Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit, mitä ajattelette kuolemasta?

Vierailija
15.02.2014 |

Olen ateisti ja sitä mieltä, että kun kuollaan niin meitä ei ole. Ei sielua, ei mitään. En usko kuolemanjälkeiseen elämään enkä taivaaseen. Minut voi kuolleena tuhkata tai dumpata vaikka ojaan, jälkikasvu päättäkööt.

Mielestäni jeesuksiin ja jumaliin ja taivaaseen uskovat ovat henkisesti heikkoja ja epärealistisia, jotka yrittävät keksiä lohdukkeen ettei kuolema pelottaisi. Ja tämän uskon tuputtaminen muille on säälittävää.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon siihen, että kuoleman jälkeen ei ole yhtikäs mitään. En tiedä mitään ajasta ennen syntymääni, joten tuskin tiedän sen enempää kuolemani jälkeisestä ajasta. On vain tyhjyys, jäljellä vain kuori, jolla ei ole enää aistitoimintoja tai omia ajatuksia. Mua ainakin lohduttaa ajatus, että kaikki päättyy siihen hetkeen, kun kuolen. Yksi elämä riittää minulle vallan hyvin.

Sillä logiikalla, että elämä jatkuisi kuoleman jälkeenkin, tulisi minun mielestä myös kasvien ja eläinten siirtyä toiseen todellisuuteen. Elollisiahan tässä kaikki ollaan ja kaikki yhtä arvokkaita. Aina kuitenkin ihmiset ajattelevat, että he ovat ainoita valittuja ikuiseen elämään. Suorastaan oksettavan omahyväinen ja itsekäs ajattelutapa.

Vierailija
22/24 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 15:28"]

Olen ateisti ja sitä mieltä, että kun kuollaan niin meitä ei ole. Ei sielua, ei mitään. En usko kuolemanjälkeiseen elämään enkä taivaaseen. Minut voi kuolleena tuhkata tai dumpata vaikka ojaan, jälkikasvu päättäkööt.

Mielestäni jeesuksiin ja jumaliin ja taivaaseen uskovat ovat henkisesti heikkoja ja epärealistisia, jotka yrittävät keksiä lohdukkeen ettei kuolema pelottaisi. Ja tämän uskon tuputtaminen muille on säälittävää.

[/quote]

Ajattelen muuten samoin kuin sinä, mutten dissaa uskovaisia. Heissäkin on ihan älykästä porukkaa, joku palikka aivoissa vaan on eri asennossa kuin ateisteilla, jotta pystyvät uskomaan yliluonnolliseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvin lohdullista, että kuoleman jälkeen ei ole enää mitään. Ei iänkaikkista elämää, ei uudelleen syntymistä. Olisi ihan kamalaa, jos kuolemanj älkeen löytäisin itseni pilven reunalta istumassa, ja minulle sanottaisiin että joudun olemaan siellä ikuisesti. Ikuisesti ilman mitään järkevää tekemistä! Kuolema antaa elämälle merkityksen. En jaksaisi ikuisesti tätä paskaa.

Vierailija
24/24 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uskonto ja vainajien kunnioitus tai muistaminen ei liity uskontoon. Vaikka elämä mielestäni loppuu kuolemaan ja jäljelle jää vain ruumiiseen liittyvä energia ja materiaali, niin toivon että minua ei jätetä ojaan makaamaan.

t. inhimillinen ateisti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme