Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatteko koiralle jauhelihan raakana vai kevyesti sipulin kanssa ruskistettuna?

Vierailija
15.02.2014 |

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulin???

Vierailija
2/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololololoo :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapat koirasi sipulilla.

Vierailija
4/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli kuuluu ruoka-aineisiin, joita ei koiralle saisi antaa. Tässä listaa: http://www.bedlington.kotisivukone.com/21. Itse paistan kyllä jauhelihan koiralle, sillä ostan koiralle sika-nautaa ja sianlihaahan ei pitäisii trikiinin takia tarjota kypsentämättömänä.

Vierailija
5/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 17:56"]

Sipuli kuuluu ruoka-aineisiin, joita ei koiralle saisi antaa. Tässä listaa: http://www.bedlington.kotisivukone.com/21. Itse paistan kyllä jauhelihan koiralle, sillä ostan koiralle sika-nautaa ja sianlihaahan ei pitäisii trikiinin takia tarjota kypsentämättömänä.

[/quote]

Suomessa myydyssä sianlihassa ei ole trikiiniä. Jokainen posstu tarkistetaan.

Barffin idea on nimenomaan syöttää liha raakana.

Vierailija
6/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä annan koiralle ruuantähteitä. Siis myös sipulia. Myös suolaa, mausteita jne. 17-vuotias sekarotuinen koiramme ei ehkä ole tarpeeksi hieno kärsiäkseen mm. sipulista kuten Jalostetut Walioyksilöt.

Vierailija
7/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:18"]Mä kyllä annan koiralle ruuantähteitä. Siis myös sipulia. Myös suolaa, mausteita jne. 17-vuotias sekarotuinen koiramme ei ehkä ole tarpeeksi hieno kärsiäkseen mm. sipulista kuten Jalostetut Walioyksilöt.

[/quote]

Kuulehan, koirat syö lähes mitä vaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, että se olisi niille hyväksi.

Vierailija
8/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:18"]Mä kyllä annan koiralle ruuantähteitä. Siis myös sipulia. Myös suolaa, mausteita jne. 17-vuotias sekarotuinen koiramme ei ehkä ole tarpeeksi hieno kärsiäkseen mm. sipulista kuten Jalostetut Walioyksilöt.

[/quote]

Kuulehan, koirat syö lähes mitä vaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, että se olisi niille hyväksi.

[/quote]

Niin, mutta iloinen, reipas ja hyvinvoivalta vaikuttava koiramme on sentään 17-vuotiaaksi asti päässyt hoidossani sipuleineen päivineen.

Vierailija
9/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:14"]

[/quote]

[/quote]

Niinkö? Syötkö myös itse raakaa sianlihaa? 

http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/elainten+terveys+ja+elaintaudit/elaintaudit/usealle+elainlajille+yhteiset+taudit/trikinelloosi/

Vierailija
10/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, järki käteen. Koira voi todellakin syödä normikotiruokaa mausteineen mutta vartavasten en koiralle ruskistaisi sipulia. Koirat ovat myös yksilöitä. Mikä sulaa jollakin ei toiselle sovi ja sen kyllä huomaa, kun koira oksentaa tai ripuloi. Meidän koira rakasti omenoita!

Vierailija
11/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakana aina. Meillä Barffataan, ja siinä idea on että kaikki ruoka raakana.

tuosta sipulista: sen vaarallisuus on kyllä rankasti liioiteltua. Yksikään koira ei ihan varmasti kuole eikä vahingoitu ihmisruoassa normaalisti käytetyistä mausteenomaisista määristä sipulia. Kovin luonnollinen osa koirareläimen ruokaahan sipuli ei ole, mutta mikäpä kpira sitä täysin luonnonmukaista söisikään... Meillä ei kyllä käytetä sipulia koirille, raakana olisikin vähän tujun makuista niille ;-)

Vierailija
12/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:28"]

Jep, järki käteen. Koira voi todellakin syödä normikotiruokaa mausteineen mutta vartavasten en koiralle ruskistaisi sipulia. Koirat ovat myös yksilöitä. Mikä sulaa jollakin ei toiselle sovi ja sen kyllä huomaa, kun koira oksentaa tai ripuloi. Meidän koira rakasti omenoita!

[/quote]

Rakasti? o_O

Vierailija
13/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koira joka syö kaikkea ja kaiken. Pihassa on kasvihuone, marjapensaita, kasvimaa ja omppupuita- kaikki menee. Hakee kasvihuoneesta kurkkuja ja tomaatteja ja syö ne. Mansikkamaankin se tyhjentää nopeammin kuin rastaat. Jos sille ei ole antaa luuta porkkana käy yhtä hyvin.

Vierailija
14/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa koiranruokapussien tuoteselosteesta kuinka "luonnollista" ruokaa ne on.

Vierailija
15/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:35"]

Lukekaapa koiranruokapussien tuoteselosteesta kuinka "luonnollista" ruokaa ne on.

[/quote]

Hys, hys hys!!! HYS!!!

Vierailija
16/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 18:34"]

Meillä on koira joka syö kaikkea ja kaiken. Pihassa on kasvihuone, marjapensaita, kasvimaa ja omppupuita- kaikki menee. Hakee kasvihuoneesta kurkkuja ja tomaatteja ja syö ne. Mansikkamaankin se tyhjentää nopeammin kuin rastaat. Jos sille ei ole antaa luuta porkkana käy yhtä hyvin.

[/quote]

Sama meillä, ilman kasvihuonetta. Koira voisi olla täysin kasvissyöjä, niin hanakasti se juokee keittiöön kun kuulee että joku avaa vaikka banaanin.

Omena, porkkana, mansikka, kurkku, salaatti, jne. Kaikki menee suurella ruokahalulla.

Vierailija
17/40 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira saa kyllä ruuansulatusvaivoja käristetystä ruuasta siinä missä ihminenkin. Antaisin lihan raakana, jos on pakko kypsentää, keitän vedessä tai kypsennän mikrossa. 

Vierailija
18/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/elainten+terveys+ja+elaintaudit/elaintaudit/usealle+elainlajille+yhteiset+taudit/trikinelloosi/

[/quote]

Leirinuotiolla sudetkin kokkaa saalinsa.

Vierailija
19/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 01:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Leirinuotiolla sudetkin kokkaa saalinsa.

[/quote]

Petoeläimillä trikillenoosi onkin hyvin yleinen, erityisesti Suomessa. Lainaus Eviran sivuilta:

"Suomessa trikinellatartuntoja esiintyy melko yleisesti petoeläimillä etenkin Etelä-Suomessa. Eniten tartuntoja tavataan tutkimusten mukaan ketuissa, supikoirissa ja ilveksissä. Trikinelloja esiintyy maailmanlaajuisesti, mutta esiintyvyys suomalaisessa luonnossa on erityisen korkea."

Vierailija
20/40 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin tuosta koiran vertaamisesta suteen... koirahan on eläinlaji, jota ei olisi olemassa, ellei ihmistä olisi. Se on kehittynyt elämään ihmisen elinympäristössä. Eikö sen elimistö sitten ole sopeutunut käyttämään ihmisen ruuanjätteitä hyödykseen?