Ihmettelettekö lihavat toisten ihmisten laihuutta?
Ihmettelettekkö toiset lihavat koskaan, miten jotkut ihmiset pystyvät syömään hirveät määrät ruokaa ja pysymään silti laihoina? :0 Ei voi kun ihmetellä, miten se ruoka ei toisissa vain näy. Esim. mieheni veli syö ruokaa kuin hevonen ja on silti tikkulaiha!
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:57"]
Jos syö normaalisti, ei ole lihava. Oikeita sairauksia lukuunottamatta.
[/quote]
Paitsi jos ei liiku, ja ei ole lihaksia jotka polttaa kaloreita erilailla kuin läski, se riippuu niin monesta asiasta. Ja on se ihan tutkittukin että toiset ihmiset pysyy laihana vaikka syö paljon ja päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:10"]
Jospa ihmiset ymmärtäisivät, että kaikkien ihmisten lihavuus ei riipu siitä, kuinka paljon ruokaa he syövät...
[/quote]
Mistä sitten? 130 kg, kun on hidas aineenvaihdunta, "isot luut" ja lääkitys kerää loput 50 kg ylipainosta?
Mä en taas usko siihen, että suurimmalla osalla lihavista syynä on joku sairaus tai lääkitys.
[/quote]
Minä painan enemmän kuin tuo, ja mulla on isohkot luut, mutta se tekee minusta laihanakin isomman näköisen kuin hennoista naisista, ei se muuhun vaikuta, lääkitystä ei ole, epäilen että mulla on aina ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa vaikka se ei lukemien mukaan ole, mutta mulla on outoja oireita jotka siihen sopisi. Lihava olen siksi että en liiku, olen myös rauhallinen verrattuna moniin laihoihin jotka tosiaan vähintään heiluvat paikallaan jos eivät puuhaile koko ajan jotain, en muutenkaan liiku mitään ylimääräistä, joskus olen käynyt salilla ja jossain jumpissa, mutta en säännöllisesti. Läskit olen kerännyt syömällä suklaata, ja välltämällä normaalin ruuan syömistä. Syön pieniä määriä, mutta ne mitä syön on täynnä sokeria ja rasvaa, kyllä sillä saa 20 vuodessa kerättyä läskiä. Ja minä käyn harvoin vessassa, juon vähän vettä ja kun muutenkin syö vähän ei tule sitä kiinteää ainestakaan kovin paljon.
Minä painan n. 138kg, ja olen tänään syönyt aamulla jugurttia ehkä 3-4dl. Nyt on nälkä, mutta en aio syödä vielä mitään, lapset lähti harrastukseen, ja teen päivän ainoan ruuan sitten kun he tulevat, voi olla että syön sitä tai sitten en. Normaalisti söisin illalla sitten suklaata, ja yöllä lisää kun lapset on nukkumassa ja katson telkkaria muutaman tunnin, nyt mulla ei ole suklaata kun eilen ajattelin että alan laihduttamaan, enkä tiedä mitä sitä nyt sitten illalla söisi, kun ei ole mitään hyvää syötävää.
Minä en syö koskaan nälkääni, vaan sen takia että tulisi hyvä mieli. Ei se määrä vaan se mitä syö.
Läskit ei ihmettele laihojen laihuutta, kuten täälläkin läskit totesivat. Asia on nyt loppuunkäsitelty.
On sitä ihmetelty ja katkerana joskus neuvottu, että kyllä alkaa kilot kertyä kun tulee ikää lisää. Avainsana on kohtuus. Syön yleensä 4-5 ateriaa päivässä, myös roskaruokaa ja karkkia yms. Olen kuitenkin pitkä ja treenaan painoilla, painoa on hoikkanakin 80-90kg. Saan syödäkin pelkästään peruskulutuksen vuoksi melko paljon. päivässä 3000-3500kcal lihomatta tai laihtumatta.
Aineenvaihdunta toki vaikuttaa, mutta se nyt vaan on fakta, että syömällä vähemmän laihtuu. Keskitysleirikuvissa ei lihavia kyllä näy... Itse laihana/hoikkana (bm 17.5) syön kyllä normaalisti, ja herkuttelenkin, mutta en ikinä syö itseäni ähkyyn asti
No mun tuttavapiirissä monet laihat herkuttelijat on sellaisia, että syövät hirveesti karkkia, suklaata, jätskiä jne., mutta eivät melkein ollenkaan "kunnon ruokaa". Tää selittänee asiaa. Mä taas vähän ylipainoisena en syö mitään makeita tai roskaruokaa tai sellasta, mutta sitä oikeeta ruokaa (joka mun tapauksessa on sellasta tosi terveellistä ituhippipöperöä) voin vetästä pari isoa lautasellista ihan helposti. Luulen, että mun tapa on kuitenkin terveellisempi, vaikka toki mun kannattais syödä pienempiä annoksia.
Sit oon tuntenut myös paljon ihmisiä, jotka on olleet hoikkia vaikka ovat syöneet hirveesti roskaruokaa, ja sit joskus kolmenkympin jälkeen on niillekin alkanut kertyä painoa. Niinkuin mullekin, nuorempana söin samallalailla ja painoin 60 kiloa, ja nyt 80 kiloa.
Mutta että ei, enpä hirveesti ihmettele, kun oon itse ollut sekä hyvin ylipainoinen, lievästi ylipainoinen, normaalipainoinen ja normaalipainon alarajoilla.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:20"]
Mä en taas usko siihen, että suurimmalla osalla lihavista syynä on joku sairaus tai lääkitys.
[/quote]
Nykyään tiedetään, että lihavilla on erilaiset suolistobakteerit esim., erilainen hormonitoiminta, ja niiden hormonitoiminta ei normalisoidu laihtumisen jälkeen.
Koko ikänsä laihana olleella on erilainen fysiologia, näläntunne yms. kuin laihduttaneella entisellä lihavalla.
Sellainen laiha ihminen voi kokeilla tiputtaa omat kalorinsa vaikka 1000 kcal päivässä, koita kestää se näläntunne, palelu yms.
Se on sama kuin lihava olisi normaalikaloreilla, leptiini, ghreliini, insuliini määrää tällaiset jutut, ja nälkää vastaan on todella vaikeaa taistella.
terv,
itse aina laiha, ja syön näläntunteeni mukaan niin kuin lihavatkin
[/quote]
Entinen lihava, nykyinen laiha jo kauan, ja voin syödä miten haluan.