Mitä mieltä Anette -nimestä?
Ristiäiset tulossa ja jotenkin olen ihastunut tähän nimeen. Tosin toinen nimi on vaikea keksiä. .?
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:43"]Ja lausutaan anet vai anette? Anna anet vaan, jos se niin lausutaan vaikkakin näyttää hölmöltä.
[/quote] Ihan suomalaisittain lausutaan kuten kirjoitetaankin. Anette. T.ap
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:43"]Ja lausutaan anet vai anette? Anna anet vaan, jos se niin lausutaan vaikkakin näyttää hölmöltä.
[/quote] Ihan suomalaisittain lausutaan kuten kirjoitetaankin. Anette. T.ap
Ihan jees. Hyvä kaverini oli Anette.
Mun mielestä monikin nimi sopii toiseksi nimeksi, esim. Emilia, Karoliina, Eveliina, Elina...
Tykkään ja nimenomaan suomalaisittain lausuttuna niin kuin kirjoitetaan eli Anette. Olen myös ihastunut tuohon nimeen ja tuo olisi yksi suosikeista jos vielä toisen tytön saisin (esikoinen on Alisa).
Tykkään ainakin itse nimestäni. Tosin melkein kaikki kutsuu mua Aneksi, ei haittaa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:45"]Ihan jees. Hyvä kaverini oli Anette.
Mun mielestä monikin nimi sopii toiseksi nimeksi, esim. Emilia, Karoliina, Eveliina, Elina...
[/quote] Kiitos nimiehdotuksista! Emilia on jo erikoisella, mutta Eveliina voisikin olla hyvä:) t.ap
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:45"]Ihan jees. Hyvä kaverini oli Anette.
[/quote] Kiitos nimiehdotuksista! Emilia on jo erikoisella, mutta Eveliina voisikin olla hyvä:) t.ap
Mun kummityttö on anette ja tykkään nimestä. Ei ole kauhean yleinen ihme kyllä. Tytön lempinimi on Nano :D
Kunhan muistatte astevaihtelun taivutuksessa.
Kiva nimi! Minusta ensimmäinen nimi ja toinen tulisi erottaa muulla vokaalilla! Eli siis ei e-kirjaimella alkavaa toiseksi nimeksi. ;)
Anette on kiva nimi, vaikkakin itse tykkään enemmän Janette-nimestä :)
Toinen nimi voisi olla esim.
Anette Olivia
Anette Elisabet
Anette Julia
Anette Johanna
Anette Susanna
Anette Katariina
Anette Sofia
Anette Maria
Anette Karoliina
Anette Aurora
Anette Aleksandra
Anette Linnea
=)
Ihan kiva myös toisena nimenä! Ja sitten voi tyttö myöhemmin käyttää yhdessäkin (esim. Elle Anette) :-)
Hehe, terveisiä sinne Porvooseen vaan!
Ihankun ap olisi tosissaan tuon vitsi-wt-nimensä kanssa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:04"]Kunhan muistatte astevaihtelun taivutuksessa.
[/quote]
aneten, anetelle?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:04"]Kunhan muistatte astevaihtelun taivutuksessa.
[/quote]
aneten, anetelle?
[/quote]
Kyllä, näin suomen kielessä nimet(kin) taivutetaan.
Ja lausutaan anet vai anette? Anna anet vaan, jos se niin lausutaan vaikkakin näyttää hölmöltä.