Meikkasitko synnärillä?
Itse olin synnytyksen jälkeen hyvässä kunnossa ja mun mielestä siellö oli todella tylsää joten paklasin sitten naamaani ja taisin hiuksiakin vähän kihartaa. Oli toisaalta kivakin näyttää ihmiseltä kun vieraita tuli käymään ja jostain syystä tämä herätti paheksuntaa. En kyllä tiedä keneltä omaa meikkaamiseni oli pois.
Kommentit (45)
Ekalla kerralla meikkasin ennen vierailuaikaa huoneessa, toisella kerralla en ollenkaan. Jo pelkkä vessaan pääsy oli vaikeaa.
Otin meikit mukaan, mutta en tiedä mistä johtui, mutta näytin tosi hyvältä synnytyksen jälkeen! Iho hehkui terveen näköisenä joten ei tarvinnut meikata. Kotiin lähtiessä laitoin hieman meikkipuuteria ja aurinkopuuteria. Suihkussa sen sijaan laitoin kaikki hoitoaineet, sheivasin kainalot (sääret olin vahannut ennen synnytystä) ja laitoin kosteusvoidetta kroppaan. Huonekaverini oli kyllä kuin pommin jäljiltä rasvaisine hiuksineen, eikä ollut kunnosta kiinno se ettei huolehtinut puhtaudestaan. Kiva oli siinä lemussa hoitaa vauvaa :S
Olin niin huumassa ja shokissa että yritin ohjata vähäiset järkevät ajatukset vauvan hoitamisen haparoivaan opetteluun. Omalta osalta suihkussa käynti oli jo ihan hyvä saavutus.
Ystäväni kävi loppuraskaudesta usein äitipolilla ja neuvolassa, ja minä olin monesti sen aikaa heillä hoitamassa isompia lapsia. Ystäväni, joka tavallisesti meikkaa itsensä todella luonnollisesti ja kauniisti, lähti aina liikenteeseen ilman meikin ripaustakaan ja kerran ohimennen mainitsi, että ei viitsi meikata äitiyspolille tai jotain sellaista. En kehdannut tarkemmin kysyä, mitä tarkoitti, mutta ei kai sentään meikkaavia odottajia siellä paheksuta?? Mulle on ihan sama, kulkeeko ystäväni meikeillä vai ilman, mutta hän on kyllä tosi nätti arkimeikeissäkin, joten hänenä en malttaisi olla meikkaamatta. :D Itse olen siis lapseton, mutta toivoisin, että ehtisin ja jaksaisin kaunistaa itseäni myös synnärillä.
Otin meikit mukaan ja olin etukäteen kyllä suunnitellut meikkaavani, mutta synnytys ja siitä toipuminen olivat sen verran rankka ja suttuinen kokemus, että jäi sitten meikkipussi avaamatta. Jotenkin siinä tilassa ei kiinnostanut pätkääkään miltä näytän... :D Normaalisti en mene edes roskia viemään ilman meikkiä.