Työt loppui miten hemmetissä saan aikani kulumaan
Eilen oli ensimäinen päivä työttömänä, oli todella tylsää.
Kommentit (37)
Mulla on niin paljon tekemistä etten edes ehtisi käymään töissä. T. Pitkäaikaistyötön
Tylsisty ihan rauhassa, jos et mitään muuta osaa tehdä.
Miten joku ei voi keksiä tekemistä? Etkö harrasta mitään? Eikö ole mielenkiinnonkohteita? Eikö ole kotitöitö?
Itse teen osa-aikaista työtä. Käyn töissä joten en passivoidu liikaa, mutta samaan aikaan pystyn myös nauttimaan vapaa-ajasta kunnolla ja keskittymään elämän tärkeämpiin asioihin. Onneksi terveydenhuoltoalalla on helppoa tehdä ja saada osa-aikatyötä, en helpolla palaisi enää 100% työhön yhtään millään alalla.
Eikö sinulla ole sitkun-listaa? Nyt kun on aikaa tee mistä haaveilit.
Pyöräile, sauno pitkän kaavan mukaan, kävele, kuntoile, katsele lähialueen nähtävyyksiä, näe läheisiä, auta naapuria.
Luo kuitenkin rytmi ettet jää sängynpohjalle!
Vierailija kirjoitti:
Arbeit macht frei
Huom saattaa vapauttaa..
Tee hyväntekeväisyyttä..siis,tarjous esim. Tori.fi:ssä palvelua...vaikka 20€/keikka, tavaran kuljetusta yms.
Leipäjonon avustajaksi..
Ulkoilutan koiria palkkiota vastaan...yms.
Vierailija kirjoitti:
Olet säälittävä, otan osaa. Mutta ehkäpä opit ajan kanssa, että elämä voi olla mielekästä myös ilman työtä.
Eri kysyy miten ap on säälittävä? En ole kummankaan teidän puolella vaan haluan lisätietoja mielipiteestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömänä oleminen on tylsää, hae töitä. Siinä on jo itsessään jonkin verran tekemistä, ja lisäksi silloin on olemassa sellainen mahdollisuus, että työttömyytesi päättyy joskus. Mitä kauemmin olet työttömänä, sitä vaikeampi sinun on saada töitä, joten kannattaa aloittaa se työnhaku nyt heti paikalla.
Mistäs näköradiosta näet ettei ap hae jo töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömänä oleminen on tylsää, hae töitä. Siinä on jo itsessään jonkin verran tekemistä, ja lisäksi silloin on olemassa sellainen mahdollisuus, että työttömyytesi päättyy joskus. Mitä kauemmin olet työttömänä, sitä vaikeampi sinun on saada töitä, joten kannattaa aloittaa se työnhaku nyt heti paikalla.
Mistäs näköradiosta näet ettei ap hae jo töitä?
Jos on vasta toista päivää työttömänä, ja nyt jo on tylsää, ei varmasti ole kerennyt kovin montaa työhakemusta kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet säälittävä, otan osaa. Mutta ehkäpä opit ajan kanssa, että elämä voi olla mielekästä myös ilman työtä.
Eri kysyy miten ap on säälittävä? En ole kummankaan teidän puolella vaan haluan lisätietoja mielipiteestäsi.
Eri vastaa:
Tuleehan siitä vähän kummallinen vaikutelma henkilöstä, jos ei itse pysty keksimään mitään tekemistä. Että ulkoapäin jonkun pitää aikuista ihmistä ohjata ja käskeä, muuten ei saa tehtyä mitään. Ja myös tulee vähän surullinen fiilis, koska kertoohan tylsyys siitä, että henkilöllä ei ole mitään kiinnostuksen kohteita eikä juurikaan mielikuvitusta.
Jonkun soittimen soittamusen opettelu. Soitin toki maksaa, mutta netistä löytyy paljon kaikenlaisia opetusvideoita kaikentasoisille soittajille kaikenlaista soittimista aivan ilmatteeksi. Näin korona-aikana myös hyvä harrastus siinä mielessä, ettei kotoolta tarvitse poistua mihinkään.
Sinuna laittaisin pikaisesti kiljupytyn käymään.
Mä olen aina ajatellut että onpa surullista jos ihminen ei keksi mitään muuta tekemistä kuin työnsä. Ja samoin se kun elämällä ei ole enää mitään merkitystä kun lapset lähtee kotoa. Tuntuu että on ikävä ihminen jos ei edes itse itsensä kanssa viihdy.
Mulla ei ole lapsia eikä nyttemmin töitäkään ollut kuuteen vuoteen ja aivan loistavasti saan aikani kulumaan (satunnaisia keikkatöitä teen muutaman viikon vuodessa). Luen, katson tv/leffoja, ihan vaan surffailen, käyn ostoksilla tai jossain syömässä. Välillä vaikka museossa ja kaverin luona tai kahvilassa kahvilla. On tässä kotona tietysti jotain pientä hommaa vaikka meillä käy siivoojakin. Koiran kanssa tulee tietty lenkkeiltyä ja puuhailtua ja mieskin on aika usein useita viikkoja kerrallaan kotona. Tää korona nyt on tietysti estänyt ulkomaanreissut kokonaan ja kotimaan toiminnatkin on aika lailla rajallisia, mutta ihan hyvin tämäkin on mennyt.