Millaisia lautasia ostaisit nyt?
Tai vaikka koko astiaston. Pakko ostaa tämän vuoden aikana, en osaa päättää mikä olisi hyvä. Sen tiedän, että ei enää penniäkään Ikean lautasiin. Parin käyttökerran jälkeen ihan harmailla naarmuilla..
Kommentit (59)
Arabian Illusiasta tykkään edelleen 15v jälkeenkin. Päivittäisessä käytössä olleet ruokalautaset ja ovat pysyneet hyvinä. Ei ole kylläkään enää tuotannossa.
Hakisin kirpparilta aitoja Arabian lautasia. Usein löytää ihan käyttämättömiä edullisesti. Voisivat olla eri pariakin. Nyt on Teemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jo vuosia ollut Ikean Skyn astioit2a. Aitoa posliinia, ei naarmuunnu eikä kulahda käytössä, 8v jälkeen kuin uudet. Tämä on ainoa minkä huolin.
Kivitavaraa en kelpuuta ja meillä olevat V&B:nkin astiat on kuluneet huonoiksi.
Minä taas petyin Skyniin. Ruokalautaset ovat hirveän isoja ja kolhoja, vaikka onneksi kevyempiä kuin Iittalat. Seuraavaksi hankin kirpputorilta jotain pieniä vanhoja ruokalautasia.
Oikea posliini on kevyempää kuin kivitavara.
Meillä on onneksi sellainen apk johon mahtuu hyvin kolisematta. Mutta on kyllä isot
Pahvilautasia. Ei tarvi tiskailla eikä murehtia naarmuista.
En aio ostaa kun ei Ile tarvetta. Jos olisi niin varmaan jotain pyöreitä ja suht. litteitä.
Kaikki muut kuin teeman valkoiset alapeukutetaan. Myös viinilaseiksi kelpaavat pelkät Iittalan essence-lasit. Suomalaiset ei tykkää eikä huoli joukkoon, jos yhtään erottuu massasta.
Riittävän isot olen etsinyt, ei valkoisia, ei mitään teemaa, ei mittään villapossia kun 20 vuotta katsellut niiden hehkutusta, soo last season, jos kotimaisia plussaa,
kestävät saisi olla ..
Saa suositella.
-Sinkkiş
Minimi 28 cm ruokalautanen. Ärsyttää pienet kun mä tykkään tehdä isoja annoksia lautaselle kaikkine lisuineen, niitä voi joskus olla 10:kin lisuketta, ei mahdu pikkulautaselle.
Mut esim. eilen mä söin 2 kertaa siitä annoksesta. Ei tarkoita, että kaikki pitäis syödä kerralla ..
-Sinkkiş
Vierailija kirjoitti:
Arabian arcticaa. Käytännöllinen, pelkistetty, hyvän mallinen tiskikoneeseen. Kestävä ja edullinen.
Noissa on hyvä lasitus niin ei kirsku ruokailuvälineitä käytettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Minimi 28 cm ruokalautanen. Ärsyttää pienet kun mä tykkään tehdä isoja annoksia lautaselle kaikkine lisuineen, niitä voi joskus olla 10:kin lisuketta, ei mahdu pikkulautaselle.
Mut esim. eilen mä söin 2 kertaa siitä annoksesta. Ei tarkoita, että kaikki pitäis syödä kerralla ..
-Sinkkiş
Juuri näin. Monta kertaa pieniä annoksia voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Taitaapi olla sitten ruokailuvälineiden käyttäjässä vikaa, meillä ollut 2v ikea 1.5e kpl maksavat valkoiset neliön muotoiset lautaset (II-laatu) ja ei ole yhtäkään naarmua lautausessa
Mulla on niitä idoja pyöteitä arkikäytössä ja hyvin kestäneet.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut kuin teeman valkoiset alapeukutetaan. Myös viinilaseiksi kelpaavat pelkät Iittalan essence-lasit. Suomalaiset ei tykkää eikä huoli joukkoon, jos yhtään erottuu massasta.
Essence ei kestä mitään. Muistan, kun nuo Essence-lasit tulivat, kun olin parikymppinen. Musta ne oli tosi kauniit, ja päätin, että kun oon vakavaraisempi, ostan sitten niitä. Meillä oli niitä 4 kpl, ja ne kaikki meni lyhyessä ajassa rikki. Kahdesta katkesi jalka. Oon sitten ostanut Ikeasta 6 kpl pakkauksen valkoviinilaseja.
Arabian 24h käytössä jo varmaan 15v. Mitään sanomattomat mutta samalla toimivat enkä ole niihin kyllästynyt. Pidän niiden pyöreistä linjoista. Värinä löytyy valkoinen, punaruskea ja sesonkivärinä joskus ollut lime (limeä vain muutama astia, harmi).
Aterimina nimenomaan ne Savoniat 😁😁😁 Hyvin toimii, en ole kyllästynyt, sopivat käteen vauvasta vaariin ja ovat vielä halpoja. Aina löytyy lisää jos tarvitsee. Lasten Muumi-sarjan aterimet on myös Savoniaa.
Laseina Iittalan Gaissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuule AP, kannattaa ostaa niitä mitä täällä eniten alapeukutetaan. Ole erilainen ja elä omannäköistä elämääsi. Valkoiset teemalautaset eivät ole hienot, vaikka kuinka vaihtelisi serviettejä ja pöytäliinaa, vaan tylsät, halvat ja arkiset.
Mulla on yli 6 vuotta ollut keittiössä yksi ainoa lautanen.
Valkoista Teemaa. Ja meillä on Savoniat, jos se nyt jotain kiinnostaa ;)
Laseja sitten onkin eriparia kaikenlaista! Mitä se sitten meistä kertookaan, jotain huonoa epäilemättä.
Muovilautaset ja muoviaterimet. Muovikupit.
En osta. Entiset kelpaa hyvin. Ei ole vuosiin hajonnut yhtään lautasta. Ennen piti aina ostella aina kaikenlaisia astioita ja keittiövälineitä, nykyään ahdistaa kaikki ylimääräinen.