Millaisia lautasia ostaisit nyt?
Tai vaikka koko astiaston. Pakko ostaa tämän vuoden aikana, en osaa päättää mikä olisi hyvä. Sen tiedän, että ei enää penniäkään Ikean lautasiin. Parin käyttökerran jälkeen ihan harmailla naarmuilla..
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Arabia kirjoitti:
Samoja valkoisia Arabian Teemoja, joita meillä nytkin on. Pidin niistä jo 20 vuotta sitten ja pidän vieläkin. Minusta ne eivät ole tylsiä vaan ajattoman tyylikkäitä.
Onko juomalaseina vaaleansiniset Kartiot ja aterimina ah - niin iki-ihanat Savoniat...?
Ei ole kuin Iittalan sellaiset melko paksua lasia olevat, pyöreäpohjaiset, joita ei ole valmistettu enää aikoihin. Ostaisin uudet samanlaiset, jos niitä jossain myytäisiin. Savoniat on minusta vähän liian pienet, niin on Fiskarsin Functional Formit.
vältä teemaa, ostin noin vuosi sitten uudet ja lasitteessa näkyy jo naarmut ja lautaset tuntuvat hajoavan jos vähänkään kolahtaa minnekään. laatu on niin surkeaa, että oikea hinta niille olisi euro/kpl, jos edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arabia kirjoitti:
Samoja valkoisia Arabian Teemoja, joita meillä nytkin on. Pidin niistä jo 20 vuotta sitten ja pidän vieläkin. Minusta ne eivät ole tylsiä vaan ajattoman tyylikkäitä.
Onko juomalaseina vaaleansiniset Kartiot ja aterimina ah - niin iki-ihanat Savoniat...?
Mitä vikaa? Kerro millaiset astiat sitten saisivat olla muiden keittiöissä.
😅 Siis osui ja upposi...! 😅 Ei Kristus - Kartioita ja Savoniaa...!!! 😅😅😅
Lasit on Kastehelmeä ja aterimet Fiskarsia. Eli ihan ei osunut ja uponnut, mutta lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Arabia kirjoitti:
Oon toinen valkoisesta teemasta pitävä, juomalaseina on iittalan aaltolasit (kirkkaat), jälkkärikulhoina Iittalan solaris lautaset ja aterinina on Tokmannin joku 15€ setti.
Pentikillä kauniita astiasarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V&B
villeroi&boch? Mikä sarja niistä? '
Joudun kysymään, sillä tämän tyyliset jutut ei ole koskaan ollut vahvuuteni ja olen ostanut "halvalla hyvää" nyt sen verran monta kertaa peräkkäin, että nyt on pakko satsata laatuun. Mulle olisi käynyt ihan ne IIttalan Teema astiat, mutta sitten tajusin, että ne syvät lautaset ei mahdu meidän tiskikoneen piikkien väliin.
ap
Esimerkiksi Ivoire :)
Apilanlehden astiastot ovat oikeasti kestäviä ja jotkut mallit ajattoman kauniita. Oma suosikki Celebration, miinuksena vain se platinaraita, joka estää mikrolämmityksen.
Arabian Teema.
Vanhemmillani on nuo astiat ja olen halunnut ne itselleni myös. Rakastan Teema-astioita, ne ovat täydellisiä kaikessa tylsyydessään.
Värejä voi hankkia useita ja sekoitella, jos vaihtelua kaipaa.
Hyvin mahtuu teeman syvät lautaset koneeseen. Mulla on kolmas kone menossa ja kaikki mahtunut hyvin piikkien väliin ja meillä on molempia, isompia ja pienempiä syviä. Myös niitä neliön mallisia tarjoilulautasia tai mitä ovatkaan. Joku sano teeman laadun olevan huonoa, en nyt kyllä ihan jaksa uskoa. Meillä ei oo hajonnut yksikään ja alkaahan noilla kohta 10v ikää. Lasitteeseen tulee kyllä naarmuja ajan kanssa näkyviin, mutta sellaista se on. En ole kokeillut lähtisikö esim soodalla, kahvilusikan jäljet lähtee ainakin.
älä ostaa mitään kiinassa tehtyä paskaa, eivät kestä. iittala kuuluu tähän joukkoon.
vanhemmat teemat ovat laadukkaampia kuin nämä uudet "säästöajan" teemat.
Inhosin ennen Marimekkoa mutta jostain syystä se räsymatto sarja mustavalkoisena on alkanut houkuttamaan. Tällä hetkellä ikean naarmusia vanhoja nelikulmaisia lautasia ja kulhoja jotka ihan harmailla naarmuilla sekä muutamasta kulma lohjennut.
Meillä on jo vuosia ollut Ikean Skyn astioita. Aitoa posliinia, ei naarmuunnu eikä kulahda käytössä, 8v jälkeen kuin uudet. Tämä on ainoa minkä huolin.
Kivitavaraa en kelpuuta ja meillä olevat V&B:nkin astiat on kuluneet huonoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jo vuosia ollut Ikean Skyn astioita. Aitoa posliinia, ei naarmuunnu eikä kulahda käytössä, 8v jälkeen kuin uudet. Tämä on ainoa minkä huolin.
Kivitavaraa en kelpuuta ja meillä olevat V&B:nkin astiat on kuluneet huonoiksi.
Minä taas petyin Skyniin. Ruokalautaset ovat hirveän isoja ja kolhoja, vaikka onneksi kevyempiä kuin Iittalat. Seuraavaksi hankin kirpputorilta jotain pieniä vanhoja ruokalautasia.
En tarvitse nyt yhtään lisää lautasia, niin on liikaakin, mutta kun joskus tarvitsen, ostan jotain sekalaisia kirpparilta.
Arabian tummansinistä Teemaa metsästän kirppareilta, sitä pienehköä kokoa, jota ei enää valmisteta. Mulla on 4 kpl sinistä ja 3 kpl keltaista. Yritän löytää tuota sinistä, niin voin antaa keltaiset eteenpäin.
Olin jo vastaamassa "mahdollisimman halpoja, esim ikeaa", mutta ei sitten. Jotain halpaa, tarjouksesta. Vuosia sitten aloin keräillä Teemaa ja muumimukeja enkä voi enää sietää niitä turhia kippoja ja kuppeja. Salaa heitin roskiin esim. Teeman "kanamunakupit" kun ei niitä koskaan käytetty. Mies on sitä mieltä, ettei muumimukeja saa antaa pois, joten kai ne haudataan meidän kanssa.
Saimaa Design - ristus mitä pashaa. Ainoastaan piheyteni estää heittämästä minua noita roskiin.
Arabia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arabia kirjoitti:
Ei ole kuin Iittalan sellaiset melko paksua lasia olevat, pyöreäpohjaiset, joita ei ole valmistettu enää aikoihin. Ostaisin uudet samanlaiset, jos niitä jossain myytäisiin. Savoniat on minusta vähän liian pienet, niin on Fiskarsin Functional Formit.
Luna?
https://auctionet.com/en/1109380-dricksglas-6-st-luna-kaj-franck-iittal…
Meillä on jo vuosia ollut musta Teema. Voisin kyllä vaihtaa valkoiseenkin vaihtelun vuoksi. Liian kalliita astioita en halua, koska ne ovat päivittäisessä käytössä ja lapsetkin niistä syövät. Jos hajoaa niin kaupasta saa helposti uusia tilalle.