Tunnetko ketään ikätoveriasi, joka olisi ryypännyt aivonsa pilalle?
.
Kommentit (11)
Voih, ikävä kyllä monta. Olen syntynyt 68 ja kotoisin Kannelmäen huonolta puolelta. Myöhemmin olen nähnyt kyllä hyvin pärjänneiden ja menestyneidenkin tehneen saman.
Tunnen. On ikäiseni nainen, ja tyttäremme ovat ystäviä. Tää nainen ei enää tunnista minua, kun kulkee ohi. Muutti ihan meidän naapuriin, ja kulkee jo rollaattorilla. Mikään ei enää auta, elämä on ohi. Kaiken lisäksi hänen tyttärensä sairastui MS-tautiin. On siinä kohtaloa kerrakseen.
Yhden miehen, joka täyttää kohta vasta 25. Vielä ei ole aivojaan ihan pihalle asti ryypännyt, mutta sen verran, että se tulevaisuus on kyllä edessä.
Vietti pari vuotta ulkomailla ja sekosi siellä jotenkin täysin tuosta alkoholista.
Oli ja on toki yhä sanavalmis ja tietyllä tapaa fiksu, mutta en tiedä, miksi sitä viinaa pitää kitata kaksin käsin ja sitten sekoilla.
Joo, yhden naisen (vm79), oltiin samalla luokalla. Hän aina katosi 3 viikon ryyppyreissuille, ja 25-vuotiaana näytti samalta miltä mervi tapola nyt :( Huomasi myös, että ei oikein meinannut millään oppia mitään. Aivot vaurioituneet dokaamisesta.
Surullisia juttuja.
On noita joitain muitakin tapauksia tullut todistettua (eiköhän niitä suomessa riitä), että itsellä ihan lähtenyt maku koko alkoholin käytöstä, edes kohtuudella. Alkoholi on niin paha yhteiskunnan vihollinen. Iltiksessäkin oli juuri viime vuonna artikkeli tästä, että sen verran mitä Suomelle tulee tuloja vuodessa metsätaloudesta, menee alkoholihaittojen hoitoon terveydenhoidossa :(
Kauhean kornisti nyt todettu, mutta elämä on parasta huumetta.
En, mutta olenkin 24v enkä oikeastaan tunne juoppoja niin paljoa muutenkaan.
En taida tuntea, kun en liiku sellaisssa piireissä. Yksi ikäiseni, jonka tiesin, on kylläkin päässyt hengestään alkoholin aiheuttaman tapaturman seurauksena.
Yhden vanhan lapsuuskaverini (syntynyt v. -82) äiti joi aivonsa pellolle. Kuoli varhaisessa keski-iässä alkoholidementiaan. Tämäkään ei kuitenkaan näköjään ollut tälle kaverilleni riittävä pelote, sillä on itse jatkanut teini-ikäisestä asti ihan hillitöntä jokaviikonloppuista ryyppäämistä. Ei arkena juo ja käy töissä, mutta niin hänen äitinsäkin aikoinaan... :(
Ei ihan sama juttu, mutta ala-aste aikainen silloinen paras kaverini kuoli n. pari vuotta sitten huumeiden yliannostukseen, oltiin sillon 19v. Aika karua tuokin... Itellä nyt 5kk lapsi ja mitä kaikkea vielä edessä.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 02:46"]
En, mutta olenkin 24v enkä oikeastaan tunne juoppoja niin paljoa muutenkaan.
[/quote]
Sun ikäisellä voi olla rankka 10 vuoden päihteidenkäyttö takanaan ja aivot jo kärsineet pahasti. Työni puolesta tiedän. Eli ei tuo ikä selitä mitään.
Muutaman vähän hidastuneen tunnen. Tai ovat mua n.5 vuotta vanhempia. Itse olen 35-vuotias.