Miesystävän mielestä jokainen nainen osaa luonnostaan vaihtaa vauvan vaipan
Minulla ei ole lapsia (eikä tule) enkä ole koskaan ollut vauvojen kanssa tekemisissä. Teininä olin kesätöissä päiväkodissa, mutta eskarin puolelta ja siellä nyt ei enää vaippapöksyjä ollut. Kävi niin että miehen naapurissa asuva kaveri ilmestyi meille vauva kantokopassa. Vauva oli jätetty hänelle siksi aikaa hoitoon, että vauvan äiti meni käväisemään kaupassa. Muksulla oli huonot housussa ja kaveri pyysi minua vaihtamaan vaipan, koska hän ei osaa. Sanoin etten minäkään ole koskaan vaihtanut. Tähän miesystävä kommentoi "kyllä kaikki naiset osaa sen luonnostaan"
No, ei se nyt ydinfysiikkaa ollut ja muksu sai puhtaan vaipan, mutta melko merkillinen olettamus?
Kommentit (73)
Oma mies aikanaan meinas jättää vaipanvaihdot mulle. Opetteli sen kyllä synnärillä, mutta kotiin tullessa oli ajatellut että minä hoidan kaiken. Totesin vaan, että tottakai sä lapses vaippoja vaihdat ja käskin mennä vaihtamaan. Meni ja osas sen oikein hyvin. Jatko toisen ja kolmannen kohdalla myös ihan sujuvasti vaipanvaihtoa.
Ei se oo mies eikä mikään jos ei osaa vaippaa vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän sen normaalijärjellä varustettu ihminen osaa ”luonnostaan”. En ole koskaan vaihtanut, mutta uskoisin että kun aikansa tutkailee sitä vaippaa ja vauvaa, ongelma kyllä ratkeaa.
Kyllä ja luulisi, että kun on kyse OMASTA lapsesta, niin eiköhän se kuulu ihan jokaisen isän ja äidin taitoihin luonnollisesti.
Lopettakaa jo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo ihan totta onkin. Olen muutaman kerran ollut kyläilemässä vaippaikäisen lapsen kanssa ilman vaivoani ja sitten kun on tarvinnut vaihtaa vaippa, olen antanut homman talon emännälle, vaikka lapsettomia ovat olleetkin.
Hienosti on aina sujunut noin, itse kun en miehenä osaa vaippaa vaihtaa.
"Hienosti on aina sujunut noin, itse kun en miehenä ole viitsinyt opetella vaippaa vaihtaamaan."
Niin ne naisetkin joutuvat opettelemaan sen vaipan vaihdon. Olen 40v. lapseton nainen eikä minulla ole hajuakaan, miten vaippa vaihdetaan. Mun kohtuko sen jotenkin tietää?
Pointtini oli siis siinä, että naisilta tuo tuntuu sujuvan ihan luonnostaan, eli ei sitä erikseen tarvitse opetella.
Itseltäni taas miehenä ei meinaa sujua opettelemallakaan.
Sinulla on ilmeisesti jotain motorisia ongelmia jos ei onnistu? Vai onko se ongelma ihan vaan asenteessa? Kaikki minun tuntemani pienten lasten isät on osannut vaihtaa vaipat ihan sujuvasti siinä missä äiditkin 🤔
Ei ole motorisia ongelmia, mutta en ole koskaan kokeillut vaihtaa omin päin, kun vaimo tai joku muu nainen luonnollisena osaajana aina vaihtaa.
Lapset alkaa olla jo sen ikäisiä etten ehkä tässä vaiheessa jaksa enää alkaa opettelemaankaan.
Eli ongelma ei ole siinä, ettet miehenä osaisi vaihtaa vaippaa vaan siinä, ettet viitsi edes yrittää. Miksi sitten väitit, ettei onnistu edes opettelemalla000, jos et ole edes kokeillut?
No naisille ei ehkä ole ihan sama juttu, mutta kyllähän sitä miehenä kaverit nauraisi ja saisi pellen maineen jos tuollaisia alkaisi opettelemaan.
8
Voin kertoa, että _kaikki_, miehet ja naiset, nauraa miehelle joka ei osaa edes vaihtaa vaippaa lapselleen.
Ei . Kukaan ei naura kenellekään . Jotkut ei uskalla ettei vahingoita vauvaa . Jotkut pelkää että vauvaan sattuu . Ei naura . Jotkut ei halua koskea niin pieneen . Jotkut on sopinut ettei vaihda vaan muut vaihtaa. Te teette PASKA VAIPASTA NUT LIIAN SUUREN NUMERON . ULOSTEESTA . Kaikille on vaipat vaihdettu joka ihmiselle maan päällä loput on paskonut päälleen .
Kyse oli nyt OMASTA lapsesta. Kaikkien vanhempien, sekä äitien että isien, mielestä se vastasyntynyt on pelottavan hauras ja pieni, mutta siihen oppii nopeasti. Ymmärrän tietenkin jos on oikeasti jotain fyysistä tai psyykkistä ongelmaa, ettei sen takia uskalla koskea lapseen, mutta nyt puhutaan kuitenkin terveestä aikuisesta miehestä joka on ihan itse osannut siittää lapsen, mutta ei halua vaihtaa vaippaa koska "en voi osata, kikkeli estää". Eli puhtaasta asenneongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän sen normaalijärjellä varustettu ihminen osaa ”luonnostaan”. En ole koskaan vaihtanut, mutta uskoisin että kun aikansa tutkailee sitä vaippaa ja vauvaa, ongelma kyllä ratkeaa.
Kyllä ja luulisi, että kun on kyse OMASTA lapsesta, niin eiköhän se kuulu ihan jokaisen isän ja äidin taitoihin luonnollisesti.
No ei ole ainakaan meidän suvussa ikinä miehet vaihtaneet mitään vaippoja vaan kyllä tuo on naisten hommiin kuulunut. Ei kyllä vaihda jatkossakaan.
Aika oudossa maailmassa elätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ainakaan meidän suvussa ikinä miehet vaihtaneet mitään vaippoja vaan kyllä tuo on naisten hommiin kuulunut. Ei kyllä vaihda jatkossakaan.
Sinä taidat jossain ulkoavaruudessa elää 😂 provo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa 2000-luvulle, nykyään miehetkin osaa hoitaa lapsia :)
Vierailija kirjoitti:
Osta mahdollisimman halpa romuauto jossa on kaikki mahdolliset viat ja sano miehelle, että korjaapa tuo, kaikki miehet osaavat sen luonnostaan (toki vain jos hänellä ei ole autonkorjaajan koulutusta tms.)
Ai juma! Tää olis aika paha! 😁👍
Mä en kyllä olis vaihtanut. Naisten hyväsydämisyyttä käytetään aina hyväksi ja minä en siihen suostu. Lasun olisin voinut tehdä ja kertoa lapsen äidille kuinka sovinistinen ja avuton se isä on, mutta ei ole mun homma huolehtia lapsesta jonka vanhempi seisoo vieressä täysissä sielun ja ruumiin voimissa.
Tuollaisia sovinisteja ei kannata ihan hirveän kauaa katsella.
Ihan älyttömän noloja nuo miehet, jotka eivät viitsi huolehtia edes omista lapsistaan. Ja sitten ihmetellään, mikseivät suomalaiset lisäänny tai pariudu keskenään, jännä juttu...
Häh, en tiennyt, että tämä on joku sukupuoli tai ikäpolviasia. (Ainakaan enää ollut pitkään aikaan.)
Nimim. Lapsi ollut papalla hoidossa ja kyllä häneltäkin kakkavaipan vaihto onnistui.
Lasu vaan perään, ettei isä osaa vaihtaa vaippaa. Joutuu sitten vaan opettelemaan. :D