50-vuotias mieheni käy kimppasaunassa naistyökavereidensa kanssa
Naisissa on monen ikäisiä, osa on rintavia kolmekymppisiä. Mä oon vähän mustis, onko syytä? Noita yhteisiä saunailtoja on pari kertaa vuodessa. Kaikki ovat saunassa alasti, jollain ujoimmalla on kuulemma pyyhe ympärillä mutta suurin osa on kelteisillään.
Kommentit (54)
Onhan tuo todella ällöttävää, ja on normaalia tuntea mustasukkaisuutta. Minua ei saisi millään ilveellä kimppasaunaan miespuolisten työkavereiden kanssa. Eikä syy ole se, että näyttäisin muka pahalta alasti. Esittelen alastomuuttani vain omalle miehelleni.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:28"]
ja jos aikoisin olla jotenkin presentaabeli hiuksineni, joutuisin kantamaan paikalle suunnilleen jumppakassillisen kamaa.
[/quote]
"Presentaabeli?" ;-)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:30"]
On siellä pari komeaa nuorta miestä. Ehkä naiset katsovat ennemmin niitä kuin mun miestäni, eli en mä niinkään siitä ole huolissani. Ennemmin siitä, että mies pääsee tirkistelemään näitä alastomia, kauniita ja muodokkaita naisia.
[/quote]
Vaikuttaako se yhteiseloonne jollain tavalla? Jos sauna on kahteen kertaan vuodessa ja sitä on ollut vuosia, miten tilanne on muuttunut? Vai ovatko vasta alkaneet saunoa?
Miksi työyhteisö riisuutuu alasti ja peseytyy keskenään? Tiedän että suomalaiset tykkää saunoa mutta eihän kuntosaleillakaan ole mieheille ja naisille yhteistä pukuhuonetta. Miksi töissä sitten?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:15"]Luovalla alalla.
[/quote]
:D :D
Taas kerran huomaa kuinka huonoissa kannattimissa voi olla pillunkantotelineen itsetunto! Kuinka epilepsia potilas jäätiköllä on "naisen" itsetunto, kaatuu samantien jos ei kokoajan pönkitä ja jumaloi.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:26"]
Taas kerran huomaa kuinka huonoissa kannattimissa voi olla pillunkantotelineen itsetunto! Kuinka epilepsia potilas jäätiköllä on "naisen" itsetunto, kaatuu samantien jos ei kokoajan pönkitä ja jumaloi.
[/quote]
Ihmisen kutsuminen pillunkantotelineeksi vaikuttaa ihmisen itsetuntoon a.) positiivisesti b.) negatiivisesti?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:33"]
[/quote]
Ihmisen kutsuminen pillunkantotelineeksi vaikuttaa ihmisen itsetuntoon a.) positiivisesti b.) negatiivisesti?
[/quote]
Ei se makaava lehmäkään sieltä aloiltaan muuten nouse ellei sitä vähän potki persiille!
Miksi heikkoitsetuntoisille ei voisi sanoa tätä? Jotta hän voisi ottaa opiksi ja lopettaa vammailun!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:36"]
[/quote]
[/quote]
Ei se makaava lehmäkään sieltä aloiltaan muuten nouse ellei sitä vähän potki persiille!
Miksi heikkoitsetuntoisille ei voisi sanoa tätä? Jotta hän voisi ottaa opiksi ja lopettaa vammailun!
[/quote]
Heikkoitsetuntoisen itsetuntoa kannattaa siis heikentää entisestään nimittelemällä pillunkantokoneeksi. Mikä logiikka tässä on?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lopettaa minkä? Heikon itsetunnon? Miten se tapahtuu?
Eihän kaikki miehet todellakaan kuolaa yhteissaunassa... Mutten kyllä olekaan käynyt kuin parikymppisenä mökillä tai opiskelubileissä.
En itse menisi alasti, korkeintaan pyyhe ympärillä tai sitten jäisin istuskelemaan oleskelutiloihin. Ei alastomuus ole suomalaisille yleensä iso juttu, mutta mä en vaan haluisi että miespuoliset työkaverit näkis mut alasti. Olen timmi ja lattarintainen, eli ei minussa eirtyisesti katseltavaa olisi. En mitenkään häpeile pieniä rintojani ja pidän vartalostani, mutten vaan halua olla alasti vieraitten miesten edessä. Saunassa kuuluu rentoutua eikä kiusaantua! Ehdottaisin varmaan erillisiä saunomisia, vaikka se tietäisikin niuhon maineen saamista..
Vaikka luotankin mieheeni, niin silti en pitäisi ajatuksesta että hän kävisi yhteissaunassa. Sanoisin varmasti mielipiteeni, mutta mies saisi itse tehdä päätöksensä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:39"]
[/quote]
Lopettaa minkä? Heikon itsetunnon? Miten se tapahtuu?
[/quote]
Alkamalla aikuiseksi ja lopettamalla säälittävän märinän turhista asioista. Vaikka ajattelemalla kuinka paljon hyvää on suhteessa ja sitten 3 kertaa miettimällä, että onko tarpeeksi naksahtaa jostain SAUNOMISESTA?
Kuka tässä on naksahtanut? En ole maininnut asiasta miehelleni sanallakaan enkä mököttänyt asian takia. Ihan omassa mielessäni vaan tunnen mustasukkaisuutta, kun mies pääsee katsomaan kauniita, alastomia naisvartaloita.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:44"]
Alkamalla aikuiseksi ja lopettamalla säälittävän märinän turhista asioista. Vaikka ajattelemalla kuinka paljon hyvää on suhteessa ja sitten 3 kertaa miettimällä, että onko tarpeeksi naksahtaa jostain SAUNOMISESTA?
[/quote]
Heikko itsetunto voidaan siis vain lopettaa? Tämä kannattaisi kertoa psykologeille, terapeuteille ja psykiatreille. Eivät ihmiset turhaan kävisi terapioissa vuosikausia, kun asia on jokaisen itsensä hoidettavissa vain lopettamalla se. Heikko itsetunto siis lakkaa olemasta sillä, että ei enää märise turhista asioista? Oletko varma?
Mun mielestä tollanen ois vähän painostavaa. Jos koko muu työporukka menee alasti yhteissaunaan niin sitten se joka ei halua nakuilla koko työmaan nähden, saa nipon ujopiimän maineen...
Toisaalta erikoinen tilanne olis tosiaan jos joku ei vois mennä yhteissaunaan koska mies tai vaimo on kieltänyt.
Kuten joku tässä jo mainitsi niin jos on vietävissä niin sit on vietävissä, saunalla tai ilman. Oma eksä aloitti syrjähyppysuhteensa juurikin työpaikan saunaillasta. En tiedä oliko sekasauna, eiköhän niillä kahdella ollut vipinää jo ennen kyseistä iltaa, etkoille kun meni sen nimenomaisen lorton kanssa jo pari tuntia ennen muita. Mutta pitäis tosiaan kiittää joku kerta jos näen sitä muijaa, tuskin se reppana ois nurkista lähteny kulumallakaan jos ei joku ois käyny noutamassa ja sit mä oisin joutunu potkasemaan sen pihalle missä on aina oma vaivansa.
Minunkin exäni aloitti suhteensa työkaveriin tällaisen saunaillan aikana. Toki vipinää oli, mutta se mahdollisti. Nykyiselle miehelle jo ilmoitin, etten sitten katso hyvällä kimppasaunoja.
Minun mieheni on 30 ja saunailtoja on useammin kuin pari kertaa vuodessa.
Ei ol ekäynyt mielessäkään olla mustis. Miksi pitäisi käydä sinullakaan?
Kyllä noissa saunailloissa aina tapahtuu jotakin, josta asianomaisten kotiväki ei todellakaan pitäisi. Alkoholi ja alastomuus ovat paha yhdistelmä. Ilman muuta on oikeus sanoa eikä tämän vuoksi jokaiseen saunailtaan edes kaikki saavukaan juuri näistä syistä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:59"]
Minunkin exäni aloitti suhteensa työkaveriin tällaisen saunaillan aikana. Toki vipinää oli, mutta se mahdollisti. Nykyiselle miehelle jo ilmoitin, etten sitten katso hyvällä kimppasaunoja.
[/quote]
Entä jos miehesi sanoisi, että hän on syytön exäsi töppäilyihin eikä hänellä ole velvollisuutta paikata toisten mokia?
Ette vissiin ole olleet keski-euroopassa laskettelemassa.