Olen niin uupunut etten edes nuku enää
Koko syksy on ollut ihan hirveä. Koronan takia kaikki vaikeutunut, kuskaan kahta lasta eri puolille kaupunkia kouluun. Koulunsa on molemmilla ihan sekaisin, koko ajan jotain sotkua. Pelkkiin matkoihin menee nyt kolme tuntia päivässä ja työt kasaantuu iltaan ja viikonlopuiksi.
Asioiden hoitaminen hankalaa. Kaikki lääkäriajat viivästyneet.
Sittem päälle ikääntyneet sukulaiset joulla samalla lailla koko ajan sotkua.
Työpaikalla on kaikki sekaisin, moneen kertaan myllertyneey aikataulut ja kaikki kireinä.
Olin viime viikolla jo keskiviikosta niin poikki etyä makasin vain ja itkin.
Kommentit (21)
Miksi kuskaat lapset kouluun? Jos oikeasti menee kolme tuntia aikaa niin sehän on aivan järjetöntä.
Ota saikkua hyvä ihminen! Minä otin ja myös loparit koska työ ajoi minut loppuun! Loppuun palaminen ei ole mistään kotoisin. Työ ei ole sen arvoista. Sinä olet. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuskaat lapset kouluun? Jos oikeasti menee kolme tuntia aikaa niin sehän on aivan järjetöntä.
Korona. En todellakaan päästä Helsingin julkisiin heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Tsempit sitten kuskauksiin sulle, tarviit varmaan saikkua sen takia. Mullakin on kolme lasta Helsingissä kahdessa eri koulussa, ei mitään ”sotkua” koulussa koko korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Tsempit sitten kuskauksiin sulle, tarviit varmaan saikkua sen takia. Mullakin on kolme lasta Helsingissä kahdessa eri koulussa, ei mitään ”sotkua” koulussa koko korona-aikana.
Ei ollut meilläkään keväällä. Nyt on. Ihan koko ajan. Siellä ei suju thtään mikään. En tajua mitä siellä oikein tapahtuu.
Eikä ole varaa antaa nyt abin sairastua. Mieluummin kuskaan.
Elä nyt hyvä ihminen itseäsi sano irti. Lapsille maskit ja julkisilla kouluun. Vanhuksille rajat ja 1 kauppapäivä viikossa jolloin ostokset toimitetaan. Rajoja vaan kaikille. Teet mitä pystyt sen rajoissa, mitä ITSE jaksat. Lyhyt sairasloma saattaa tosin olla paikallaan jos olet ihan kuitti.
Vierailija kirjoitti:
Elä nyt hyvä ihminen itseäsi sano irti. Lapsille maskit ja julkisilla kouluun. Vanhuksille rajat ja 1 kauppapäivä viikossa jolloin ostokset toimitetaan. Rajoja vaan kaikille. Teet mitä pystyt sen rajoissa, mitä ITSE jaksat. Lyhyt sairasloma saattaa tosin olla paikallaan jos olet ihan kuitti.
Lapsilla on maskit mutta eihän ne tartunnoilta suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutakaa nyt vaan kaikessa rauhassa pois sieltä. Vielä on tilaa muualla.
Rauhallisesti nyt, asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen.
Ei täältä nyt enää minnekään voi abia repiä huippulukiostaan.
Olin väsynyt jo viime syksynä ja siihen päälle nyt sotten painettu vuosi pelkän kiukun voimalla. Ei ole paljom vaihtoehtoja ollut.
Ei tuolla julkisissa niin tungosta ole, että ihan muissa kiinni tarttisi olla. Kuljen kahdella bussilla ja junalla kaksi kertaa päivässä työmatkat ja koko syksyn oon saanut olla ilma, että kukaan hinkuu ihan viereen kiinni. Eikös se ei abi voisi edes julkisilla kulkee?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla julkisissa niin tungosta ole, että ihan muissa kiinni tarttisi olla. Kuljen kahdella bussilla ja junalla kaksi kertaa päivässä työmatkat ja koko syksyn oon saanut olla ilma, että kukaan hinkuu ihan viereen kiinni. Eikös se ei abi voisi edes julkisilla kulkee?
