Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyttäresi pissis?

Vierailija
17.02.2014 |

Täällä palstalla puhutaan usein pissiksistä. Tuossakin vanhojen tanssi -ketjussa monet sanoivat vanhojen tanssien olevan pissisten juhla. Muutenkin täällä paljon pissiksiä haukutaan. Harvoin sitä sanaa käytetään positiivisessa mielessä.

Siksipä kiinnostaisikin kuulla, että myöntääkö kukaan, että oma tytär on pissis? Jos niitä pissiksiä kerta on niin paljon yläaste- ja lukioikäisissä nuorissa, niin varmaan aika monen av-mamman lapsikin on sitten sellainen. Entä kehtaako kukaan myöntää itse olleensa pissis nuorempana? Häpeätkö näin jälkeenpäin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut itse eikä ole tytärkään. Onkin luokkansa luopio niiden 12 pissiksen yhteisellä päätöksellä. =(

Vierailija
2/31 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pissis jossain vaiheessa nuoruuttaa lyhyehkön ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi. Ei kopioi toisia, vaan uskaltaa olla oma itsensä. Ei aja Jopolla epäkäytännöllinen pissis laukku olalla. Ja osaa ässänkin, ettei tarvitse hävetä sössötystä.

Vierailija
4/31 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele selkeästi, millainen pissis sinun mielestäsi on.

Vierailija
5/31 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pissis, ei. Heppatyttö, ei ole kiinnostunut vaatteista tai meikeistä. Pojat eivät myöskään ole tärkeitä, ainakaan näin sivusta katsottuna. Ikää kohta 15 v.

Vierailija
6/31 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tytär sellainen poikatyttö. Lyhyet hiukset, vaatetuksena bändipaidat ja hupparit, housut milloin farkut, milloin lökäpöksyt.

Pojat eivät kiinnosta eikä meikkaaminen. Ei tykkää turhista kotkotuksista vaan on hirveän suoraviivainen, ahkera ja jotenkin vain niin..helpon naiivi luonteeltaan.

Tykkää käydä mummolassa ja siellä ukin kanssa kalassa tai metällä. Kuuntelee heviä. Pitää koulunkäyntiä tärkeänä, ka 9,0.

t. 2

Vierailija
7/31 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos meikki ja hiusten värjääminen ovat pissiksen merkki, lähes jokainen av:lla pyörivä on pissis.

Paitsi minä, joka en meikkaa.

Vierailija
8/31 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se sitten on:)

On todella kaunis, pitää huolta ulkonäöstään. Valitsee vaatteensa todella tarkkaan eikä ole koskaan epäsiisti.

tykkää pojista ja fanittaa jotain laulajia (en tiedä näiden poikien nimiä)

ei ikinä suostuisi laittamaan lökäpöksyjä tai lippiksiä saatikka menisi tallivaatteilla ihmisten ilmoille.

Vierailija
9/31 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiei.. Joku aikuinen nainen todella luokittelee teini-ikäisiä tyttöjä pissiksiksi? Minä kieltäydyn tuollaisesta, en luokittele kasvavia naisenalkuja enkä halua opettaa tuollaista maailmankuvaa lapselleni. 

Vierailija
10/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 22:06"]

Voiei.. Joku aikuinen nainen todella luokittelee teini-ikäisiä tyttöjä pissiksiksi? Minä kieltäydyn tuollaisesta, en luokittele kasvavia naisenalkuja enkä halua opettaa tuollaista maailmankuvaa lapselleni. 

[/quote]

Samaa ihmettelen minäkin. Tällä palstalla tätä pissittelyä ja teinien haukkumista näkyy ihan koko ajan. Siksi aloituksen teinkin. Selvittääkseni, onko ne "pissikset" vain muiden ärsyttäviä lapsia vai voiko se olla omakin.

- AP

Vierailija
11/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissikset on niitä, ketkä pukeutuvat lutkamaisesti ja  juovat äityliltä salassa sidukkaa amispoikien corollojen takapenkeillä. Poikia paljon kavereina, ja pissis on pannut niistä valtaosaa.

Vierailija
12/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissiksillä on herutustopit ja sen päällä neule näin talvisaikaan. Rinnat on puolittain näkyvissä, yleensä blondi jolla vahvat meikit. Käyttäytyy kanamaisesti.

ope

ps. lapseni eivät ole pissiksiä

Vierailija
13/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pissis 15-20vuotiaana ja voin sanoa että se oli kyllä elämäni parasta aikaa. Paljon ystäviä, bileitä, hauskanpitoa ja komeita poikaystäviä. Pitää muistaa että pissis on eri asia kuin huora. Esim joku epätoivoinen goottimuija voi olla huora mutta ei pissis. 

Vierailija
14/31 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissis on haukkumanimi tytöille jotka ovat teiniiässä iloisia ja kauniita silloin kun muut haisevat hieltä, kärsivät finneistä ja potevat teiniangstia. Ymmärrän että muut ovat kateellisia. 

Vierailija
15/31 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 09:42"]Pissis on haukkumanimi tytöille jotka ovat teiniiässä iloisia ja kauniita silloin kun muut haisevat hieltä, kärsivät finneistä ja potevat teiniangstia. Ymmärrän että muut ovat kateellisia. 
[/quote] Kyllä voi olla iloinen ja kaunis ilman, että sössöttää, meikkaa ja hokee vittudaa:ta. :)
[/quote]

Sössöttää? Olenkoinä pissis, koska en lsaa sanoa ässää täydellisesti? Voi että! Ylempi kirjoittaja voisi opetella kirjoittamaan. Teiniikä, oikeasti? :DDD Ei tainnut teiniiässä viihtyä liiaksi äidin kielen tunneilla hän.

Vierailija
16/31 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 09:42"]Pissis on haukkumanimi tytöille jotka ovat teiniiässä iloisia ja kauniita silloin kun muut haisevat hieltä, kärsivät finneistä ja potevat teiniangstia. Ymmärrän että muut ovat kateellisia. 
[/quote] Kyllä voi olla iloinen ja kaunis ilman, että sössöttää, meikkaa ja hokee vittudaa:ta. :)
[/quote]

Sössöttää? Olenkoinä pissis, koska en lsaa sanoa ässää täydellisesti? Voi että! Ylempi kirjoittaja voisi opetella kirjoittamaan. Teiniikä, oikeasti? :DDD Ei tainnut teiniiässä viihtyä liiaksi äidin kielen tunneilla hän.
[/quote]

olkaa kuin ette huomaisi typoja

Vierailija
17/31 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kyseistä termiä nuoria naisia syvästi loukkaavana. Loppujen lopuksi se ei ole edes kovin yhdenmukainen termi. Joku saattaa käyttää sanaa kuvailemaan suurinpiirtein ketä tahansa nuorta, joka ärsyttää. Vrt. Huora naisista (eli ei välttämättä ole mitään tekemistä sanan alkuperän kanssa) En halua, että tyttäreni oppii tuollaista. Naisten pitäisi olla solidaarisia eikä nokitella toisiaan. 

Vierailija
18/31 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissis on minun mielestä sellainen räähäkemäinen asenne joka tarkoittaa HetiMulleKaikkiTänne. Tunnen yhden pissiksen lapseni luokkakavereiden joukosta. Harrasti koulukiusaamista joten me ja erään toisen tytön vanhemmat haluttiin keskustella pissiksen vanhempien kanssa. Mitäs olikaan vastassa - kolmevitonen ehta pissis! Kommenttiesimerkki häneltä: "Shiish mun tyttären on shiish shaatava tulla kouluun joka päivä ilman että tarttee pelätä että nyt joku loukkaantuu mun shanomishishta (suom. sanomisista) shiish!" Ja toinen kommentti "Onhan meidän Maiju (nimi vaihdettu) vähän raju suustaan mutta toisten pitää vaan kestää, ei muita voi aina silitellä myötäkarvaan ja paapoa!" Ei juusto ja hyvää päivää, ajateltiin sen toisen äidin kanssa. Ja oltiin HYVIN YLPEITÄ omista tyttäristämme jotka eivät todellakaan ole pissiksiä. Tytöt on 13 v, kohta 14.

Vierailija
19/31 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:55"]

Minun tytär sellainen poikatyttö. Lyhyet hiukset, vaatetuksena bändipaidat ja hupparit, housut milloin farkut, milloin lökäpöksyt.

Pojat eivät kiinnosta eikä meikkaaminen. Ei tykkää turhista kotkotuksista vaan on hirveän suoraviivainen, ahkera ja jotenkin vain niin..helpon naiivi luonteeltaan.

Tykkää käydä mummolassa ja siellä ukin kanssa kalassa tai metällä. Kuuntelee heviä. Pitää koulunkäyntiä tärkeänä, ka 9,0.

t. 2

[/quote]

Tämä on yläpeukkujen mukaan ainoa tapa olla nuori tyttö nykyään. Hienoa tietysti, jos tämä tytär on aidosti oma itsensä. Sehän on aina positiivinen asia. Mutta vanhemmat tekee hallaa lapselle, jos lähtevät teinimäiseen toisten arvosteluun. Erilaisista teineistä tulee hyvin erilaisia aikuisia. Kukin muuttuu miten muuttuu, omia luokkalaisia en kaikkia edes tunnista. Voidaanko antaa nuorten olla rauhassa sellaisia kun ovat, kyllä se kehitysvaihe menee ohi.

Vierailija
20/31 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessa ei tunnettu koko termiä, joten en ole itse ollut. Vastaakohan se suunnilleen samaa kuin leuhka, kuten ennen sanottiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä