Kaipaan jotain yhteistä tekemistä mieheni kanssa. Ehdota!
Pitäisi päästä vähän ulos arjesta hetkeksi. Yleensä matkustellaan pitkin vuotta ja se on ollut meille kummallekin sekä henkireikä että yhteistä laatuaikaa. Nyt kun ei päästä matkustamaan minnekään, nökötetään kotona. Etätöitä ja kotitöitä aamusta iltaan. Alkaa vähemmästäkin jo tympiä.
Leffa, metsäkävely, viikonloppu mökillä, ravintolaillallinen, teatteri, konsertti on jo kokeiltu. Ne on muutenkin meille sitä "arkea" normielämässä, joten nyt kaipaisin jotain muuta. Budjetti 100-200 euroa, eli ei mitään kuumailmapallolentoa tai vastaavaa.
Ehdotuksia? Ollaan nelikymppisiä, lastenhoito-ongelmia ei enää ole ja yö halutaan nukkua omassa sängyssä, ei hotellissa.
Kommentit (159)
Osallistukaa johonkin hyväntekeväisyysjuttuun. Kun tekee vaihteeksi muille hyvää niin saa itsekin hyvän mielen kaupan päälle.
Tehkää suursiivous ja vaihtakaa uusi järjestys kotiin.
Päiväretki jonnekin.
Aamulla reppuun eväät ja vähän riippuen missä asutte niin ajatte vaikkapa n50 km yhteen suuntaan. Ilman navigointia ja mieluusti joku vieraampi käännös mukaan lukien. Pysähdytte ja jalkaisin tutustutte alueeseen missä olette.
3 kimppa, parinvaihto tai roolileikki.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa pienet tatskat :)
Yöks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika seikkailunhaluttomalta. Miksette kävisi oikeasti testaamassa jotain uutta? Käykää retkeilemässä ja yöpymässä teltassa! Pääsisitte aidosti kokemaan jotain erilaista ja uutta ja olisihan se oma sänky ainakin hiton paljon mukavampi sitten seuraavana yönä...
Kotona tehtäviä juttuja, no, mistäs minä tiedän mitkä teille on sitä normaalia.. Lautapeli, leffamaratoni, sokkokokki jossa toinen kokkaa jonkun herkun silmät sidottuna ja puoliso ohjaa koskematta, eroottinen kokovartalon hierontailta, vaatekaappien pystyviikkaus, parinvaihtoilta...Miksi kuulostaa seikkailunhaluttomalta? Haluaisin nimenomaan jotain aivan erilaista, eikö se ole seikkailua?
ap
No kun nukkumaan piti päästä omaan sänkyyn, eli edes hotelli ei käynyt. Jos hotellit kävisivät, niin voisihan sitä lähteä vaikka kulttuurikierrokselle eri teemalla, kuten vaikka kummitteleviin paikkoihin, murhapaikkoihin, kirjoista löytyville kohteille yms..
Käykää kirjastosta hakemassa sienikirja, ja lähtekää omalle pihalle tutkimaan, montako sientä löydätte. Siinä menee hyvin aikaa ja oppii samalla.
Menkää katsomaan kummankin lapsuuden/nuoruuden maisemia tai muuten merkityksellisiä paikkoja "entisessä" elämässä. Edellyttäen, että siihen on tullut vuosien aikana välimatkaa.
Voi hyvät hyssykät: remonttia ja siivousta ehdotetaan arjen piristykseksi pariskunnalle.
Kumpikin on ainakin minulle täydellisesti pois laskuista. Pakkopullaa joskus tehdä, mutta ei mikään vapaa-ajan kohokohta ja pako arjesta.
Lähtisimme itse johonkin sellaiseen paikkaan jossa emme ole ennen olleet. Kuitenkin yöpyisimme, koska saisimme syödä hyvin ja ottaa viiniä. Ja emme haluaisi käyttää matkoihin paljon aikaa samana päivänä. Tai sitten sellaiseen paikkaan jossa jo olemme olleet, mutta siitä on kivoja muistoja ja tunnelmia.
Fiskars on kiva kesällä, mutta en tiedä näin syksyllä. Mustion linna on lähellä ja Raasepori sekä Tammisaari.
Salossa Teijo ja Matildedahl.
Riippuu missä asutte itse.
Menkää tanssikurssille. Humppaa, tangoa, valssia, cha-cha, rumbaa, sambaa..
Olisin onnellinen, jos minulla olisi varaa tuohon kaikkeen mitä ap tekee. Ehkä asiasi ovat liian hyvin. Et osaa nauttia arjesta.
Käykää:
- lentämässä
- VR- experience
- Ajamassa ralliautolla
- Ajamassa panssarivaunulla
- Japanilaisessa teeseremoniassa
- Ruokkimassa poroja
Osallistujaa online
-kokkauskurssille
- hierontakurssille
- maalauskurssille
-joogakurssille
- mindfulness-kurssille
Yöpymistä vaatisi puolestaan
-kylpylät
- lasi-iglu
- japanilainen majatalo
- majakka-hotelli
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvät hyssykät: remonttia ja siivousta ehdotetaan arjen piristykseksi pariskunnalle.
Kumpikin on ainakin minulle täydellisesti pois laskuista. Pakkopullaa joskus tehdä, mutta ei mikään vapaa-ajan kohokohta ja pako arjesta.Lähtisimme itse johonkin sellaiseen paikkaan jossa emme ole ennen olleet. Kuitenkin yöpyisimme, koska saisimme syödä hyvin ja ottaa viiniä. Ja emme haluaisi käyttää matkoihin paljon aikaa samana päivänä. Tai sitten sellaiseen paikkaan jossa jo olemme olleet, mutta siitä on kivoja muistoja ja tunnelmia.
Fiskars on kiva kesällä, mutta en tiedä näin syksyllä. Mustion linna on lähellä ja Raasepori sekä Tammisaari.
Salossa Teijo ja Matildedahl.
Riippuu missä asutte itse.
Minä ehdotin remppaa siitä syystä, että toiset ovat onnellisimpia silloin, kun on jokin projekti. Kun projekti loppuu, he ikävystyvät. Ja rakennusprojekti olisi sitä yhteistä tekemistä, kestäisi pidempään.
Minä itse olen matkustanut paljon. Olen käynyt yli 50 maassa viimeisen 35 vuoden aikana, ja samoissa maissa tietty useasti. Olen siis nähnyt koko elämäni paikkoja, joita en ole ennen nähnyt. Ne eivät tuo minulle mitään uutta, ei, vaikka en ole ennen nähnyt. Samat maisemat, samat nähtävyydet, toistavat itseään.
Vierailija kirjoitti:
Benji-hyppy
Pakohuone
Pakohuoneelle ääni. Se on hauskaa.
Ap sanoo, ettei pidä kotimaan matkailusta ja heti seuraavassa viestissä päiväretki jonnekin lähelle onkin hyvä idea.
Vuokratkaa kanootti ja lähtekää melontaretkelle. Rantautuminen ja eväiden syönti jollain viehättävällä rannalla.
Day spa. Kylpy ja hieronta 2:lle.