Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini 16 v ollut viikon kotona flunssan takia ja syö siis kaikki ruuat nyt

Vierailija
02.11.2020 |

Kotona, huhhuh!
Aamulla pitää olla normi puurot ja leivät, kinkut ja tuoremehut sekä kananmunat,
Lounaalla iso lautasellinen jauhelihakeittoa ja kolme sämpylää. Lisää taisi ottaa soppaa

Välipalaksi hedelmäsalaattia ja pannukakkua
Päivällisellä pasta carbonaaraa iso lautasellinen ja iltapalalla kaksi tonnikalatäytteistä tortillaa ja teetä

Herra mun jee! Itse eläisin tuolla ruokamäärällä viikon!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun ruoka maistuu, ei ole sitten kovin kipeä. 

Vierailija
22/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini on siis 187 cm pitkä hongankolistaja ja painaa varmaan 57 kg.

Miten helvetissä se on tuollainen rääpäle jos syö noin paljon?

oisko nopea aineenvaihdunta?

Oisko pituuskasvu. Miten pihalla mammat on biologiasta?

tuon pituinen ei välttämättä enää enempää ylöspäin kasva. itselläni nopea aineenvaihdunta, olen laiha ja syön paljon. miten pihalla olet sinä mamma ihan kaikesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo millään pinaattikeitolla ja kaalilaatikolla elä! Tee sille makaronilaatikko tai jauhelihamureke ja perunoita.

Miksei elä?

Leivitetyt broileripihvit ja perunamuussi sitten keskiviikkona kasvissosekeiton kera. Toki keiton kanssa on raejuustoa proteiinina ja linssejä sopassa mukana, jotta on ruokaisampi. Taidan tehdä vielä jälkkärirahkan kasvissosekeiton päälle.

Meillä syödään toinen lämmin ruoka keittoruokana, aina kun molemmat ruuat tehdään kotona.

Kinkkupiirakkaa iltapalaksi huomenna.

Kyllä tässä saa ruokaa vääntää jatkuvasti!

Vierailija
24/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla poika täsmälleen samoilla mitoilla, eikä tee muuta kuin syö. Jos ei ole kolmea lämmintä ruokaa niin lämmittää iltapalaksi pellillisen ranskalaisia. Itse olen tosi pieniruokainen, joten ihan uutta minulle nämä määrät. Pituus tullut yhtäkkiä.

Vierailija
25/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä keittoa? Ei ihme että ravaa jääkaapilla.

Vierailija
26/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

187cm 16 vuotiaaksi on kyllä järkyttävä!

Itse olet järkyttävä kiusaaja, painu v* ttuun.

Vierailija
27/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä keittoa? Ei ihme että ravaa jääkaapilla.

Keiton kanssa syödään leipää/karjalanpiirakoita, munavoita ja leikkelettä/juustoa sekä usein jälkiruokaa. Ei ole mikään laiha soppa.

Vierailija
28/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

187cm 16 vuotiaaksi on kyllä järkyttävä!

Itse olet järkyttävä kiusaaja, painu v* ttuun.

niin siis ihan hirveetä!

Vierailija
29/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuon pituinen ei välttämättä enää enempää ylöspäin kasva. itselläni nopea aineenvaihdunta, olen laiha ja syön paljon. miten pihalla olet sinä mamma ihan kaikesta?

Huoh. Joku ihmetteli, miten teini ei on noin laiha vaikka syö paljon. No eihän se ole ehtinyt lihota, kun tuskin on monta vuotta ollut tuon pituinen. Eli se energia on mennyt siihen pituuskasvuun. Oliko nyt tarpeeksi rautalankaa, vai haetaanko ratakiskoa?

Ei ole olemassa mitään "nopeaa aineenvaihduntaa". Jos aineenvaihdunnan prosessit tapahtuisivat nopeammin, niin sehän vain tarkoittaisi, että se sykli ruuasta ulosteeksi, läskiksi ja lihakseksi olisi kestoltaan lyhyempi, ei se vaikuttaisi niiden lopputuotteiden välisiin suhteisiin.

Vierailija
30/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Joku ihmetteli, miten teini ei on noin laiha vaikka syö paljon. No eihän se ole ehtinyt lihota, kun tuskin on monta vuotta ollut tuon pituinen. Eli se energia on mennyt siihen pituuskasvuun. Oliko nyt tarpeeksi rautalankaa, vai haetaanko ratakiskoa?

Ei ole olemassa mitään "nopeaa aineenvaihduntaa". Jos aineenvaihdunnan prosessit tapahtuisivat nopeammin, niin sehän vain tarkoittaisi, että se sykli ruuasta ulosteeksi, läskiksi ja lihakseksi olisi kestoltaan lyhyempi, ei se vaikuttaisi niiden lopputuotteiden välisiin suhteisiin.

ai ei vai. oon ite 16 ja 160cm ja painan 47kg varmaan ollu viitisen vuotta noissa mitoissa. syön ihan hemmetisti mutten liho myöskään nii mitenkös herra biologi selittäisi että mihin se ruoka menee ku en kuitenkaan liho. ja syy ei voi olla urheilu koska sellasta en harrasta.

Vierailija
31/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap keksit noita syötäviä vai tuleeko teiniltä ehdotuksia/toiveita? Itsellä se ongelmana, ettei jaksa keksiä enää vaihtelevaa ruokaa. Aika samoilla mennään..

Vierailija
32/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu meillekin laittamaan ruokaa, kuulostaa hyvältä.

Vierailija
33/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap keksit noita syötäviä vai tuleeko teiniltä ehdotuksia/toiveita? Itsellä se ongelmana, ettei jaksa keksiä enää vaihtelevaa ruokaa. Aika samoilla mennään..

Ai mistä keksin? Ihan päästäni.

Torstaina karjalanpaistia ja uunilanttu/porkkana/perunoita ja lohikeittoa. Iltapalalla halloumsalaattia ja porkkanalettuja

Perjantaina tehdään pizzaa ja kanakeittoa. Viikonloppu vielä auki.

Vierailija
34/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla poika täsmälleen samoilla mitoilla, eikä tee muuta kuin syö. Jos ei ole kolmea lämmintä ruokaa niin lämmittää iltapalaksi pellillisen ranskalaisia. Itse olen tosi pieniruokainen, joten ihan uutta minulle nämä määrät. Pituus tullut yhtäkkiä.

Noilla mitoillahan on laiha kuin harjanvarsi.

Vierailija
35/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset ei muka keksi ruokia? En ymmärrä.

Vierailija
36/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vissiin mennä kauppaan.

Laita AP se teini kauppaan, opeta sille rahan arvoa? En ole minkään teinien syömisen kontrolloinnin kannalla, mutta jos sinusta tuntuu vaikka että teinin ruokavalinnat ovat KALLIITA, niin noista valinnoista voi puhua kuitenkin. Että älä syö niitä kahden euron vanukkaita kuin kerran päivässä, ota mieluummin omena välipalaksi koska mennään muuten konkkaan :D. Jne. 

Ei me taloudellisesti tässä kärsitä, syökööt, kun ihan kaikkiruokainen on kuitenkin. Tässä sitä vaan yllätyin että kyllä se vaan aina onjääkaappi tyhjä kun teini on kotona. Meillä syödään ihan perusterveellisesti kuitenkin, ruoka tehdään itse. Huomenna teen kaalilaatikkoa ja pinaattikeittoa. Ehkä kahdesta isosta kaalista ja kilosta jauhelihaa riittää pariksi päiväksi. Pinaattikeittoon on varattava vähintään kolmen litran kattila, sitä tuskin jää yhtään yli.

Ja joku kyseli miten on noin riuku kun syö noin paljon, vitsailen että on kasvanut maatapitkin. Kengän numero on 46-47.

Eikö kulutus tullut tutuksi kevään etäkouluaikana.

Ai että. Ihan tosissani voin sanoa, et kaipaan niitä aikoja, kun kaksospojille sai tehdä sapuskaa kuin jalkapallojoukkueelle. Vahva ja terve fysiikka niille kasvoikin.

Mahtava vaihe elämässä, kun voi vielä panostaa oman lapsensa terveyteen. Sit kun ne lentävät pesästä, on opittu se mikä on.

Vierailija
37/37 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta muuttanut vuoden sisään kotoa, ollaan miehen kanssa ihan ihmeissään kun kerran viikkoon riittää kaupassa käynti ja ruokaan ei tunnu juurikaan rahaa menevän. Arkisin syödään töissä. Vuosikaudet kun tottunut ruokkimaan teinejä, niin ei meinaa osata esim. niin pientä keittoa tehdä että menisi parilla syönnillä.