Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole varaa ostaa vaatteita itselleni. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
16.02.2014 |

Kysy pois vaan. Vastailen hetken aikaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole. Eiku oonpas tänä vuonna ostanu Seppälän alesta neuleen 6€:lla.

Vierailija
2/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan :( joten ei kysyttävää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois, mutta mitä mää niillä räteillä teen? Vaatteita on jo riittävästi. Elämässä on tärkeämpikäkin asioita kuin se, millä on verhonnut ruhonsa minäkin päivänä.

Vierailija
4/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes kirpputoreilta? Vai asutko jossain pikkukaupungissa/maaseudulla, jossa ei ole kunnollista kirpputoria?

Vierailija
5/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois, mutta mitä mää niillä räteillä teen? Vaatteita on jo riittävästi. Elämässä on tärkeämpikäkin asioita kuin se, millä on verhonnut ruhonsa minäkin päivänä.

Vierailija
6/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama kunhanet ole mun akka, sitten valehtelet.

Vierailija
7/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ihan Helsingissä mutta en vaan löydä esim. huutiksesta/torilta mitään kivaa tai sit ne on väärää kokoa. Kirppareilla en ehdi käydä.

Ap

Vierailija
8/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon ylimääräisiä vaatteita, haluaisitko?

Vierailija
9/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 19:56"]ihan sama kunhanet ole mun akka, sitten valehtelet.

[/quote]

Tuskin olen sun akka. Ap

Vierailija
10/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 19:59"]Mulla on paljon ylimääräisiä vaatteita, haluaisitko?

[/quote]

Mitä kokoa ja minkälaisia? Ap

Vierailija
11/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällä hetkellä vain yhdet rintaliivit, kun muista on kaarituet hajonneet.

Ne yhdetkin ovat epäsopivat ja puristavat liikaa. Ostinpa sitten Lidlistä pari halpaa aluspaitaa. Laitan aluspaidan alle ja rintaliivit päälle. Menee nuo huonommatkin näin.

Aluspaidat tulivat kuitenkin halvemmiksi, kuin uusien liivien osto. Näin sitä mennään, kunnes nämä ainoatkin hajoavat :(

Vierailija
12/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:03"]Minulla on tällä hetkellä vain yhdet rintaliivit, kun muista on kaarituet hajonneet.

Ne yhdetkin ovat epäsopivat ja puristavat liikaa. Ostinpa sitten Lidlistä pari halpaa aluspaitaa. Laitan aluspaidan alle ja rintaliivit päälle. Menee nuo huonommatkin näin.

Aluspaidat tulivat kuitenkin halvemmiksi, kuin uusien liivien osto. Näin sitä mennään, kunnes nämä ainoatkin hajoavat :(

[/quote]

Sama ongelma täällä. Yhdet kutakuinkin kunnolliset jotka käytän työpäivinä. Kotona dit vanhat lörpät.

Alushousuja noin 5 kpl joista kaikissa hieman vikaa. Reiät ompelen. Samoin sukat. Kahdet farkut jotka molemmat kulahtaneet, toiset liian lyhyet. Kaikki paidat/yläosat (3kpl) liian tiukkoja. Toppeja kesäksi ei yhtään sopivaa. Yksi siedettävä neule jota hieman parempana vaatteena.

Näillä pakko pärjätä.

Vierailija
13/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikkakunnalla on paikka vähävaraisia varten josta voi hakea ilmaiseksi vaatteita.  Varmaankin kirkon diakonissalta tai vaikka pelastusarmeijasta voisit kysyä apua.

Vierailija
14/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö uffin euron päivillä? 

Vierailija
15/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Uffilla monta kertaa, myös euron päivillä. Ei ole tarttunut mitään mukaan. Kamalia 20v vanhoja vaatteita tai mallia mummo. Ap

Vierailija
16/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 19:59"]

Asun ihan Helsingissä mutta en vaan löydä esim. huutiksesta/torilta mitään kivaa tai sit ne on väärää kokoa. Kirppareilla en ehdi käydä.

