Onko kellään kokemusta valvotusta virtsanäytteestä ?
Kommentit (23)
Ei se mikään toimenpide ole. Mies kusaisee purkkiin. Hoitaja katselee vieressä ja varmistaa, että virtsa tulee virtsaputkesta.
Mihin sellainen testi vaaditaan? Onko miehesi huumeiden käyttäjä?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:27"]
Mihin sellainen testi vaaditaan? Onko miehesi huumeiden käyttäjä?
[/quote]
Huumeseulat on rutiinisti valvottuja näytteitä ja esim. jotkut työpaikat vaatii kaikilta näytteen ennen työshteen aloittamista. Huumenäytteen voi siis jotua antamaan, vaikkei olisi mitään todellista epäilyä huumeiden käytöstä.
Aikoinaan itseltä verikokeet otti nuori hoitaja, huumekokeen valvoi paikalta kaivettu vanhin ja kokenein hoitaja, joten ei tarvitse pelätä tilanteen eroottista latausta.
Monessa työpaikassa vaaditaan huumekoe työhönoton yhteydessä. Verikokeesta tehty huumekoe on kalliimpi kuin virtsasta tehty.
Jossain paikoissa se hoitaja ei seiso ihan vieressä vaan katsoo ikkunasta kun sä pissaat.
No mä en saisi edes mitään tulemaan jos joku kattelis vierestä. Onneksi en ole tuollaiseen nöyryytykseen joutunut.
Itse kävin huumetestissä aloittaessani uudessa työpaikassa. Vessa jossa luukku seinässä, josta hoitaja välillä kurkisteli. Takkia, laukkua tms. ei saanut ottaa mukaan
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 14:44"]
No mä en saisi edes mitään tulemaan jos joku kattelis vierestä. Onneksi en ole tuollaiseen nöyryytykseen joutunut.
[/quote]
Minäkään en saanut ensiyrittämällä tulemaan. Kävin juomassa kupillisen vettä ja lorottelin hetken päästä tyytyväisenä toivoen, etten joudu samanlaiseen nöyryytykseen aivan heti. Ja tämä oli siis pakollinen testi kaikille firman työntekijöille.
Valvon noita testejä viikottain. Ei ole ongelma eikä hoitaja pidä sitä kummallisempana kuin nielunäytteen ottamista, toki nuorena jännitti. Monta kertaa on huijattu ja sitä yritetty- eniten huijaavat kuitenkin itseään, raukat...
PS:Kannatan lämpimästi pakkohoitoa päihdeäideille!
useissa työpaikoissa pakollinen nykyään
Itselläni niitä valvojia oli kaksi! Ajattelin ensin, että onpa kiva kun kaksi hoitajaa tuojottaa kun pissaan mutta itseasiassa en olisi varmaan saanut yhtäkään pisaraa lorotettua jos siinä olisi ollut vain yksi hoitsu. Pissa alkoi heti tulemaan kun kuulin heidän juttelevan niitä näitä. Tuli sellainen olo, että ehkä he eivät katso minua kun puhuivat vaikka varmasti katsoivat. Rentoutti kummasti tilannetta tuo :)
Kävin juuri, valvonta tehtiin kameran kautta.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 15:53"]
Kävin juuri, valvonta tehtiin kameran kautta.
[/quote]
ei nyt sentään kuvaaminen on ainakin kielletty.
Entäs jos naisella ovat kaiken kukkuraksi menkat kun pitää antaa valvottu koe :0 ???
itse kävin valvotussa virtsanäytteenannossa kerran 2 viikossa koko raskauden ajan. Joskus hoitaja tuli vessaan ihan viereen katsomaan että varmasti pissaan itse purkkiin ja joskus hoitaja jätti vain vessan oven auki ja odotti ulkopuolella. Joskus taas valvonta tapahtui lasin takana niinkuin joku tuossa aiemmin mainitsi.
Ei, mutta takapuoleni ja pimpsa kyllä kaiveltiin lääkärin toimesta.
Ai saamari ne kumihanskat.
19, ihan perus, housut nilkkoihin, kyljelleen pöydälle ja tähystysputki persuksiin.
valvoja aina samaa sukupuolta kuin näytteen antaja.
Ukkosi pitää antaa virtsanäyte niin että hoitaja näkee mistä virtsa tulee ja että siihen ei lisätä mitään tms.