Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamatun Jumala jumalatar?

Vierailija
17.02.2014 |

Onko raamatun Jumala jumalatar? Mielenkiintoinen kysymys ja tutkimus silla juutalaiset kabbalistit sanoo Jumalan olevan osittain feminiininen.

Tama hihhuli horho koittaa vaittaa vastaan vaikka artikkeli on kylla mielenkiintoinen lukuisien lahteiden kanssa.  

http://www.kotipetripaavola.com/shekina.html

Mitas mielta muut ovat?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minusta saa vapaasti kuvitella Jumalan naiseksi tai äidiksi? Mitä sitten.

Vierailija
22/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, että mitä sukupuolta mielikuvitusolento on? Luultavaa kuitenkin on, että pronssikautinen paimentolainen kuvitteli tyypin mieheksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on täydellinen ja sisältää siis molemmat sukupuolet.

Vierailija
24/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on sukupuolten "yläpuolella".

Vierailija
25/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 11:40"]

Jumala on sukupuolten "yläpuolella".

[/quote]

Amen hienosti sanottu!

Vierailija
26/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä Henki On se Jumalatar kolminaisuudessa. Hassua, ettei itsestään selvää asiaa tunneta..

Vierailija
27/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:56"]

Pyhä Henki On se Jumalatar kolminaisuudessa. Hassua, ettei itsestään selvää asiaa tunneta..

[/quote]

Pyhä henki kävi sitten Marian kanssa lesboilemassa...

Vierailija
28/39 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo Jumala jumalatar. Raamatussa asia on perusteellisesti selvitetty. 

Vierailija
29/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran sadistinen, oikutteleva ja pitkävihainen Raamatun jumala on, ettei hän voi olla kuin nainen.

Vierailija
30/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:42"]

Raamatun Jumala on "Isän, pojan ja pyhän hengen" -kolminaisuus.

Siis mies.

[/quote]

Sinun jumalasi taitaa olla Tertullianus. Anuksesta olet sinä sikissyt.

Onko yksikään ihminen nähnyt Jeesusta?

Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. (Johannes 1:18)

Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon." (2. Mooseksen kirja 33:20)

Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä. (Matteus 24:36) <- Voiko kyse olla samasta henkilöstä jolla on eri persoona? Miksi kutsuisimme tätä kolmen eri persoonan hahmoa samaksi hahmoksi jos niillä on eri persoona? Eikö tuo Pyhä Henki yleensä katsota täysin omanlaiseksi hahmoksi jota ei pidetä lainkaan ihmismäisenä hahmona?

Tähän Jeesus sanoi: "Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut. (Johannes 8:42) <- Jeesus ei siis päättänyt omasta tahdostaan tulla vaan eräs hänen kolmannesta persoonasta päätti tämän? Jos Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, en yhtään ihmettele jos ihmisillä on persoonallisuushäiriöitä ja kaksisuuntaisiamielenhäiriöitä. Sitä en kuitenkaan ymmärrä miksei kaikilla ihmisillä ole kolmisuuntaisiamielenhäiriöitä jossa 3 eri persoonaa päättävät asioista ja nämä persoonat eivät tiedä mitä toiset persoonat juonittelevat. Entä jos joku persoonista päättää mennä kauppaan eri aikaan kuin mihin aikaan 2 muuta persoonaa haluavat?

Vierailija
31/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:00"]

[/quote]

[/quote]

Pikemminkin kohdunvuokraus. Olen kuullut aikasemminkin "huhuja" että alkujaan olisi pyhä kolminaisuus tarkoittanut isää, äitiä ja lasta, mutta nämä Herra KirkkoHerrat omassa ylemmyydentunnossa poistivat tehokkaasti naisen jumaluuden eräässä kirjassa. Jokainen uskokoot mihin haluaa, itse olen siirtänyt kuoleman jälkeiset tapahtumat sitku-osastoon eli mietin niitä vasta sitku olen kuollut, jos pystyn miettimään.

Vierailija
32/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on sukupuoleton Henki. Case closed. 

Vierailija
33/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 15:41"]

Jumala on sukupuoleton Henki. Case closed. 

[/quote]

Eli Jeesus valehteli kun puhui jumalasta isänä? Aika ketku. Petri pitäis nostaa Jeesuksen tilalle, kun Petri puhuu aina totuuden! Kyllä jämpti on näin!

Vierailija
34/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Enkeli Gabriel oli kyllä mies.

Vierailija
35/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten on helpompi ajatella Jumalaa, kun hänet kuvitellaan ihmisen kaltaiseksi. Jumalahan on luonut ihmisen omaksi kuvakseen. Koska ihmiset ovat joko miehiä tai naisia, ihmisten piti sitten päättää, ajattelevatko he Jumalaa mieluummin mieheksi vai naiseksi. Useissa kielissähän on he/she-ero, joten tämä päätös oli tarpeellinen, jotta voitiin ylipäänsä puhua Jumalasta.

Tuhansia vuosia sitten Lähi-idäsä tärkeimmät jumalat olivat yleensä naisia (maan jumalatar, uutta elämää synnyttävä nainen, luova voima), joten erotukseksi näistä juutalaiset ajattelivat kaikkein suurimman jumalan olevan miespuolinen. Koska ihminen on alisteisessa suhteessa Jumalaan, he ajattelivat Jumalan olevan isähahmo lapsilleen. Niin ollen myös Jeesuksesta tuli Jumalan Poika. Pyhä Henkihän on selkeästi sukupuoleton ja kuvataan tavallisesti esim. valkeana kyyhkynä, joten siinä ei edes tarvitse ottaa kantaa mihinkään sukupuoleen.

Vierailija
36/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu sanoo Jumalaa Israelin isäksi!

Vierailija
37/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ilkeä kommentti. Johan on vaikka kuinka monta kertaa sanottu Jumalan olevan sukupuoleton Henki.

Vierailija
38/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, mutta ei tuo tarkoita perinteistä yhdyntää, vaan Jumala saattoi Marian raskaaksi jollakin poppakonstilla

Vierailija
39/39 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa sanotaan myös Herraksi, niin väistämättä tulee mieleen mies. En kuitenkaan ajattele, että olisi sillä lailla mies, että olisi miehen värkit. Kuitenkin henkisesti enemmän miehen kaltainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän