Voinee todeta et miehen rakkaus on loppu
Itken metrin päässä miehestä. Hän katsoo telkkaria ja syö karkkia. Ei sano mitään, ei kosketa eikä katso minuun päin vaikka itken. Jatkaa vain ohjelman katsomista. Siinä se syykin itkuun, puoliso ei välitä.
Kommentit (28)
Hyvin sinultakin käy muu tekeminen siinä itkemisen ohella.
Itketkö huomion vuoksi? Kuulostaa vähän siltä. Jokainen kyllästyy tekoitkuun joskus.
Kyllä välitän. En tehnyt samalla muuta, tilanne oli jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä välitän. En tehnyt samalla muuta, tilanne oli jo aiemmin.
Okei, imperfekti olisi ollut silloin paikallaan. Pahoittelen.
Varmaan itken huomion vuoksi, tai sen puutteen. Ei se ole tekoitkua silti. Pahalta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan itken huomion vuoksi, tai sen puutteen. Ei se ole tekoitkua silti. Pahalta tuntuu.
No nyt sitten sanot tämän saman miehelle.
ltkeminen herättää miehessä säälin sijaan epämieluisia tunteita, mm syyllisyyttä. Kerääpäs nyt arvokkuutesi rippeet ja kuivaa silmäsi. Itkemällä et asiaa auta. Tiedän koska olen itse ollut varsinainen vollottaja. Itkeminen ei ole kommunikointia. Rauhoitu ja puhu asiasi. Sitä mies ymmärtää, jos haluaa.
Mitä, jos huomion haun sijaan yrittäisit puhua?
Itkeminen on yksi allankäytön keinoista.
Jos itket jatkuvasti, miehesi voi ollla tietoinen, että yrität manipuloida häntä omaan tahtoosi, eikä jaksa enää jatkaa tuttua valtapeliä.
Kun jotain näkee paljon siihen turtuu eli lopeta se itkeminen ja ota sitä todellista vastuuta ja avaa se suusi.
Naisilla ei ole kyyneleitä vaan kyyn eleitä
Parisuhteessa minulle on ollut tärkeää, että saan lohdutusta silloin, kun tuntuu pahalta. Mies taas meni lukkoon, eikä osannut lohduttaa (ei sen puoleen kannustaa eikä tsempata esim synnytyksessä). Hänestä itsestä vain alkoi tuntua niin pahalta, kun itkin, ettei osannut tehdä mitään.
Tämän ymmärrettyäni olen sanonut miehelle, että jos minä itken, haluan, että hän tulee viereen, silittää ja lohduttaa. Että toisen jättäminen yksin itkemään tuntuu tosi pahalta. Aikuiset tarvitsevat myös lohdutusta oli heillä sitten surua, pahaa mieltä, yksinäisyyttä, negatiivisia ajatuksia tai mitä vain sellaista, mikä saa olon tuntumaan kurjalle.
En ymmärrä tätä, että aikuisten pitäisi pystyä vain kuivaamaan kyyneleensä, kestää ikävät asiat yksin ja puolisolta ei voi tuolloin vaatia mitään henkistä tukea.
Voihan sitä halata, ei siinä mies menetä mitään, kun tulee vähän vastaan.
Tähän aikaan päivästä? Oletteko molemmat työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa minulle on ollut tärkeää, että saan lohdutusta silloin, kun tuntuu pahalta. Mies taas meni lukkoon, eikä osannut lohduttaa (ei sen puoleen kannustaa eikä tsempata esim synnytyksessä). Hänestä itsestä vain alkoi tuntua niin pahalta, kun itkin, ettei osannut tehdä mitään.
Tämän ymmärrettyäni olen sanonut miehelle, että jos minä itken, haluan, että hän tulee viereen, silittää ja lohduttaa. Että toisen jättäminen yksin itkemään tuntuu tosi pahalta. Aikuiset tarvitsevat myös lohdutusta oli heillä sitten surua, pahaa mieltä, yksinäisyyttä, negatiivisia ajatuksia tai mitä vain sellaista, mikä saa olon tuntumaan kurjalle.
En ymmärrä tätä, että aikuisten pitäisi pystyä vain kuivaamaan kyyneleensä, kestää ikävät asiat yksin ja puolisolta ei voi tuolloin vaatia mitään henkistä tukea.
Tuokin asia selvisi puhumalla, ei itkemällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vähän siitäkin riippuu, että mikä itkettää. Täällä oli joku aika sitten avaus, jossa nainen itki kun näki niin suloisen eläinvideon (tai joku muu yhtä "painava" juttu) ja kun mies ei huomioinut sitä mielenliikutusta vaan meni tupakalle, niin siitähän se vasta paha mieli tulikin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi aikuinen typistää itsensä lapsen asemaan ja hakee huomiota itkemällä. Asioita ei pidä kestää yksin vaan niistä pitää puhua, puhua ja puhua. Ja mielummin jo ennen kuin on noin syvällä. Kun se päivittäinen keskusteluyhteys on kunnossa vältytään paljolta.
Samoin kävi. Itkin tosin yksin, mutta yritin saada miehen puhumaan ja oleen yhdessä. Ei kiinnostanut. Sohvalle muutti nukkumaan, kun ei halunnut, että kyhnään vieressä.
Ehkä hån kokee, että yrität manipuloida. Siksi ei reagoi.
En tarkoita, että yrität, vaan puhun tulkinnasta.