Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v teinit näyttävät vanhemmilta kuin minä 24v

Vierailija
16.02.2014 |

Taas se fiilis, kun notkuu facebookissa kyylämässä sukulaisiaan ja huomaa heidän 15v tyttöjen näyttävän vanhemmalta kuin itse on. Se on jotenkin hämmentävää, pikkuinen Jade-Jemmica näyttää Megan Foxilta ja minulle bussikuski ehdottaa nuorisolippua. Anoppikin aina vitsailee, että voisin matkustaa lasten lipulla, eikä kukaan huomaisi. Vähän aikaa sitten en saanut ostaa lottoa, kun ei ollut henkkareita mukana (siinäkin on kai 18v ikäraja?) Olen lyhyt, laiha ja pyöreäkasvoinen. Vaikka pistäisin naamani täyteen meikkiä ja hiuslisäkkeitä ohuisiin hiuksiini, niin näytän silti paljon nuoremmalta kuin olen. Onko kohtalotovereita paikalla...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että se johtuu siitä, että nuoret on nykyään tosi sairaita, ja monet ylipainoisia, sen takia ne on niin vanhan näköisiä. Mutta siis itsekin huomannut saman, se on tosi hämmentävää, ne on kans jotenkin hormonihäiriöisen näköisiä, ehkä joillain xenoestrogeeneilla on kans ollut vaikutusta niiden vanhaan ulkonäköön?

Vierailija
2/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:25"]Luulen, että se johtuu siitä, että nuoret on nykyään tosi sairaita, ja monet ylipainoisia, sen takia ne on niin vanhan näköisiä. Mutta siis itsekin huomannut saman, se on tosi hämmentävää, ne on kans jotenkin hormonihäiriöisen näköisiä, ehkä joillain xenoestrogeeneilla on kans ollut vaikutusta niiden vanhaan ulkonäköön?

[/quote]

Katsopas nyt vanhoja valokuvia vaikka 50-80 luvulta. Nuoret näyttävät tosi tosi vanhoilta. Ja mikä kommentti tuo on, että nuoret ovat sairaita? Taidat itse olla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:25"]Luulen, että se johtuu siitä, että nuoret on nykyään tosi sairaita, ja monet ylipainoisia, sen takia ne on niin vanhan näköisiä. Mutta siis itsekin huomannut saman, se on tosi hämmentävää, ne on kans jotenkin hormonihäiriöisen näköisiä, ehkä joillain xenoestrogeeneilla on kans ollut vaikutusta niiden vanhaan ulkonäköön?

[/quote]

Katsopas nyt vanhoja valokuvia vaikka 50-80 luvulta. Nuoret näyttävät tosi tosi vanhoilta. Ja mikä kommentti tuo on, että nuoret ovat sairaita? Taidat itse olla

Vierailija
4/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:28"]

Ja mikä kommentti tuo on, että nuoret ovat sairaita? Taidat itse olla

[/quote]

Monilla nuorilla on jo nyt sydäntauteja, korkeaa verenpainetta, 2 tyypin diabetesta (vanhuuden rappeutumasairauksia siis), niistä on arvioitu, että ovat ensimmäinen sukupolvi, joka kuolee ennen vanhempiaan.

Vierailija
5/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olessani 29 vuotias, minua luultiin useampaan kertaan alle 20 vuotiaaksi, alin oli 16. Nyt jo yli 30 v todellinen ikä :)

Vierailija
6/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:28"]

[/quote]

Monilla nuorilla on jo nyt sydäntauteja, korkeaa verenpainetta, 2 tyypin diabetesta (vanhuuden rappeutumasairauksia siis), niistä on arvioitu, että ovat ensimmäinen sukupolvi, joka kuolee ennen vanhempiaan.

[/quote]

Tyypin II diabetesta on Suomessa nuorilla muutamia kymmeniä tapauksia, on vielä siis harvinainen! Olin aiheesta juuri luennolla. Lisäksi Suomessa on lihavuuden kasvu pysähtynyt. Anoreksia on yleistynyt.

Vierailija
7/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:28"]

[/quote]

[/quote]

Tyypin II diabetesta on Suomessa nuorilla muutamia kymmeniä tapauksia, on vielä siis harvinainen! Olin aiheesta juuri luennolla. Lisäksi Suomessa on lihavuuden kasvu pysähtynyt. Anoreksia on yleistynyt.

Vierailija
8/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:00"]

Minulta juuri viime viikolla kysyttiin paperit kun pelasin pelikoneella ja muutenkin saa olla joka saunasidukan takia paperit ojossa. Ikää 27v... Tuntuu jo ihan normaalilta, että about 20veet näyttää vanhemmilta.

