Onko tyttäresi pissis?
Täällä palstalla puhutaan usein pissiksistä. Tuossakin vanhojen tanssi -ketjussa monet sanoivat vanhojen tanssien olevan pissisten juhla. Muutenkin täällä paljon pissiksiä haukutaan. Harvoin sitä sanaa käytetään positiivisessa mielessä.
Siksipä kiinnostaisikin kuulla, että myöntääkö kukaan, että oma tytär on pissis? Jos niitä pissiksiä kerta on niin paljon yläaste- ja lukioikäisissä nuorissa, niin varmaan aika monen av-mamman lapsikin on sitten sellainen. Entä kehtaako kukaan myöntää itse olleensa pissis nuorempana? Häpeätkö näin jälkeenpäin?
Kommentit (31)
Mua ärsyttää ihan sikana nää ns. pissikset, käytäytyvät ainakin meidän koulussa nenäkkäästi muita kohtaan, eikä kunnoita ketään muuta kun itteänsä.
t. 16v
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 09:08"]
Mun nuoruudessa ei tunnettu koko termiä, joten en ole itse ollut. Vastaakohan se suunnilleen samaa kuin leuhka, kuten ennen sanottiin?
[/quote]
Se voi tarkoittaa mitä vaan. Tapa, jolla alistetaan nuoria naisia. Samalla tavalla kuin joku lutka tai jopa huora, merkitysero vain eri. Ihmettelen miksei feministit puutu tuohon, vaan käyttävät jopa itse.
Pissikset tuli milleniumin alussa, ne on nykyään lissuja.
Lissuja ne nykyään on.
T. Kahden Lissun epätoivoinen ei -pissis-äiti
Ei ole ollut koskaan. Hankkii vaatteet kirpparilta, ei meikkaa, ei värjää hiuksiaan, lahjakas koulussa, ahkera kotona. Opiskelee luokanopettajaksi.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 09:42"]Pissis on haukkumanimi tytöille jotka ovat teiniiässä iloisia ja kauniita silloin kun muut haisevat hieltä, kärsivät finneistä ja potevat teiniangstia. Ymmärrän että muut ovat kateellisia.
[/quote] Kyllä voi olla iloinen ja kaunis ilman, että sössöttää, meikkaa ja hokee vittudaa:ta. :)
[/quote]
Sössöttää? Olenkoinä pissis, koska en lsaa sanoa ässää täydellisesti? Voi että! Ylempi kirjoittaja voisi opetella kirjoittamaan. Teiniikä, oikeasti? :DDD Ei tainnut teiniiässä viihtyä liiaksi äidin kielen tunneilla hän.
[/quote] Et sinä ole pissis, et tee sitä tahallasi. Pissisten mielestä se on "ihQ"
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 09:42"]Pissis on haukkumanimi tytöille jotka ovat teiniiässä iloisia ja kauniita silloin kun muut haisevat hieltä, kärsivät finneistä ja potevat teiniangstia. Ymmärrän että muut ovat kateellisia.
[/quote] Kyllä voi olla iloinen ja kaunis ilman, että sössöttää, meikkaa ja hokee vittudaa:ta. :)
Tyttäreni on gootti, joten veikkaan ettei. :D
Mun tyttö ei ole pissis. On luonnostaan vaalea mutta ei ole värjännyt hiuksiaan. Käyttää meikkivoidetta ja puuteria peittääkseen huonon ihonsa + vähän ripsaria. Ei kulje poikien kans ja tyttökavereidenkin kanssa viettää aikaa jonkun kotona, ei kaupungilla. Ei käytä alkoholia eikä tupakkaa. Ikä 14.
Riippuu mikä luokitellaan pissikseksi. Oma tyttäreni on ikuinen heppa / ponityttö, kuten minäkin, mutta silti koulussa ja kaikkialla muualla, kuin tallilla pukeutuu erittäin siististi ja on todella tarkka pukeutumistyylistään. Tyttöjen, että poikien kanssa liikkuu. Meikkaamisen aloitti 13-vuotiaana, nyt on 14.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 09:42"]
Pissis on haukkumanimi tytöille jotka ovat teiniiässä iloisia ja kauniita silloin kun muut haisevat hieltä, kärsivät finneistä ja potevat teiniangstia. Ymmärrän että muut ovat kateellisia.
[/quote]
Niin, tämä voi olla myös mahdollista.