Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua nuhaisen 1v:n nukkumiseen!

Vierailija
17.11.2013 |

Lapsi on nyt saanut flunssan jostain ja viime yö meni ihan pipariksi, herättiin varmaan 20 kertaa. Nyt lapsi on nukkunut kaksi tuntia ja herännyt jo 2 kertaa... Ensimmäisellä kerralla itki ja itki eikä meinannut millään saada unen päästä kiinni, kun itku toi vain lisää räkää nenään. Imaistiin letkulla räkää pois, mutta sekin aiheutti vain lisää itkua :(

Olen kasannut pari tyynyä niin että lapsi on koholla niiden päällä nukkumassa. Onko mitään hyviä vinkkejä kenelläkään? Lapsi syö myös tuttia, ja sehän sitä varmaan herättelee kun tukkoisena nukkuu suu auki ja havahtuu sitten siihen, kun tutti on tippunut..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän suolatippoja ihan reilusti pahimman tukkoisuuden aikana ja tosiaan kohoasento on hyvä. Pienellä voi myös kurkkukipu herättää :( Kokeile ottaa tutti pois, kun lapsi on nukahtanut kunnolla. Ilmankostutin olisi hyvä apu, jos saat lainaan vaikka joltain tutulta.

Vierailija
2/12 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on auttanut Aerius-allergialääke, siinä tosin taitaa olla joku minimipainoraja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on auttanut Aerius-allergialääke, siinä tosin taitaa olla joku minimipainoraja.

Vierailija
4/12 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyryhengitys esim. kylppärissä (kuuma suihku päälle, ovet kiinni ja odottelet jonkin aikaa), kohoasento, suolatipat + kunnon imut nenä-Fridalla. Höyry pistää rään liikkeelle ja saat enemmän pois. Ennen Nasolinia sai antaa 3kk eteenpäin, mutta suositusta muutettiin 2v-> Soita huomenna lääkärille, mitä mieltä olisi jos antaisitte pahimpaan tukkoisuuteen yöksi Nasolinia. Pitää nenän hengityskelpoisema paljon paremmin kuin suolatipat.

Vierailija
5/12 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyryhengitys esim. kylppärissä (kuuma suihku päälle, ovet kiinni ja odottelet jonkin aikaa), kohoasento, suolatipat + kunnon imut nenä-Fridalla. Höyry pistää rään liikkeelle ja saat enemmän pois. Ennen Nasolinia sai antaa 3kk eteenpäin, mutta suositusta muutettiin 2v-> Soita huomenna lääkärille, mitä mieltä olisi jos antaisitte pahimpaan tukkoisuuteen yöksi Nasolinia. Pitää nenän hengityskelpoisema paljon paremmin kuin suolatipat.

Vierailija
6/12 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut joidenkin ripustavan sipulipussin (sipulisilppua vaikka harson sisällä) sängyn lähellä. Itse en ole kokeillut mutta joillakin auttanut. Antaisin panadolia jos vähänkään epäilisin, että on kipeä. Itkeekö erityisen paljon makuuasennossa? Onko taipumusta korvatulehdukseen? Panadol tai tarvittaessa neljän tunnin välein vuoron perään panadolia tai buranaa. Jos siis oikeasti särkee johonkin.

Vierailija
7/12 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilko sipulia vaikka sukkaan ja laita se lapselle unikaveriksi. Nosta sängynpäätyä laittamalla sängyn jalkojen alle kirjija tms, ei mitään tukehduttavaa tyynypinoa Sänkyyn noin pienelle. 

Anna kipulääkettä

Käytännössä helpointa voi olla ottaa lapsi viereen kun menet ite

nukkumaan niin saat ehkä ees vähän nukuttua.

nythän tuo vois olla hyvä hetki vieroittua tutista, kun ei sitä pysty nenä tukossa

imemään

Vierailija
8/12 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiselle voi jo antaa Nasolin-tippoja yöksi.

Vierailija
9/12 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa 1v ylöspäin Otrivin nenäsuihketta, sitä on laitettu. Meillä kans reilu 1v tukkonen. Sängyn päätyä kohotettu noin 30-40cm huonekaluja/kirjoja apuna käyttäen. Roikkuu siellä myös sukkahousut joissa valkosipulia ja sipulia. Huone haisee mut mitäpä sitä ei yrittäisi. Tsemppiä!

Vierailija
10/12 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se antihistamiini auttaa tuohon tukkoisuuteen tehokkaammin kuin nasolin-tipat. 

t. 3

Vierailija
11/12 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkettä ehdottomasti. Jos itselläni on kova nuha, mulla sattuu nenän limakalvot jostain nielun takaa aina aivan sietämättömästi. Ja muutenkin flunssassa sattuu ja kolottaa. Kirjapino pääpuolen sängynjalkojen alla on hyvä keino. Laita tarpeeksi, jotta kallistuskulma on riittävä. 

Vierailija
12/12 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsi siis nukkuu mun vieressä, joten on vähän paha kohotella sängynpäätyä ;) Nenäsuihke onkin hyvä vinkki, jos huomenna on yhtä tukkoinen niin täytynee käydä ostamassa sellaista. Sipulia joskus koetin mutta ei tuntunut vaikuttavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän