Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauluspaidan peseminen 60 asteessa?

Vierailija
26.02.2014 |

Tuolla pyykkikorissa olisi miehen Espritin kauluspaita, joka sopis 60 asteen pyykkiin, mutta uskaltaakohan sitä pestä niin kuumassa? Sataprosenttista puuvillaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pesisi kuin neljässäkympissä.

Vierailija
2/12 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa pestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt kauluspaitoja kuudessakympissä, varsinkin 100% puuvillaa olevia. Miksikään eivät ole menneet.

Ainoastaan yhden (akryyli)neuleen olen saanut tuhottua 60 asteen pesulla, ja sekin oli tapaus, jossa pesukone sekoili: laittoi 60 ohjelman pyörimään, vaikka valitsin 40 asteen pesun (eli tuli pestyä 60 asteessa vaatteita, joiden piti kestää vain 40 astetta, osassa 30 asteen merkintä pesuohjelapussa).

Vierailija
4/12 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä uskallan sen laittaa... onhan nuo pesumerkinnät alakanttiin. Mä pesen fleece- ja keinokuituisia urheiluvaatteita kuudessakympissä (niissä on samoja materiaaleja kuin kestovaipoissa, ja niitä voi pestä 90 asteessakin). 

Ap

Vierailija
5/12 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen kaikki miehen kauluspaidat 60 asteessa

Vierailija
6/12 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan, kyllä tukeva puuvilla 60 astetta kestää. Suositus voi olla 40, mutta se tarkoittaa että 40 riittää.

Vierailija
7/12 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% puuvilla kyllä kestää, mutta saattaa kutistua hieman. Värit ovat aika herkkiä lämpötilalle. Joku väri haalistuu liian kylmässä ja toinen liian kuumassa pesussa. Eihän paidassa ole mitään käsittelyä (easy care tms.)?

Vierailija
8/12 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat paidat kestää sen. Jotkut painatukset eivät kestä. Joskus lanka on eri materiaalia kuin paita ja reagoi pesussa eritavalla. Kauluksissa saattaa kovikkeet kärsiä. Jos paita ei kestä ¨60c pesua on se kelvoton. Eli ei kannata sitä merkkiä sitten suosia.

Vierailija
9/12 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen miehen kauluspaitoja 40 tai 60 asteessa likaisuudesta riippuen. Jopa ihan puvunpaitoja.

Ei puuvilla puhdistu 40 asteessa, joten välillä pesu 60 on tarpeen.

Miehellä on myös Espritin värillisiä kauluspaitoja, ja ovat jo usean vuoden ajan kestäneet 60 asteen pesun.

Vierailija
10/12 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies pesee kaikki kauluspaitansa 60 asteessa. Ei ainakaan huomattavia muutoksia ole niissä tapahtunut.

Vierailija
11/12 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappisaippuapalaa hangataan hikiseen kaulukseen ja hihansuihin ja eikun 60 C ohjelmalle pyörimään. Hengariin ja silitys, jos mahdollista hieman kosteana. Paitakangas kuivuu aivan hetkessä hengarilla.

Vierailija
12/12 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoinen kauluspaita aina 60 asteen pesuun, muuten ei tule puhdasta ja raikasta

yhtään paitaa en ole pilalle saanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi