Ahdistaa, kun toka ei tärppää...ikäero, jos tärppää
Onko muilla kokemuksia?
Tiedän, olen kiitollinen yhdestäkin lapsesta, joka nyt täytty 1v. Ei vaan tärppää, onko hankala synnytys syynä? Eka tärppäsi ekasta yrityksestä.
Olen lapsesta asti toivonut lapset pienellä ikäerolla, 1 v. 3kk tai siinä, kun mulla ja veljelläni myös, olemme hyvin läheisiä.
Jos tärppää, sopeutuuko siihen, jos ikäero isompi? Kokemuksia vastaavasta tilanteesta. Harmittaa ja stressaa...
Kommentit (46)
Stressiä pukkaa kun on pakkomielle lisääntyä 1-3 v välein.
Kysyn sinulta kysymyksen, jonka joku esitti minulle kerran surressani pettymystäni: miksi juuri sinun elämäsi pitäisi olla helppoa? Miksi se kärsivä ja pettynyt et olisi juuri sinä? Miksi ikävien asioiden pitäisi tapahtua aina jollekin muulle kuin itselle?
Mulla oli kiireellinen sektio vinotarjonnan vuoksi ja lapsilla ikäeroa 1v2kk. Ei synnytystavalla ole merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 20:42"]Mulla oli kiireellinen sektio vinotarjonnan vuoksi ja lapsilla ikäeroa 1v2kk. Ei synnytystavalla ole merkitystä.
[/quote]
Melkoisen riskin olet ottanut raskautumalla heti sektion jälkeen uudestaan. Meillä päin painotettiin sairaalassa, että ehkäisy olisi syytä pitää kunnossa ainakin 1 v ennen kuin alkaa harkita toisen alullepanoa. Hyvä, ettei kohtusi revennyt.
Moi 25: no mulle siis gyne sanoi, että heti 6 kk jälkeen tokaa yrittämään. Ikää jo alkaa olla, mutta ei liikaa. Ja tarkisti silloin ultralla, että kaikki ok. Niin, olis tietenkin pitänyt ajatella, että 6 kk jälkeen saa alkaa yrittämään, heti ei välttämättä tuu...
t: ap
Minulla ja siskollani ikäeroa 3v ja juuri sopiva minusta:) Ei ollut liikaa, paitsi murkkuiässä, mutta silloin taitaa vaikuttaa niin moni muukin asia.. Eli älä siitä ikäerosta stressaa!
Meillä on lapsilla lähes 4v ikäero, ja ovat olleet läheisiä aina, paitsi teini-iässä oli vähän isompia skaboja...
Isommillakin eroilla sujuu, kuten pienemmillä.
Luulen, että sä stressaat nyt liikaa?