[/quote]

Tämä ei liity aiheeseen, koska kaikilta alle 30v näyttäviltä on kysyttävä.

Vierailija
9/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi 28 v., joka ei uskalla käydä ostaa kahta saunaolutta ilman henkkareita =). Se on mukavaa, ku kassalla oleva näyttää max 18-vuotiaalta ja kyselee siinä papereita =).

Vierailija
10/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta juuri viime viikolla kysyttiin paperit kun pelasin pelikoneella ja muutenkin saa olla joka saunasidukan takia paperit ojossa. Ikää 27v... Tuntuu jo ihan normaalilta, että about 20veet näyttää vanhemmilta.

Vierailija
11/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman! Alle parikymppiset, varsinkin yläasteikäiset näyttävät parikymppisiltä ja hirveän moni parikymppinen näyttää yläasteikäiseltä. Luulen, että kyse on enemmänkin siitä, kun nämä teinit laittavat itseään enemmän. Parikymppisenä moni meikkaa hyvin luonnollisesti ja tyylikin on omanlainen, mutta teineillä on ties mitä lisäkkeitä ja värejä iholla, sekä pukeutuvat tällä hetkellä pinnalla olevan asiallisen ja aikuismaisen tyylin mukaan. Ihmekään siis.

Vierailija
12/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 21 ja näytän alle 15-vuotiaalta. Eräässä paikassa lastenruuan sai alle 12-vuotiaat ja tarjoilija piti itsestään selvänä että mulle tulee lastenruoka. No, söin aikuisen annoksen lapsen hinnalla :)

Vierailija
13/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:05"]

Minä olen 21 ja näytän alle 15-vuotiaalta. Eräässä paikassa lastenruuan sai alle 12-vuotiaat ja tarjoilija piti itsestään selvänä että mulle tulee lastenruoka. No, söin aikuisen annoksen lapsen hinnalla :)

[/quote]

No huhhuh! Miten voi arvioida toisen iän noin pahasti pieleen?

Vierailija
14/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee siitä että teinit haluavat näyttää vanhemmalta..pääsee baariin ja saa ostettua k-18 tuotteita. Itsekin alaikäisenä meikkasin, laitoin hiukset ja pukeuduin niin että näytin huomattavasti vanhemmalta.

Nyt olen päälle kolmekymppinen ja ilman henkkareita ei pärjää.

Vierailija
15/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:05"]

[/quote]

No huhhuh! Miten voi arvioida toisen iän noin pahasti pieleen?

[/quote]

Ehkä johtui siitä, että kävin ravintolassa vanhempieni kanssa? Muutenkin aina kaikissa työpaikoissa luullaan että olen yläasteen tet-harjoittelussa. Olen miettinyt, että ehkä näytän vähän eksyneeltä, olen ujo ja hiljainen enkä siksi juurikaan ota osaa "aikuisten keskusteluihin".

Yliopistolla minua luultiin kerran jopa 25-vuotiaaksi!

Vierailija
16/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpostusta tuohon luvassa nopeammin kuin uskottekaan.

Vierailija
17/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinisin yhteiskuvaan noiden 15v likkojen kanssa, niin ensimmäinen kommentti olisi "onks toi jonkun teistä pikkusisko?". No pikimustat hiukset, vahva meikki, muodot ja niitä korostavat vaatteet tekee ihmeitä.

Vierailija
18/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Olen 26-vuotias ja näytän ikäistäni nuoremmalta. Yhtenään tulee eteen tilanteita, joissa huomaan että minua luullaan nuoremmaksi kuin olen. Usein siitä kommentoidaan jotain, mikä voi olla jo vähän kiusallista. Opiskelen toisella asteella ja usein muita tarkkaillessani ajattelen että tuokin 18-vuotias näyttää kyllä enemmän ikäiseltäni kuin minä itse. En ole oikein keksinyt mikä heissä sen tekee. Itse olen lyhyt, pehmeäväritteinen vaalea ja akneihoinen. Kaulassani ei ole niitä poikittaisia uurteita. Näytän kai olevani vielä "vaiheessa".

Pelkään ettei tätä kyllä loputtomiin kestä, jysähdän varmaan sitten yhdessä hetkessä vanhannäköiseksi korkojen kera. Miten siitäkin sitten selviää...

Vierailija
19/19 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 36- vuotias nainen. Vielä 2v sitten minulta kysyttiin Alkossa ja baarissa paperit. Kerrankin olin lasten kanssa tehnyt isot ostokset ja niiden päätteeksi hain punaviiniä Alkosta. Vaikka oli lapset mukana ja puhuttelivat minua äitinään, niin minulta kysyttiin paperit. Uskomatonta!

Olen iloinen siitä että enää ei kysytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä