Pitkän tunteettoman suhteen jälkeen uusi suhde
Pitkä kylmä parisuhde takana, kuinka sitä osaa enää rakastaa ja ottaa rakkautta vastaan? Vuosia olen yrittänyt sammuttaa hellyyden ja rakkauden kaipuun kun sitä ei ole ollut mahdollista saada.
Kuinka osaan enää avautua? Antaa ja saada rakkautta? Antaa ja saada hellyyttä? Luottaa toiseen ihmiseen ja rakkauteen?
Kommentit (17)
Vuosien yksinolon jälkeen vähän samaa ongelmaa. Pelkään hirveästi, että mua satutetaan. Toisaalta olisi melkein liikaakin rakkautta annettavana (en halua ahdistaa toista pois), toisaalta en uskalla luottaa että se toinen oikeasti tykkää minusta.
Vaikeeta olisi. Tosin eipä ole pelkoa että löytyisi kun en ole mitenkään viehättävä 😐
Omat pelot ja ahdistukset kannattaa ainakin käsitellä kunnolla ennen seuraavaan suhteeseen menemistä, muuten ne varjostavat uuttakin suhdetta. Kylmä avoliiton, pettämisen ja salasuhteen jälkeen olin ihan rikki, enkä luottanut yhtään kehenkään mieheen. Joudun käymään läpi todella rajun ja kipeän itsetutkiskelun, annoin kaikkien tunteiden tulla ulos, muutaman kerran pahimmassa vaiheessa kävin avautumassa terapiassa.
Tärkeintä minusta on tajuta, että entinen suhteesi ei kuvasta kaikkia muitakin ihmisiä. Vaikka et olisi saanut rakastaa ja olla rakastettu hänen taholtaan, se ei tarkoita että seuraavassa suhteessa olisi sama juttu. Tsemppiä, sydänsurut vievät paljon aikaa ja voimia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeeta olisi. Tosin eipä ole pelkoa että löytyisi kun en ole mitenkään viehättävä 😐
Usko huviksesi, hyvä itsetunto kaunistaa. Leuka pystyy ja kohti uusia seikkailuja. Sinun ei tarvitse tavata kun se yksi ihminen joka pitää sinua juuri itselleen sopivana ja kauniina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko huviksesi, hyvä itsetunto kaunistaa. Leuka pystyy ja kohti uusia seikkailuja. Sinun ei tarvitse tavata kun se yksi ihminen joka pitää sinua juuri itselleen sopivana ja kauniina.
Olen monta vuotta roikkunut deittisivuilla ja pääosin tyypit lopettaavat kirjoittamisen kun näkee kuvan. Keskimäärin kaksille treffeille olen päässyt vuodessa, eikä ne ole johtaneet mihinkään, joten ei kannata ihmetellä miksi en itseäni kovin viehättäväksi tunne. Mutta kiitos kannustuksesta :)
Ei tässä voi kuin haaveilla rakkaudesta ja hellyydestä.
Raskasta elää kylmän kapakalan kanssa, jolta ei saa kuin vittuilua osakseen.
Ei taida vatsakkaat yli 40v miehet olla mitenkään haluttuja markkinoilla.
Kiitos kommenteista.
Isoin ongelma tässä ehkä on nyt se että olen netissä tavannut ihmisen joka kolahti todella kovaa. En vain kertakaikkiaan uskalla vielä tavata häntä vaikka en haluaisikaan mitään niin paljon kuin nähdä hänet ja päästä hänen syliinsä.
Hän on nähnyt kuvani ja kehunut kauniiksi, pelkään silti että hän ei pitäisikään minusta.
Mutta isompi ongelma on kuitenkin se että pelkään että en pysty uskomaan, että joku voisi oikeasti rakastua minuun. Ja kuinka uskaltaisin rakastua ja heittäytyä? Päästää toisen oikeasti lähelle ja näyttää millainen ihminen olen?
Ap
Ei siihen ole oikotietä, pitää alkaa näy nähdä ihmisiä. Älä nyt heti ajattele, että ensimmäinen, jonka kanssa juttelet, olisi sun kohtalo, ja näyttäisi, kelpaatko kellekään tai et.
Nyt vaan tapaamaan sitä juttelukaveria, ilman liian suuria odotuksia. Mulle ainakin kävi niin, että helposti oli pettymys, kun näki livenä. Älä jää tuhlaamaan aikaa sellaiseen, josta et edes tiedä.
Entä jos kaikki aiemmat suhteet olleet pettämistä tai tunnekylmyyttä toisen puolelta. Alan todella uskoa, että minussa joku vika, koska ainoa yhdistävä tekijä olen minä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kaikki aiemmat suhteet olleet pettämistä tai tunnekylmyyttä toisen puolelta. Alan todella uskoa, että minussa joku vika, koska ainoa yhdistävä tekijä olen minä.
Tottakai on, nimittäin valitset erehtymättä pettäviä ja tunnekylmiä. Sinulla on erehtymätön tutka heihin. Jos jatkat miettimättä, mikä sinuun heissä vetoaa, seuraavakin on samanlainen.
Lue läheisriippuvuudesta. Voi olla jo lapsuudesta niin kova tunnenälkä, että aina kiintyy heti pienimmästäkin ystävällisyydestä ja jää koukkuun. Sitten jää kerjäämään, kun tunnekylmyys tulee taas. Ei ymmärrä muuta suhdetta, tuo tuntuu tutulta ja normaalilta. Ei osaa asettaa rajoja, antaa kohdella itseään huonosti.
Voit lähteä siitä oletuksesta, että jopa tuossa miehessä on jotain vikaa, ihan vain siksi että olet hänestä kiinnostunut.
Koitapa etsiä ihan toisenlaisia miehiä. Jos he tuntuvat tylsältä, se voi olla merkki siitä, etteivät ole tunnekylmiä pettäjiä.
Mee terapiaan