Mitkä ovat mielestäsi kolme parasta tuoksua?
Raitis ilma, tuore kahvi ja suihkunraikas mies tuoksuvat hyvältä. Kirjoita omat suosikkisi :)
Kommentit (38)
Mukillinen vahvaa Earl Grey- teetä aamulla, kukkivat jasmiinit, kesä.
Oi, nämä on ihania! Miten just noista hyvistä tuoksuista nouseekin niin vahvat mielikuvat ja muistot.
- kuusen pihka (myös tuore tukkipino tai tuore sahanpuru)
- mieheni ihon ominaistuoksu, sellainen miedon makea, paras kesäisin auringossa oleilun jälkeen
- syyssateen jälkeinen kirpeän kypsä tuoksu, ei vielä sellainen lahonneen haju, vaan raikas ja aromikas omenoiden ja märän nurmikon tuoksu
Puitu vilja, ruisleipä uunissa, mikä tahansa hyvä ruoka. Myös ison dieselin pakokaasu, kunhan kuulee myös äänen, koska siinä on voiman, työn ja tekemisen fiilis. Ei varmaan tarvitse erikseen sanoa, että maalla kasvanut mies.
-ulkoilman tuoksu sateen jälkeen
-terva
-punaviini
Kiulaalle heitetty oluttilkka, vastaleivottu leipä, ja vasta leikattu ruoho
Autojen pakokaasut namskis <3 Chanel parfyymit, vanhat syyslehdet
Mies, ei kaikki mutta aika suuri osa. Kesäillan lämmin asfaltti, ja sauna ennenkun vettä on heitetty kiukaalle. Lisäksi hyvältä tuoksuu koiranpennut, vauvat, pakkasesta lämpimään tulleet ihmiset ja bensa.
Puhtaat lakanat, ruusu, kesäinen sadepäivä <3
Oman lapsen otsan tuoksu
Meren tuoksu
Puhtaan pestyn puuvillapyykin tuoksu
Maan tuoksu keväisin, pihka ja puu, merituuli
Kesäyö, merituuli, erään aurinkorasvan tuoksu, hevonen, suihkunraikas mies, kahvi (en itse edes juo) sekä oma koti kun on ollut jonkun aikaa poissa.
Ei pysty noista valita!
Nämä kaikki kun saisi yhdistettyä <3
vanilja, kahvi ja jasmiiniriisi tuli ekoina itselle mieleen, mutta noita luettuani myös suopursu (tai se metsä sateen jäljiltä, johon tuo tuoksu ainakin minun mielikuvissani yhdistyy), terva ja nuotio nousevat myös melkoisen korkealle.
Hei, 33 sen mainitsi, melkein tärkein tuoksu! Eli oma koti! Miten ihanalta tuoksuu oma koti varsinkin kun on ollut pitempään pois. Vieraiden ihmisten kodit haisee aina niin oudon erilaiselta.
Vauvan tuoksu,minun isäni tuoksu ja mun lasten isän tuoksu.