Pitkä parisuhde takana ja nyt etsin uutta miestä ja olen järkyttynyt
Haluaisin vanhanaikaisen miehen. Siis sellaisen, joka huolehtii naisesta ja tekee ns. miesten työt. Ja minä sitten tekisin ne ns. naisten työt.
En tarkoita, että haluan alkaa elätiksi. Oma työ on ja pystyn itseni elättämään. Mutta haluaisin miehen, joka suojelee minua kaikelta uhkaavalta eikä oleta, että osaisin vaihtaa autoon renkaat.
Nykyään tästä ei edes pysty keskustelemaan, kun kaikki luulevat trolliksi. Ilmeisesti nykyaikana naisten ja miesten pitää olla niin tasa-arvoisia, ettei tällaista sovi edes kysyä.
Miten tässä nyt näin on käynyt? Parikymmentä vuotta sitten tämä oli vielä ihan validi ajatus puolisoa etsittäessä.
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä ei enää asu maaseudulla, jossa olisi miesten töitä. Kaupungissa niitä ei ole, vaan on vain naisten töitä ja mies voi niistä valita, mihin ottaa osaa.
Tekosyyhän se on tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, minäkin huomaan turvautuvani miehen osaamiseen ja huolehtimiseen usein. Olen tyyppinä itsenäinen ja pärjäävä mutta mieheni kanssa me olemme selvästi mies ja nainen. Huvittavaa, jos olisimme sinkkuja niin minä vaihtaisin lamput, autonrenkaat, avaisin lavuaarit, vetäisin tietokoneen kaapelit, asettaisin rullaverhot. Mies taas leipoisi pullaa, ompelisi farkun taskut, pesisi pyykin ja suunnittelisi viikon ruokaostokset sekä ostaisi netistä itselleen vaatteet johonkin vuodenaikaan, järjestäisi vaatekomerot.
Mutta kimpassa tehdään selkeästi asioita, jotka ehkä kotoa käsin ovat olleet jaoteltu naisten ja miesten töihin. Mies vain nauttii virittäessään Wi-Fi-tukiaseman ja kaapelit, tehdessään testauksia. Minä taas kun työkseni olen teknologia-alalla niin etsin mielelläni illalla sopivia parkatakkeja netistä samalla kun pullataikina nousee.
Ja kyllä, mies kantaa kauppakassit, suhaa neljän ruuhkassa, vaihtaa talvirenkaat, tiivistää ikkunat ja tulee kiittämällä apuun kun kissa köhii ja mietitään, että vetikö se jonkun esineen kurkkuunsa ja miten kissalle tehdään Heimlichin ote. Minä turvaudun jämäkkään, tietävään, loogiseen, vahvaan ja etevään mieheeni koska hänen seurassaan minulla on turvallinen ja rakastettu olo. Siksi minä menin naimisiin hänen kanssaan. Olisin toki pärjännyt itsekin ja yksinäni mutta paljon mukavampaa meillä on yhdessä.
Olen huomannut itsessäni aivan samaa!
Asutaan maalla, mies on toisessa kaupungissa arjet töissä ja itse etäilen nyt kotona. Minä olen vuosien saatossa joutunut opettelemaan puiden teon alusta loppuun - siis ihan siitä alkaen, että kaadetaan se ropsi metsästä ja roudataan pihalle. Julkinen ei kulje ja lähin kauppa 25km päässä, niin olen joutunut opettelemaan autoistakin joitain perusasioita, jos haluan kauppaan päästä. Mies ei ole aina auttamassa, kun tekee reissuhommaa.
Mies vastaavasti joutuu ihan itse tekemään ruokansa, pesemään pyykkinsä ja siivoamaan kaupunkikämpässään, kun en minä siellä ole niitä tekemässä.
Sitten kun ollaan saman katon alla, meille tulee tosi herkästi "miesten ja naisten roolit" - totta puhuen nautin siitä, kun saan tehdä miehelle ruokaa sillä välin, kun se on hakkaamassa halkoja, on metsästämässä koiran kanssa tai vaikka tekemässä autooni hitsausremppaa, johon minä taas en taivu, se kun on taitolaji. Minä kyllä vaihdan palaneet sulakkeet ja tyhjennän ne rännitkin luonnonroskasta, mutta on ihanaa kun on mies, joka ne tekee. Enemmän koen itse hyötyväni miehestä kuin mies minusta :D
Itse taas en tykkää ruuanlaitosta joten on kiva kun mies osaa tehdä hyvää ruokaa ja kokeilee erikoisia reseptejä. Teen kyllä itsekin mutta vain koska on pakko syödä ja ihan vain tavisruokaa. Mieluummin vaikka siivoan.
Ulkohommia tai remontointia meillä ei juurikaan ole. Jostain syystä minun hommakseni jää aina huonekalujen kokoaminen ja muu sellainen.
Mies on kyllä kätevä silloin kun tarvitaan voimaa.
Hakkaako se siis pihvit paljain nyrkein?
Se on ihanaa, kun mies etsii miestä. Koska aloitus on miehen.
Ei sulle kouluaikoina tuollaiset kelvannut. Nykyään on kova juttu riemuita sateenkaaresta ja kapinoida kaikkea sukupuolirooleja vastaan. Katso kanssasisariisi, sieltä niitä syypäitä tähän tilanteeseen löytyy.
Meidän perheessä on ennemminkin niin, että on miesten töistä ja yhteisiä töitä. Jos ei näin ole, niin sitten mökötetään ja kiukutaan....
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten hieman vanhemman naisen. Tunnen muutaman noin 50-60-vuotiaan naisen, joka kaipailee juuri tällaista miestä.
Teiltä kommentoijilta vain välillä unohtuu, että vanhojakin ihmisiä on olemassa eivätkä he kaikki ole nykyiaikaisia "voimaantujia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä iskeä Kurre. Hänhän kertoi, ettei osannut edes käyttää pesukonetta ennen vaimonsa kuolemaa. Kuulemma joka päivä tulee uusia asioita, ei tiennyt pesukonetableteistakaan vielä viime keväänä tai mistä niitä ostetaan. :D
Kurrehan heitteli koukkuja veteen lehtijutussa, syynäilee uutta rakkautta elämään.
Todella julkisuushakuinen tuo Kurre. Taisi olla ensimmäinen mies, joka aikoinaan
kosi julkisesti.
Tuommoinen aloittajan kuvaama tilanne, jossa mies on fyysisesti vahvempi, hoitaa enemmän "miesten töitä" ja nainen tekee ylipäätään enemmän töitä perheen eteen, on kyllä minun tuttavapiirissä noin 90% parisuhteissa. Vaikea uskoa, että aloittajalla olisi jotenkin vaikea löytää semmoista suhdetta. Harva vaan kehtaa myöntää sitä enää nykyään, ainakaan parisuhdemarkkinoilla ei ole hirveästi kysyntää miehelle joka haluaa naisen passaavan itseään, mutta jos tilaisuus tulee niin harva sitä vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten hieman vanhemman naisen. Tunnen muutaman noin 50-60-vuotiaan naisen, joka kaipailee juuri tällaista miestä.
Teiltä kommentoijilta vain välillä unohtuu, että vanhojakin ihmisiä on olemassa eivätkä he kaikki ole nykyiaikaisia "voimaantujia".
Höpö ja höpö, naiset tykkää tehdä käytännössä kotityöt yksin vain sairaan, yksinäisen miehen päässä.
-nainen 50 v -
Vierailija kirjoitti:
Olen näin sekä parisuhteessa että sinkkuna olleena miehenä ihmetellyt kuinka minun kotityömäärä viikkoa kohti räjähtää käsiin parisuhteissa, kun taas sinkkuna kotitöitä on paljon vähemmän. Koti pysyy myös paremmin siistinä kun tavarat pysyy oikeilla paikoillaan ja siivoaminen on helppoa ja nopeaa kun kaikki on järjestyksessä.
Kaksinkertainen määrä tavaraa samoissa neliöissä.
Vanhemmat naiset on niitä viimeisiä, jotka tahtovat passatakseen jonkun laiskan retaleen. Kun ovat passaamasta kerran päässeet, uutta passattavaa ei oteta, osataan olla yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö ja höpö, naiset tykkää tehdä käytännössä kotityöt yksin vain sairaan, yksinäisen miehen päässä.
-nainen 50 v -
Ehkä joka ikinen 50-vuotias nainen ei ole kopio sinusta? Taisit unohtaa, että ihmisiä on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat naiset on niitä viimeisiä, jotka tahtovat passatakseen jonkun laiskan retaleen. Kun ovat passaamasta kerran päässeet, uutta passattavaa ei oteta, osataan olla yksinkin.
Kuka puhui mitään mistään laiskasta retaleesta? Puhe oli selvästä, joskin vähän vanhanaikaisesta töiden jaosta parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka puhui mitään mistään laiskasta retaleesta? Puhe oli selvästä, joskin vähän vanhanaikaisesta töiden jaosta parisuhteessa.
Älä lässytä, mitään miesten töitä ei ole ollut olemassa sitten 1950-luvun. Vapaamatkustajaksi mielit, ja olet mies. Ja yksin, ja hyvä niin.
Täällä on jo vuosikausia paasattu kuinka epäreilu se vanhatyönjako oli naisen kannalta. Kuulemma naisen piti raataa ja miehelle jäi vain "pikkuhommia" jonka takia miehen kuuluu sitten tehdä osa yhteisistä hommista pl. ne mitä nainen kokee mukavina.
Jos näin on, miksei muka miehiä suosiva työnjako kelpaa?
Kaikki miehen työt ovat p-skamaisia. Siksi te naiset ette halua tehdä niitä. Minua ei kiinnosta vääntää pakkasessa jäätyneitä pultteja irti tai raahata v-ttumaisessa asennossa jotain painavaa kaappia portaissa. Mieluummin teen pari tuntia kivoja sisähommia kuin vartin miesten hommia.
Ei kiinnosta olla valpas suojelija joka hyppää toimintaan nanosekunnissa; minäkin tykkään olla ihan omissa ajatuksissani, aivan kuten naisetkin.
Etenkään ei kiinnosta ottaa miehen roolia ellei nainen ole naisellinen. Ja harva teistä nykyään on. Entisajan nainen jonka mies sai oli nuori, hoikka, timmi, naisellinen, sävyisä, jne.
Nykynainen on keskimäärin ylipainoinen, haluaa pariutua vasta 25-35v tienoilla, kiroilee, ottaa tatskoja eikä kunnioita miestään. Eikä oikeasti vakiinnu, vaan yli 50% todennäköisyydella ottaa eron.
Tuollainen nainen ei herätä miehessä suojelijan haluja, edes niissä joita naisen suojeleminen kiinnostaisi. Se että tykkäät leipoa tai sisustaa, ei riitä.
Eli tervetuloa vuoteen 2020. Tee itse omat hommasi, älä u.lise miksei löydy miestä tekemään niitä sinun puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No remonttireiskan tarpeen ymmärtää ihan helposti. Ne on aina käteviä olla käden ulottuvilla. Senkin ymmärrän että harteikas ja vähän skrodempi mies voi olla seksuaalisesti kiihottava. Mutta suojelutilanteita on nykyään kovin vähän.
Mulla on perhoskammo ja mies pelastaa mut perhosilta, jos sellainen tulee sisälle. Ulkona pärjään niiden kanssa, mutta jos huoneessa on perhonen, niin ei tule mitään.
Minä vastaavasti jeesin niissä hommissa, jotka olis miehelle ikävä hänen korkeanpaikan kammonsa vuoksi. Vaikka just niiden rännien putsaamisessa. Mulle ei tee pahaa kiipeillä katolla.
Mies hätistelee perhoset kikkelillään ja sinä putsaat rännit munasarjoillasi?
Olipa nokkelaa.... Eikö tuossa aiemmin käynyt ilmi, että vastaajalla on perhoskammo, eikä liity miehensä kikkeliin mitenkään. Kai ne perhoset voisi joku lapsistakin pois hätistää.
Ja vastaajan miehellä taas korkeanpaikankammo, ei myöskään mitään tekemistä vaimonsa munasarjoilla.
Minä voisin alkaa mieheksi kaupunkilaisnaiselle, vaikka olenkin nainen. Jos vaihdan renkaat kahdesti vuodessa, niin siihen menee yhteensä vuodessa noin kaksi tuntia aikaa riippuen siitä missä renkaat säilytetään. Jos on kaksi autoa, niin sitten ostan jo vääntimen niin nopeutuu vaihtaminen. Onko muita miestentöitä? Jos on piha niin mielelläni kolaan lumet yms. (Maatalossa alkaa sitten olla traktorin korjauksia, ja niihin en kykene.)
Vastineeksi vaimoni voisi siivota, pestä pyykit ja laittaa ruuan joka päivä. Hänellä menisi päivässä sama aika kuin minulla keskimäärin parissa kuukaudessa. Kuulostaa hyvältä jaolta.
218 lisää, että minulla on puhelimessa 112-appi, ja jos se ei toimi niin soitan poliisit normaalisti puhelimella. Mikäli siis tulee tilanteita että vaimo tarvitsee suojelua.
Jos pelottaa pimeä, kummitukset, ulkomaalaiset ihmiset tai luonnossa liikkuvat sudet, niin voin lohdutella ja hyssytellä niin kauan että ei enää pelota.
Täysin samaa mieltä. Käyn töissä ja minulla on ihan hyvä palkka. En todellakaan alkaisi mitään porailemaan tai vaihtamaan renkaita tms. En osaa eikä kiinnosta opetella. Palkkaisin jonkun tekemään. Jos tämä tarkoittaa, että olen vanhanaikainen ni ihan sama.
Itse taas en tykkää ruuanlaitosta joten on kiva kun mies osaa tehdä hyvää ruokaa ja kokeilee erikoisia reseptejä. Teen kyllä itsekin mutta vain koska on pakko syödä ja ihan vain tavisruokaa. Mieluummin vaikka siivoan.
Ulkohommia tai remontointia meillä ei juurikaan ole. Jostain syystä minun hommakseni jää aina huonekalujen kokoaminen ja muu sellainen.
Mies on kyllä kätevä silloin kun tarvitaan voimaa.