Ap

[/quote]

Helsingistä mä en onnistunut löytämään hyvää kirppistä. UFFilla kävin alepäivinä, jolloin hinnat olivat kohtuullisia. Muuten ei todellakaan varaa niiden rättien hintoihin, melkein saman verran pyydetään kuin uutena kaupasta. Harmi on myös se, että kirpparille päätyy aika huonokuntoisia vaatteita, siis sellaisia H&M-rättejä.

Oikeasti olen itsekin sellaisessa taloustilanteessa, että ompelen alushousuni vanhoista lakanoista (mikä sinänsä on ihan ok, saatan jatkaa tapaa jatkossakin, vaikka rahatilanne parantuisi). Kengät on suurin murhe, koska tarvitsen kunnolliset: jalat kipeytyvät helposti ja kävelen päivittäin usean kilometrin matkan kouluun. Viime keväänä sain alesta halvalla täksi talveksi talvikengät, mutta kesä vähän huolettaa.

Tosi vähällä huomaa pärjäävänsä, mutta muutamat asiat tässä taloustilanteessa oikeasti ahdistavat. Yksi on se, että pelkää koko ajan jotain yllättäviä menoja, vaikka terveydenhuoltokustannuksia. Usean vuoden tauon jälkeen varasin ajan hammaslääkärille, kun pääsin YTHS:n piiriin. Pelottaa, mikä tautipesä tämä mun suuni on. Toinen juttu on just noi kengät ja muut kallimmat esineet (silmälasit, tietokone jne), joita ei välttämättä saa käytettynä eikä halvalla. Sitten on tietenkin kaikki matkustaminen: harmittaa sanoa isovanhemmille, ettei pääse käymään niiden luona käymään. Opiskelijallekin matka Suomen halki ja takaisin maksaa niin paljon, enkä kehtaa pyytää rahaa.

Sori kun nyt tuli avauduttua. Lähti jotenkin käpälästä tämä. :)

Vierailija
17/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeesti on esim. noin kurja rintaliivi tilanne?? Mulla on monet harha liivit ostettuna kun en oo jaksanut niitä kokeilla. Oma lihon-laihdun meiningin vuoksi kokojakin on muutamaa eri. Vaatteitakin varmaan löytys. Mielelläni antaisin niitä pois suoraan, kun johonkin Fidan yms. laatikkoon.. Ite en oo kylläkään p-k seudulta.

Vierailija
18/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ap koko ja paikkakunta.

Täällä naisilla kaapit täynnä käyttämättä jäänyttä vaatetta.

Kyllä me saadaan sut puettua.

Nii, ja kengän koko!

Vierailija
19/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:27"]Ihanko oikeesti on esim. noin kurja rintaliivi tilanne?? Mulla on monet harha liivit ostettuna kun en oo jaksanut niitä kokeilla. Oma lihon-laihdun meiningin vuoksi kokojakin on muutamaa eri. Vaatteitakin varmaan löytys. Mielelläni antaisin niitä pois suoraan, kun johonkin Fidan yms. laatikkoon.. Ite en oo kylläkään p-k seudulta.

[/quote]

Kyllä se rintsikkatilanne on kuvailemani kaltainen. Isorintainen kun olen niin kunnolliset rintsikat maksaa jo noin 40-50 euroa, kertakaikkiaan liian kalliit. Pakko joskus Lindexin alesta löydän ei niin sopivat mutta siedettävät. Niitä sit parsin jos menee rikki.

Jos joskus jää hieman ylimääräistä, niin satsaan paitaan tai housuihin.

Ap

Vierailija
20/34 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:35"]Laita ap koko ja paikkakunta.

Täällä naisilla kaapit täynnä käyttämättä jäänyttä vaatetta.

Kyllä me saadaan sut puettua.

Nii, ja kengän koko!

[/quote]

Koko noin 44-46, en tiedä ihan varmasti kun en ole juurikaan vaatteita viimevuosina ostanut. Ole. 180cm ja 85kg (vatsan seudulla läskinskkaroita).

Kengän koko 40-41.

Paikkakunta siis Helsinki

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi