Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen merimies, konemestarina laivalla.

Vierailija
19.02.2014 |

Olen siis merimies ja konemestarina laivalla. Olen opiskellut vahtikonemestariksi ja ylikonemestariksi. Olen toiminut laivailla myös harjoittelijana koneessa ja kannella, kansivahtimiehenä, konevahtimiehenä, sähkömiehenä, matruusina,pursimiehenä, saniteettireparina, konereparina, moottorimiehenä, vahtikonemestarina, konemestarina ja konepäällikkönä.

Kysyttävää?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama joka kävi jankkaamassa omista kokemuksista siinä harjoittelija ei tule harjoitteluun hiihtolomalla -ketjussa?

Vierailija
2/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ja minne paattisi kulkee? Oletko parisuhteessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 13:01"]Oletko se sama joka kävi jankkaamassa omista kokemuksista siinä harjoittelija ei tule harjoitteluun hiihtolomalla -ketjussa?

[/quote]

En

Vierailija
4/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole, olet se sama typerä joka kirjoitti aloituksen:mieheni on merimies. Ja monia muita aloituksia. Miksi?? Kun ei ole mtn sanottavaa sulla niin miksi?

Vierailija
5/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 13:07"]

Et ole, olet se sama typerä joka kirjoitti aloituksen:mieheni on merimies. Ja monia muita aloituksia. Miksi?? Kun ei ole mtn sanottavaa sulla niin miksi?

[/quote]

Ei ole sama tyyppi, koska tuo alotus oli mun, enkä ole ap.

Vierailija
6/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä milloinkin. Olen ollut töissä 10 eri varustamon paatissa, paatteja takana 29 kpl. Olen ollut helsinki-tukholma, helsinki-tallinna, helsinki-travemynde linjoilla, sitten on ollut jokerilinjoja jne. Kaikki pohjoiseuroopan satamat olen kiertänyt ja new yorkissa ja jersey cityssä käynyt. Olen ollut rahtialuksissa(konttialukset, bulkkialukset, tankkerit, laivan lohkon kuljetusalukset jne), sekä matkustajaaluksissa, hinaajissa, huoltoaluksilla ja väkivaltaaluksilla. Olen varattu, ollut jo 15 vuotta, naimisissa tästä ajasta vuoden ja minulla on lapsi.

Vierailija
7/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 13:05"]

Onks sul iso?

[/quote]

Missä on sanottu että ap om mies?

Vierailija
8/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 13:07"]Et ole, olet se sama typerä joka kirjoitti aloituksen:mieheni on merimies. Ja monia muita aloituksia. Miksi?? Kun ei ole mtn sanottavaa sulla niin miksi?

[/quote]

En ole kyseinen henkilö.

Vierailija
9/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö työstäsi? 

Vierailija
10/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että merimiehet käyvät paljon huorissa? Mulla on yksi naispuolinen kaveri merenkulkualalla ja hän kertoi tällaista.

Vierailija
11/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 13:15"]Pidätkö työstäsi? 

[/quote]

Kyllä pidän ja paljon. Miellyttävä ja vaihteleva työympäristö, mukavat työkaverit ja alaiset, pääsee tutustumaan uusiin ihmisiin, näkee maisemia ja välillä pääsee käymään maissakin eri maissa. Joka päivä on erilainen ja haasteita riittää. Liksa on todella hyvä ja liksaa saa vapaallakin. Vapailla odotan aina takaisin töihin pääsyä.

Vierailija
12/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen vai mies? Miten perhe-elämäsi sujuu, oletko pitkiä pätkiä merillä?

Vierailija
13/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 13:16"]Onko totta, että merimiehet käyvät paljon huorissa? Mulla on yksi naispuolinen kaveri merenkulkualalla ja hän kertoi tällaista.

[/quote]

Tuo on legendaa, kuten myös se että merimiehet ryyppää ja rellestää. On aika harvinaista päästä rahtialukselta maihin, kun lastin purku ja uuden lastin lastaus tapahtuu nykyään satamissa todella nopeasti, eli satama ajat ovat nykyään enäön muutamia tunteja. Huorissa ei tietääkseni kukaan merimies käy, tai hanki rinnakkaista suhdetta jostain satamasta. Työn puitteissa sellaiseen ei ole aikaa ja jos on tyttöystävä tai vaimo maissa, niin siihen asti säästellään, että pääsee kotiin.

Vierailija
14/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 13:24"]Oletko nainen vai mies? Miten perhe-elämäsi sujuu, oletko pitkiä pätkiä merillä?

[/quote]

Olen mies. Perheelämä sujuu hyvin ja suhteelle tekee myös hyvää kun on välillä pois kotoa. Olen parhaimmillani 2kk pois kotoa, se ei haittaa minua, eikä vaimoani. Nautin merillä olosta ja töissä on paljon mielekästä tekemistä.

Vierailija
15/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos muuta kysyttävää?Palkka?Koulutus?Verotus?Jne?

Vierailija
16/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merimiehillä on erikseen oma merimiespassi peruspassin lisäksi. Verotus on pienempi kuin maissa, eli meillä on verokortissa merivero. 6kk kun seilaa yhtäjaksoisesti suomen aluevesien ulkopuolella saa palkan verottomasti. Palkka vaihtelee yli 2000€:sta yli 5000€:oon kk suomalaisvarustamoissa, riipouen työtehtävästä ja alusluokasta. Koulutusta saa amiksista, joita on kotkassa, raumalla ja marianhaminassa. Amiskoulutuksia ovat kokki, tarjoilija, korjausmies, sähkömies, vahtikonemestari, vahtiperämies. Laivasähkömieheksi voi lukea vain rauman merenkulun amiksessa. Amk koulutusta saa kotkassa, turussa, pori-rauma amk:ssa ja marianhaminassa. Amk koulutuksia ovat merikapteeni ja meri-insinööri( ylikonemestari), sekä laivasähkömestari.

Vierailija
17/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se "akateeminen meri-insinööri KYAMKista"?

Vierailija
18/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on isänikin. Hän on myös juoppo, oletko sinä?

Vierailija
19/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 16:34"]Oletko se "akateeminen meri-insinööri KYAMKista"?

[/quote]

En ole.

Vierailija
20/24 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 16:48"]Niin on isänikin. Hän on myös juoppo, oletko sinä?

[/quote]

En ole juoppo. Ei alkoholistit voi olla merillä töissä, kun merillä on 0 toleranssi laivoilla. Juovuksissa olosta saa varoituksen, jos juominen jatkuu pakotetaan hoitoon/annetaan potkut. Eli en ole juoppo, en juo töissä enkä kotonakaan. Enkä käytä aineitakaan. Tiedoksesi että merimiehille tehdään kouluissa ja töissä huumetestejä. Ja merimieslääkärintarkastuksessakin tehdään huumetesti. Eli vielä kerran. En ole juoppo, enkä käytä aineita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä