Äkillisesti runsaammat kuukautiset
Käytän e-pillereinä Zoelyä ja minulla on PCOS.
Ennen käytin Yazia, mutta about vuosi sitten vaihdettiin tuohon Zoelyyn, koska mulla oli jatkuva päänsärky. Nyt n. 8kk käytön jälkeen mulla on parin viime kuukautisten aikana ollut todella runsas ja pitkä vuoto. Ennen kuukautiset kesti 2-3 pv ja oli todella niukat. Ei ollu vatsakipuja eikä muutakaan haittavaikutusta. Nyt siis menkat kestää viikon, edellisiin kuukautisiin verrattuna runsaina ja kuukautiskipuja oli varsinkin näiden kuukautisten aikaan.
Nyt menkat kestäneet 4 pv ja tänään Tampax oli melkein puhdas eli siis voisi olettaa, että nyt ne loppu. Mutta viime kuukautisten aikaan myös 4 pv jälkeen oletin niiden loppuneen, mutta seuraavana päivänä ne "alko" uudestaan. Odottelen siis "alkaako" ne huomennakin uudestaan...
Mitä mieltä ootte. Seuraanko vielä muutaman kuukauden jatkuuko tähän malliin vai pitäiskö varata esim. soittoaika mun gynelle ja kysästä siltä?
Lisäksi:
Aloitin nämä pillerit siis alkuvuodesta 2013 ja kesän aikana lihoin n. 10 kg vaikka elämäntapani eivät mielestäni muuttuneet mitenkään. Salilla ja jumpassa kävin siis vanhaan tapaan... Tästä asiasta soitin gynelleni ja hän sanoi, ettei usko pillereiden olevan syynä painonnousuun, koska (jos käsitin oikein) niin pillereissäni on samaa hormoonia mitä kehokin tuottaa eli periaatteessa näiden pillereiden ei pitäisi saada haittavaikutuksia aikaan... Itse päättelin, että ne 10kg tuli vain kesällä takaisin. Olin siis saanut pudotettua painoa about sen verran ennen pillereiden vaihtoa. Olen 157cm pitkä ja nyt painan noin 65kg.