Miesystävän mielestä jokainen nainen osaa luonnostaan vaihtaa vauvan vaipan
Minulla ei ole lapsia (eikä tule) enkä ole koskaan ollut vauvojen kanssa tekemisissä. Teininä olin kesätöissä päiväkodissa, mutta eskarin puolelta ja siellä nyt ei enää vaippapöksyjä ollut. Kävi niin että miehen naapurissa asuva kaveri ilmestyi meille vauva kantokopassa. Vauva oli jätetty hänelle siksi aikaa hoitoon, että vauvan äiti meni käväisemään kaupassa. Muksulla oli huonot housussa ja kaveri pyysi minua vaihtamaan vaipan, koska hän ei osaa. Sanoin etten minäkään ole koskaan vaihtanut. Tähän miesystävä kommentoi "kyllä kaikki naiset osaa sen luonnostaan"
No, ei se nyt ydinfysiikkaa ollut ja muksu sai puhtaan vaipan, mutta melko merkillinen olettamus?
Kommentit (73)
En olisi vaihtanut vaippaa, koska tuo on naisten tunnollisuuden hyväksikäyttämistä. Nainen tekee, koska mies uhkaa jättää viattoman kärsimään.
Minä en ois vaihtanut, vaikka minulla on kaksi pientä lasta. Olisin kilahtanut miehelle ja käskenyt itse vaihtamaan vaipan, vahtien vieressä että se myös tekee sen. Kuka tahansa osaa vaihtaa vauvalle vaipan jos haluaa, se ei ole minkään sortin rakettitiedettä.
Mä en ollut pitänyt edes vauvaa sylissä muuta kuin siskoani ristiäiskuvaa varten lapsuudessani. Ex opetti miten vauvaa pidetään ja näytti miten vaipat vaihdetaan. Se oli omaa veljeään hoitanut lapsena. Minua ei ole ikinä kiinnostanut vauvat enkä ollut nukeillakaan leikkinyt.
Miten miehet luulee, että niitä voi kunnioittaa ja pitää täysipäisinä, jos eivät edes vaipanvaihdosta selviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vaihdoitko sä tosiaan sen vaipan? Mä en olis vahtanu, olisin sanonut isukille, että jokainen isä osaa vaihtaa vaipan. Se opetetaan jo synnärillä.
Vaihdoin, koska syytön se vauva isänsä kädettömyyteen/laiskuuteen/ liitä tähän mikä tekosyy haluat. Aion kyllä mainita tapahtuneesta vauvan äidille kunhan häneen törmään. (jos isä harrastaakin tätä likaisissa vaipoissa vauvan makuuttamista äidin tietämättä, ellei löydä sopivaa vaihtajaa sillä hetkellä)
Ap
Hyvä, kerro ehdottomasti tuo vauvan äidille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vaihdoitko sä tosiaan sen vaipan? Mä en olis vahtanu, olisin sanonut isukille, että jokainen isä osaa vaihtaa vaipan. Se opetetaan jo synnärillä.
Taisi tuossa olla kyseessä enemmänkin asenne kuin osaaminen. Ja isän asenne selvästi oli, että minähän en vaihda kun olen mies ja vaippojen vaihto on naisten hommaa.
Joten olisin minäkin varmasti sen vaihtanut. Eihän se vauvan syy ole, että isä on urpo, ja varmaan muuten jättäisi silleen kunnes äiti tulee kotiin.
Minä en olis vaihtanu, on huoltajan homma hoitaa lapsi eikä jonkun naapurin naisystävän. Olisin sanonut isälle, että jos ei vaihda vaippaa ennen äidin kotiintuloa niin teen hänestä lasun.
Vaippaa ei vaihdeta pimpalla vaan aivoja ja käsiä käyttäen. Olisit vain todennut, että et vaihda. Kyllä se vauvan äiti olisi saapuessaan sitten huomanut, että kakoissa on vauvan annettu olla. Äiti voi sitten viedä asiaa eteenpäin, että isä ei edes vaippaa "osaa" vaihtaa. Lapset pois typeriltä vanhemmilta.
Olen nelikymppinen enkä ole edes koskenut vauvaan. En varmasti vaihtaisi vaippaa, oksennus tulisi. Muutenkin pahat hajut kuvottavat minua kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen täysillä käyvä aikuinen ihminen osaa vaihtaa vaipan. Ite en koskaan ole vaihtanut mutta eiköhän toi pakon edessä onnistuis. Eikö niitä ole nykyään housuvaippojakin?
Niin? Eihän ap sanonut ettei osaa, vaan ettei ole koskaan vaihtanut. Tuolla logiikalla sen ap:n miehen kaverin tai ap:n mies olisi pitänyt osata vaihtaa vaippa eikä etsiä hätiin vartavasten naista. Ei sitä vaippaa kai sukupuolielimellä vaihdeta.
Sitähän mä tarkotin että siellä ei nyt taida miehet käydä ihan täydellä. En puhunut ap:sta mitään.
Jokainen normaaliälyinen mies tai nainen osaa vaihtaa vaipan vauvalta.
Olen kyllä naisellinen ja yleisesti ihan lahjakas kun nainen. Meillä on kolme lasta ja joka kerta olen joutunut pyytämään kätilöä avuksi näyttämään miten vauvan peppu pestään, etten vain riko sitä. Toki vastasyntynyttä ei hirveästi kärsi retkautella, muttei naiseudesta eikä hormonihuuruista ole ollut mitään apua vaipan vaihdossa. Korkeintaan sen verran, että oman lapsen vaippaa alkaa aika omatoimisesti vaihtamaan eikä ala etsimään naapurista vaihtajaa... Voin kyllä kuvitella, että poijat on sielä tarkoituksella repineet huumoria ap:n reaktioista sovinistiläppään. Aika vähän on oikeasti noin juntteja miehiä.
Kyllähän tuo ihan totta onkin. Olen muutaman kerran ollut kyläilemässä vaippaikäisen lapsen kanssa ilman vaivoani ja sitten kun on tarvinnut vaihtaa vaippa, olen antanut homman talon emännälle, vaikka lapsettomia ovat olleetkin.
Hienosti on aina sujunut noin, itse kun en miehenä osaa vaippaa vaihtaa.
Oikeassa mies oli, kyllä jokainen normaali nainen ja myös mies osaa vaipan vaihtaa. Se ei todellakaan ole rakettitiedettä ;)
Vierailija kirjoitti:
Naisethan nyt vaippojen kanssa värkkää omasta takaa. Luulisi sen luonnistuvan:D
mies52v
😂😂😂 päivän paras..! (ja en ole mies..😁)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo ihan totta onkin. Olen muutaman kerran ollut kyläilemässä vaippaikäisen lapsen kanssa ilman vaivoani ja sitten kun on tarvinnut vaihtaa vaippa, olen antanut homman talon emännälle, vaikka lapsettomia ovat olleetkin.
"Hienosti on aina sujunut noin, itse kun en miehenä ole viitsinyt opetella vaippaa vaihtaamaan."
Niin ne naisetkin joutuvat opettelemaan sen vaipan vaihdon. Olen 40v. lapseton nainen eikä minulla ole hajuakaan, miten vaippa vaihdetaan. Mun kohtuko sen jotenkin tietää?
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta yhteen. Nuo kuvittelevat myös, että kaikki kotityöt käyvät naisilta luonnostaan.
Kyllä ne enenmmän luonnostaan käyvät naisilta kuin miehiltä biologisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hienosti on aina sujunut noin, itse kun en miehenä ole viitsinyt opetella vaippaa vaihtaamaan."
Niin ne naisetkin joutuvat opettelemaan sen vaipan vaihdon. Olen 40v. lapseton nainen eikä minulla ole hajuakaan, miten vaippa vaihdetaan. Mun kohtuko sen jotenkin tietää?
Pointtini oli siis siinä, että naisilta tuo tuntuu sujuvan ihan luonnostaan, eli ei sitä erikseen tarvitse opetella.
Itseltäni taas miehenä ei meinaa sujua opettelemallakaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan osaa! 😂😂
Mä en ole kun kerran JOUTUNIT pitämään vauvaa sylissä. Toiste EN HALUA!!!Sun mies vois vähän enemmän sivistää itseään.
T: 39 nainen jaEI IKINÄ LAPSIA..
Ihan oikeasti? Kananmunan kuoriminenkin on vaikeampaa. Luulen, että jo 2-3 vuotiaat lapsetkin osaavat vaihtaa vaipan nukelle.
Se ettei halua on sitten tietenkin toinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtini oli siis siinä, että naisilta tuo tuntuu sujuvan ihan luonnostaan, eli ei sitä erikseen tarvitse opetella.
Itseltäni taas miehenä ei meinaa sujua opettelemallakaan.
Sinulla on ilmeisesti jotain motorisia ongelmia jos ei onnistu? Vai onko se ongelma ihan vaan asenteessa? Kaikki minun tuntemani pienten lasten isät on osannut vaihtaa vaipat ihan sujuvasti siinä missä äiditkin 🤔
Vaihdoin, koska syytön se vauva isänsä kädettömyyteen/laiskuuteen/ liitä tähän mikä tekosyy haluat. Aion kyllä mainita tapahtuneesta vauvan äidille kunhan häneen törmään. (jos isä harrastaakin tätä likaisissa vaipoissa vauvan makuuttamista äidin tietämättä, ellei löydä sopivaa vaihtajaa sillä hetkellä)
Ap