihan ilmaiseksi luonani ja hoitaa lapsia. Vielä siihen on tosin matkaa..

sinkku M

Vierailija
15/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet elämän olevan tuollaista, vaikka en tiedä miehen tuloja? Puolisoni on ihan aikuinen täyspäinen henkilö, joka osallistuu perheen yhteisiin kuluihin kyselemättä, syö kanssamme samaa ruokaa ja osaa käydä kaupassa. Lasten menoihin hän on osallistunut ja ostanut jokaiselle lapselle sekä auton (hallintaan) että opiskeluasunnon (ensin lapselle vuokra-asunnoksi ja sitten myynyt verotusarvolla eli reilusti alle markkinahinnan lapselle).

Mutta jos tässä vuosien myötä olisi tullut ero, niin minun elämässäni ei olisi tapahtunut mitään elintasoromahdusta, koska olen koko ajan elänyt tulojeni mukaisesti.

Sama ja lisäksi ei ole avioehtoa, joten en jäisi tyhjän päälle missään tapauksessa.

Vierailija
16/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvi aivot, eli yhdessä etelään, mies asuu 5 tähden hotellissa ja te 2 tähden, mies ostaa kalliita vaatteita ja harrastaa, ajaa ökyautolla ja te juoksette kunnan bodypumpissa vanhoissa verkkareissa ja odotatte sateessa bussia. Aivan juuri niin, herätkää rättivaimot.

Vierailija
17/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin että mies oli listalla viime vuonna mutta vasta nyt kävin katsomassa millä summalla kun oli niin helppo verokone. Eipä tuo tieto vaikuttanut elämääni mitenkään.

Vierailija
18/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi minusta kyllä omituista, jos en tietäisi paljonko puolisoni tienaa. Ihan siitä syystä, että yleensä yhteiselossa on tarvetta suunnitella taloutta ja miettiä millaisilla budjeteilla toimitaan arjessa ja isommissa hankinnoissa, kuten asuntokaupoilla. Kyllä meillä ainakin on keskusteltu myös "entä jos" tilanteista, kuten toisen sairastumisesta ja työttömyydestä nimenomaan toimeentulon näkökulmasta.

Vierailija
19/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi minusta kyllä omituista, jos en tietäisi paljonko puolisoni tienaa. Ihan siitä syystä, että yleensä yhteiselossa on tarvetta suunnitella taloutta ja miettiä millaisilla budjeteilla toimitaan arjessa ja isommissa hankinnoissa, kuten asuntokaupoilla. Kyllä meillä ainakin on keskusteltu myös "entä jos" tilanteista, kuten toisen sairastumisesta ja työttömyydestä nimenomaan toimeentulon näkökulmasta.

Meillä asunnot on ostettu omien tulojen, ei puolison tulojen mukaan. MInä sen oman asuntoni maksan enkä oleta, että puoliso kartuttaa omaisuuttani.

Vierailija
20/100 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi outoa, jos kumppanin kanssa ei puhu mitään työpaikan vaihdon yhteydessä palkkatarjouksesta, ei verotuksesta, ei säästöistä, ei yhteisistä hankinnoista tai tulevaisuuden suunnitelmista esim eläköitymisen suhteen... Ei ikinä mieti kumppanin kanssa esim millaiseen asuntoon on varaa, tai pitääkö verotusta säätää, tai milloin voi suunnitella jäävänsä eläkkeelle/opintovapaalle/muuten töistä väliaikaisesti tai kokonaan pois tai kannattaako ottaa työ A vai B. Tai kuinka isoon asuntolainaan on varaa.

Hyvin hyvin paljon mielestäni ihan peruskeskustelunaiheita jää pois, jos palkkatasosta ei ollenkaan puhuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän