Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihavat vanhemmat antavat lapsienkinsa lihota?

Vierailija
17.02.2014 |

Luulisi että eivät kehtaisi pilata lastensa elämää samoin kun ovat jo omansa pilanneet! Raukkamaista mielestäni. Jos alkoholisti pistää kasvavan lapsensa juomaan viinaa päivittäin, se on rikos. Mutta lihavat saavat syöttää lapsensa pilalle, vaikka se on vähintään yhtä haitallista lapselle!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaltoja omaperäiselle avaukselle!

Vierailija
2/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat eivät osaa syödä itse terveellisesti ja kevyesti, niin hankala sellaisia tapoja on siirtää eteenpäin lapsille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:28"]

Jos vanhemmat eivät osaa syödä itse terveellisesti ja kevyesti, niin hankala sellaisia tapoja on siirtää eteenpäin lapsille. 

[/quote]

Kai nyt jokainen osaa, kun terveysvalistusta tuppaa ovista ja ikkunoista. Ei kukaan voi olla tietämättä terveellisestä ruuasta. Ei vain haluta syödä sitä.

Vierailija
4/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoa. Terveisin Autocorrect.

Vierailija
5/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta. Luepas tuo otsikkosi uudelleen ja mieti mikä meni pieleen. Tee sit uusi oikeinkirjotettuna. Ehkäpä sut sitten otetaan tosissaan.

Vierailija
6/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:25"]

Luulisi että eivät kehtaisi pilata lastensa elämää samoin kun ovat jo omansa pilanneet! Raukkamaista mielestäni. Jos alkoholisti pistää kasvavan lapsensa juomaan viinaa päivittäin, se on rikos. Mutta lihavat saavat syöttää lapsensa pilalle, vaikka se on vähintään yhtä haitallista lapselle!

[/quote]

Aijaa, uusi juttu olikin se että ylipainoisella on auttamatta elämä pilalla. Ei jessus. 

Ja turha kai yleistää jokaiseen, tiedän useamman ylipainoisen vanhemman joiden lapset ovat normaalipainoisia. 

Vierailija
7/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihava. Meillä terveellistä ruokaa. Kaikki lapset hoikkia. Syön herkkuja, kun olen yksin .

Lopeta ap yleistäminen. Lisäksi olet aggressivinen. Mene vaikka ulos.

Vierailija
8/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalikka kalahti ilmeisen lihaviin mammoihin. Ihmettelen samaa. Ylipainosta seuraa monia terveysongelmia ja lapsena jo lihavat usein lihovat entisestään vanhetessaan, kun ovat tottuneet vain huonoon ruokaan. Omaavat huonon itsetunnon lihavuudestaan jne. Diabetes 20-vuotiaana ja sydänkohtaus 30-vuotiaana, ja vanhemmat pääsevät kuin koirat veräjästä.

Vierailija
9/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiensakin. Autocorrect taas.

Vierailija
10/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua enemmän ihmetyttää ne laihat/ normaalipainoiset vanhemmat, joilla on hyvin ylipainoisia lapsia. Jos osaa huolehtia omasta terveydestään niin luulisi osaavan huolehtia myös lapsiensa terveydestä.

Vierailija
11/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono vertaus. Taatusti kukaan alkoholisti ei pakota lastaan juomaan viinaa ja yhtä vähän kukaan vanhempi PAKOTTAA lastaan syömään ylipainoiseksi. Kyse on pikemmin siitä, ettei ole kanttia kieltää syömästä, koska kyllä ne lapset syövät ihan itse. Syöttäminen yleensä loppuu noin 1-vuotiaana.

Miehen veljen vaimo oli topakka: kun olivat meillä kylässä 13v ja 11v poikiensa kanssa, hän kielsi vanhempaa poikaa syömästä aamupalapöydässä neljättä voileipää. Tämä kun oli vähän pulska. Minusta ei ole moiseen. Niinpä kaksi lapsistani on ylipainoisia ja yksi normaali. Tämä yksi on vaatefriikki ja pisti syömisensä kuriin saadakseen ihanampia vaatteita. Kaikki ovat jo teini-ikäisiä, joten syövät paljon myös kodin ulkopuolella ja vahtiminen sikälikin hankalaa. Joo, mäkkärirahat saa vaikka pulloja keräämällä.

Itse olen ollut ylipainoinen lähes koko ikäni. Alle kouluikäisenä olin normaali, ekaluokkalaisena jo tanakka. Kasiluokkalaisena laihdutin jopa hoikaksi. Parikymppisenä aloin lihoa löydettyäni ravintolat ja nakkarit. Toisen kerran laihdutin ennen toisen lapsen syntymää, mutta raskaaksi tultuani alkoi lihominen ja sillä tiellä olen.

Vierailija
12/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 15:12"]Minäkin vihaan lihavia lapsia. Niin äärettömän rumia. No, vihaan lihavia aikuisiakin samasta syystä.

[/quote]

Sinä se et käy ihan täysillä.

Vierailija
13/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:42"]Kalikka kalahti ilmeisen lihaviin mammoihin. Ihmettelen samaa. Ylipainosta seuraa monia terveysongelmia ja lapsena jo lihavat usein lihovat entisestään vanhetessaan, kun ovat tottuneet vain huonoon ruokaan. Omaavat huonon itsetunnon lihavuudestaan jne. Diabetes 20-vuotiaana ja sydänkohtaus 30-vuotiaana, ja vanhemmat pääsevät kuin koirat veräjästä.

[/quote]

Tyypin II diabetes äärimmäisen harvinainen 20 v. Samoin sydänkohtaus 30 v. Yleensä taustalla silloin synnynnäinen sydänvika.

[/quote]

Näin. Plus että jos on alipainoinen, sydänkuolleisuuden riski sama kuin lihavalla

Vierailija
14/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:30"]

[/quote]

Kai nyt jokainen osaa, kun terveysvalistusta tuppaa ovista ja ikkunoista. Ei kukaan voi olla tietämättä terveellisestä ruuasta. Ei vain haluta syödä sitä.

[/quote]

Ei todellakaan jokainen osaa syödä terveellisesti. Eli niin se menee, että kun vanhemmat ei osaa niin mistä lapsetkaan saisi terveellistä ruokaa tai oppisi sitä tekemään & syömään.

Mun miehen suku on kaikki aikamoisen lihavia. Sairaalloisen lihavia useampi, mun miehen painoindeksi on pienimmäistä päästä - 31. Ja sen tässä liittomme aikana olen huomannut, että mun pitää ihan tosissaan miehelle opettaa mitä on normaali syömisrytmi ja mitä on terveellinen ruoka.

Miehen tyyli nimittäin on, että ruoka tarkoittaa, että pannulla paistetaan makkaraa, ehkä kananmunaa, jotain muutakin paistetaan ja sitä sitten napaan. Ja oikeasti miehen mielestä jokainen ruoka pitäisi sisältää makkaraa. Ja jos teen ruuaksi vaikkapa pinaattilettuja, niin mies etsii pakastimesta sinne piilottamiaan grillimakkaroita ja lämmittää niitä mikrossa.

Jos mies käy kaupassa, niin kassiin ei päädy ensimmäistäkään vihannesta tai hedelmää. Jos sanon miehen lähtiessä, että tuopa sitten jotain vihanneksiakin, niin tuo yhden kurkun.

Ja karkkia ja herkkuja on aina etsimässä kaapista. Ja äitinsä jakoi meidän lapsille joka päivä herkkuja (kun lähellä asutaan), kunnes mun oli pakko tiukasti kieltää se ja määrätä mummollekin karkkipäivä (lasten suhteen). Kun ei siinä herkkujen jakamisessa ollut mitään kohtuutta ja lapset vain lihoi ja lihoi.

Eli todella perusasiat on miehelle ihan hepreaa. Kuten näemmä äidilleenkin. Tähän maailmaan kun olen tutustunut, niin en eneää ihmettele miksi suku on niin lihavaa.

Olen sitten joutunut kieltämään miestä lisäämästä joka ruokaan grillimakkaraa, koska en kerta kaikkiaan suostu siihen, että mies esimerkillään opettaa lapsillemme, että pinaattiletut eivät ole kunnon ruokaa, vaan niihin pitää muka lisätä grillimakkaraa. Ja jos mies ei tuo kaupasta mitään vihanneksia, niin kyllä kysyn häneltä, että mistä on tarkoitus tehdä ruokaa, kun ei ole kuin lihaa ja perunaa. Mistä tehdään salaatti ilman aineksia, miten lisätään vihanneksia ruokaan, kun niitä ei tuoda kaupasta.

Eihän se miehen vika ole, ettei osaa. Miten olisi oppinut. Mutta välillä tuntuu, että todella hitaasti se mies oppii. Kun muistutan, että tuo sitten vihanneksiakin, niin tuo kolme pussia keittojuureksia. Siis aina tuo satsi :-) Meillä on sitten liki kaikki ruoka keittojuuresten makuista...

Vierailija
15/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:47"]

No oisko syynä ihan yksinkertaisesti se, että koko perhe syö samaa ruokaa? Jos äiti tekee kaloripitoista, ylipainoa pitkällä tähtäyksellä aiheuttavaa ruokaa, tuskin lapsille siitä mitään kevytversiota tehdään?

[/quote]

Voisitteko te alapeukuttaneet vastata oman mielipiteenne, mistä se lopasten ylipaino johtuu? Isoista luista, kilpirauhasesta vai jostain muusta kosmisesta tekijästä?

Vierailija
16/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:30"]

[/quote]

[/quote]

Ei todellakaan jokainen osaa syödä terveellisesti. Eli niin se menee, että kun vanhemmat ei osaa niin mistä lapsetkaan saisi terveellistä ruokaa tai oppisi sitä tekemään & syömään.

Mun miehen suku on kaikki aikamoisen lihavia. Sairaalloisen lihavia useampi, mun miehen painoindeksi on pienimmäistä päästä - 31. Ja sen tässä liittomme aikana olen huomannut, että mun pitää ihan tosissaan miehelle opettaa mitä on normaali syömisrytmi ja mitä on terveellinen ruoka.

Miehen tyyli nimittäin on, että ruoka tarkoittaa, että pannulla paistetaan makkaraa, ehkä kananmunaa, jotain muutakin paistetaan ja sitä sitten napaan. Ja oikeasti miehen mielestä jokainen ruoka pitäisi sisältää makkaraa. Ja jos teen ruuaksi vaikkapa pinaattilettuja, niin mies etsii pakastimesta sinne piilottamiaan grillimakkaroita ja lämmittää niitä mikrossa.

Jos mies käy kaupassa, niin kassiin ei päädy ensimmäistäkään vihannesta tai hedelmää. Jos sanon miehen lähtiessä, että tuopa sitten jotain vihanneksiakin, niin tuo yhden kurkun.

Ja karkkia ja herkkuja on aina etsimässä kaapista. Ja äitinsä jakoi meidän lapsille joka päivä herkkuja (kun lähellä asutaan), kunnes mun oli pakko tiukasti kieltää se ja määrätä mummollekin karkkipäivä (lasten suhteen). Kun ei siinä herkkujen jakamisessa ollut mitään kohtuutta ja lapset vain lihoi ja lihoi.

Eli todella perusasiat on miehelle ihan hepreaa. Kuten näemmä äidilleenkin. Tähän maailmaan kun olen tutustunut, niin en eneää ihmettele miksi suku on niin lihavaa.

Olen sitten joutunut kieltämään miestä lisäämästä joka ruokaan grillimakkaraa, koska en kerta kaikkiaan suostu siihen, että mies esimerkillään opettaa lapsillemme, että pinaattiletut eivät ole kunnon ruokaa, vaan niihin pitää muka lisätä grillimakkaraa. Ja jos mies ei tuo kaupasta mitään vihanneksia, niin kyllä kysyn häneltä, että mistä on tarkoitus tehdä ruokaa, kun ei ole kuin lihaa ja perunaa. Mistä tehdään salaatti ilman aineksia, miten lisätään vihanneksia ruokaan, kun niitä ei tuoda kaupasta.

Eihän se miehen vika ole, ettei osaa. Miten olisi oppinut. Mutta välillä tuntuu, että todella hitaasti se mies oppii. Kun muistutan, että tuo sitten vihanneksiakin, niin tuo kolme pussia keittojuureksia. Siis aina tuo satsi :-) Meillä on sitten liki kaikki ruoka keittojuuresten makuista...

[/quote]

Huh,

No sinun miehesi onkin aivan käsittämätön wt-sika. En kyllä itsekään taida olla kovin kummoinen nainen, jos moisen paskan olet mieheksesi huolinut?

Vierailija
17/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:47"]

No oisko syynä ihan yksinkertaisesti se, että koko perhe syö samaa ruokaa? Jos äiti tekee kaloripitoista, ylipainoa pitkällä tähtäyksellä aiheuttavaa ruokaa, tuskin lapsille siitä mitään kevytversiota tehdään?

[/quote]

Voisitteko te alapeukuttaneet vastata oman mielipiteenne, mistä se lopasten ylipaino johtuu? Isoista luista, kilpirauhasesta vai jostain muusta kosmisesta tekijästä?

Vierailija
18/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran otan kantaa että kun automarkettien pikaruokaravintoloiden ohi kävelee ja katsoo niitä lapsia jotka jo pienestä pitäen opetetaan rasvan makuun niin oikeen pahaa tekee.Se on edesvastuutonta.Kenenkään ei pitäisi syödä sitä jätettä mitä siellä tarjotaan.Silläkin rahalla tekisi monta terveellistä kotiruoka-annosta.Ja sitten sanotaan ettei ole varaa ostaa terveellistä ruokaa.huh

Vierailija
19/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:47"]

[/quote]

[/quote]

Sinä luulet, että joku viitsii vastata vittuiluusi?

Vastaa sinä, mistä johtuu, että koet tarvetta vittuilla täällä palstalla? Oletko skitso vai nussiiko miehesi vieraita naisia, kun koet tarvetta vittuiluun?

Vierailija
20/41 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:44"]

Mun bioäiti oli ap:n tyylinen höyrypää. Jauhoi painosta koko ajan. Oli laiha, itse olin laiha. Äiti säännösteli syömistäni. Lopulta minut otettiin huostaan. Sijaisperheni oli ihana ja he molemmat olivat lihavia. Mutta maailman ihanimmat ihmiset. Ruoka oli myös terveellistä.

[/quote]Terveellinen ruoka ei lihota. Liikuntaa niin läskit saa kyytiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän