Nimi ongelma... erosin miehestäni ja haluan lapset tyttönimelle,
onko mielestänne mahdollista?
Nyt olemme siis kaikki miehen sukunimellä, nyt haluisin vaihtaa lapsillekkin entisen nimeni
Kommentit (48)
Ei sitä epäonnistumista kannata lapsille kostaa!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:06"]
Sinä olet eroamassa, ei lapset. Eli vaikka sinulta lähtee mies kiertoon niin lapsilta ei lähde isä kiertoon. Exä on lastesi isä vaikka te eroatte.
Rautalangasta. Sun pitää opetella erottamaan omat tunteesi exääsi kohtaan ja lasten tunteet omaa isäänsä kohtaan. Ne eivät ole sama asia.
Lasten kannalta, hulttio isäkin on parempi kuin ei isää ollenkaan.
[/quote]Hulttio isäkin voi olla hyvä lapsilleen. Ei hyvä vaimolleen.
OT mutta mitä lapsi tekee hulttioisällä...? Tämä kysymys sille joka kirjoitti että hulttioisä on parempi kun ei isää ollenkaan.
Ensin on paukattu onnen huumassa prinsessahäissä naimisiin ja tietenkin miehen alaisuuteen, sitten suollettu liukuhihnalta kakaroita ja 3 vuoden päästä huomattu, että herra ja valtias onkin juopponarkkaripedofiili.
Aika lailla helppo arvostella ap:n aikuisuutta moisen möhellyksen jälkeen...
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:21"]
Vaikka itse vihaisit sitä miestä niin se on edelleen ja tulee aina olemaan sun lasten isä. Sun lapsilla on oikeus tavata sitä ja samoin isällä lapsia. Et ole vanhempi yhtään sen enempää kuin sekään. Mikäli siis isä on halukas ja kykenevä tapaamaan lapsia.
[/quote]
Isällä EI TODELLAKAAN OLE OIKEUTTA (kohta) enää tavata lapsia.
Ja kyllä olen 100000 kertaa enemmän vanhempi, kun exäni.
Halukas kyllä, mutta en anna tehdä sitä IKINÄ!
-ap-
Mites lasten isänpuoleinen suku? Onhan se sukunimi muistutus myös juuristaankin, eikä pelkästään isästä.
Munkin nimi vaihdettiin lapsena ja mua sen takia koulukiusattiin hetken. Tai se yksi ilkiö jaksaa vieläkin puhutella mua bioisäni nimellä, vaikka olen ollut naimisissakin 17 vuotta ja miehen nimen otin.
mutta kerranko olen joutunut kirjoittamaan kaikki kolme sukunimeäni, eikä se ongelma tms häpeä ollut.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:23"]
OT mutta mitä lapsi tekee hulttioisällä...? Tämä kysymys sille joka kirjoitti että hulttioisä on parempi kun ei isää ollenkaan.
[/quote]
On isä. Mä kävin itse läpi vanhempieni eron 8-vuotiaana ja merkittävä syy eroon oli isän päihdeongelma. Vaikka isällä oli ongelma sen tasoinen ettei me voitu vierailla suoraan hänen luonaan, hän oli kuitenkin tosi rakas meille lapsille. Me tavattiin isää kesäisin mummolassa ja talvisin isän veljen ja sen vaimon luona. Oli kiva mennä serkkujen luokse käymään viikonlopuksi, kun isäkin kävi siellä.
Noh, mitäs mies on tehnyt kun kerran meinaat lapset viedä häneltä kokonaan?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:21"]
Vaikka itse vihaisit sitä miestä niin se on edelleen ja tulee aina olemaan sun lasten isä. Sun lapsilla on oikeus tavata sitä ja samoin isällä lapsia. Et ole vanhempi yhtään sen enempää kuin sekään. Mikäli siis isä on halukas ja kykenevä tapaamaan lapsia.
[/quote]
Isällä EI TODELLAKAAN OLE OIKEUTTA (kohta) enää tavata lapsia.
Ja kyllä olen 100000 kertaa enemmän vanhempi, kun exäni.
Halukas kyllä, mutta en anna tehdä sitä IKINÄ!
-ap-
[/quote]
Sinä et sitä asiaa voi päättää.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:25"]
Ensin on paukattu onnen huumassa prinsessahäissä naimisiin ja tietenkin miehen alaisuuteen, sitten suollettu liukuhihnalta kakaroita ja 3 vuoden päästä huomattu, että herra ja valtias onkin juopponarkkaripedofiili.
Aika lailla helppo arvostella ap:n aikuisuutta moisen möhellyksen jälkeen...
[/quote]
olisikin vain juopponarkkaripedofiili... Alkoholia hän ei ole juonut viiteen vuoteen, huumeita ei käyttänyt varman koskaan... Lapsiin ei kajoaisi seksuaalisesti.
Olimme 10 vuotta yhdessä ennen lapsiamme.
-ap-
ps. yleensä olen rauhallinen ja asiallinen, nyt vaan kiehahti
Eli sinulla ei siis ole perusteita yksinhuoltajuudelle.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:14"]
Minulla on vaihdettu sukunimi isän nimestä äidin nimeen ja nyt kun olen naimisissa se on jo kolmas sukunimeni. Jos johonkin pitää kirjoittaa edelliset sukunimet ( esim sairaalan papereissa kysytään) niin jotenkin hävettää kun tulee sellainen fiilis että ihmiset luulee että olen ennenkin ollut naimisissa.
-nainen 20 ja vähän päälle
[/quote]
Tätä en kyllä ajatellut. Lapset tosin ovat niin pieniä, että tuskin muistaavat "toivottavasti tulevaa entistä nimeään" (1v ja 3v lapset). Monessakin asiassa hyvä, että ovat noin nuoria
-ap-
[/quote]
Kyllä tieto entisestä sukunimestä jää kuitenkin väestörekisteriin.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:36"]
Eli sinulla ei siis ole perusteita yksinhuoltajuudelle.
[/quote]
Miksi? -ap-
No miksi saisit yksinhuoltajuuden kun kerta ei ole eses tehnyt mitään??
Jos isä ei ole juoppo, narkkari tai vastaavaa jne et saa yksinhuoltajuutta.
Sorry vaan, mutta kyllä sulla pitää olla vahvat syyt sille, että miksi sun pitäisi saada yksinhuoltajuus. Pelkkä "nokumähaluun" ei riitä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:20"]
Lasten isän suostumus täytyy olla. Mun lapsella on paljon hienompi nimi mitä mun nimi. Ei tule mieleenkään että vaihtaisi nimen. Vaihda sinä ja anna lapset olla lasten isän nimellä. Kyllä tyttölapsilla nimi vaihtuu aikaa myöten.
[/quote]
Miten niin "tyttölapsilla vaihtuu nimi aikaa myöten"?
Naimisiin mentäessä voi pariskunta ottaa yhteiseksi sukunimekseen naisen sukunimen, miehen sukunimen tai kumpikin voi pitää omansa!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:43"]
Jos isä ei ole juoppo, narkkari tai vastaavaa jne et saa yksinhuoltajuutta.
Sorry vaan, mutta kyllä sulla pitää olla vahvat syyt sille, että miksi sun pitäisi saada yksinhuoltajuus. Pelkkä "nokumähaluun" ei riitä.
[/quote]
Etkö keksi pahempaa kun nuo. Minä valitettavasti tiedän! Ja kuten sanottu niin raskaat perusteet on. -ap-
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:09"]
No jos/kun saan yksinhuoltajuuden sit muuttuu kaikkien sukunimi. Toivottavasti onnistuu, lapset ovat alle 12.
Toivottavasti siitä paskasta ei enää kohta muistuta mikään. Lapset eivät ainakaan nää sitä paskiaista IKINÄ
-ap-
[/quote]