Asumme alueella jossa koko ajan ollut korkeimmat tartuntaluvut. Tuntuu kuin motissa olisi.
Ap
Ota saikkua. Eikä koronaa tarvitse pelätä, se on suuresti liioiteltua.
Olisko sille abille voinut hommata ajokortin? Tuo on jo ihan älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Olisko sille abille voinut hommata ajokortin? Tuo on jo ihan älytöntä.
Mihinkähän se sen autonsa saisi Helsingin keskustassa?
Höösäät ympäriinsä muiden sioita ja omat asiasi jää hoitamatta. Kylläpä kyrsis olla työnatajasi ja maksella saikkua sen takia. Monella meni työt mutta sulla ilmeisesti on niitä eli keskity niihin. Abi on jo sen ikäinen että hoitaa elämänsä itse. Varmemmin se korona siellä koulussa tarttuu kuin julkisissa joten täysin turhaa säätämistä kuskaaminen.
Taidat olla vain provo?
Vierailija kirjoitti:
Ei täältä nyt enää minnekään voi abia repiä huippulukiostaan.
Olin väsynyt jo viime syksynä ja siihen päälle nyt sotten painettu vuosi pelkän kiukun voimalla. Ei ole paljom vaihtoehtoja ollut.
Tuo tunne, ettei ole vaihtoehtoja, on tyypillinen burn outin oire. Vaihtoehtoja on aina vaikka siltä ei tuntuisikaan. On täysin ok kulkea Helsingissä julkisilla, maskita vaan käyrröön ja käsidesiä mukaan. Tai jos kovasti pelottaa niin kunnolliset, sateenpitävät pyöräilyvarusteet koululaisille ja pyörällä kouluun. Eihän tuollaisessa kuskaamisessa ole mitään mieltä!
Töistä kannattaa ottaa saikkua jotta saat levätä kunnolla. Vanhusten asioiden hoitoon sovit jonkun tietyn ajan minkä olet käytettävissä, ei enempää. Jos eivät yksin pärjää niin kotiapu /kotisairaanhoito heille.
Sun ei tarvitse ajaa itseäs loppuun, oli korona tai ei. Pysähdy nyt hyvä ihminen ja auta itseäsi, muuten olet kohta sellaisessa kunnossa ettet oikeasti pysty kuskaamaan lapsia, huoehtimaan vanhuksista tai mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumme alueella jossa koko ajan ollut korkeimmat tartuntaluvut. Tuntuu kuin motissa olisi.
Ap
Kannattaisi ehkä varata aika vaikka yksityiselle terapiaan juttelemaan koronapelosta ja elämäntilanteestasi yleisemminkin. Ei koronan pelon tarvitse halvaannuttaa ihmistä noin pahasti.
Ap, jos et ole totaali yh niin voisiko se toinen vanhempi ottaa hoitaakseen kouluun liittyvät asiat: vilmaviestit, niiden sotkujen selvittämisen, tarvittaessa opettajien kanssa kommunikoinnin? Kuulostaa että olet niin väsyksissä ettet pysty ajattelemaan selkeästi ja kaikki tuntuu silloin hankalammalta ja sotkuisemmalta kuin onkaan. Ja kuten moni on sanonut, lopeta se lasten kuljettaminen kouluun.
Ap, jää sairaslomalle ja ota tarpeeksi aikaa itsellesi, jotta voit ylipäätään selvitä loppuunpalamisestasi. Pahasta burnoutista ei välttämättä ikinä toivu takaisin työkykyiseksi eikä se ole sitten enää tahdosta, ahkeruudesta tai työmoraalista kiinni.
Hellitä ajoissa. Sinun elämäsi on saatava kuntoon. Delegoi vastuuta ja luota toisiin ja elämään itseensä. Hyvin, hyvin, hyvin todennäköisesti korona ei ole kuolemaksi lapsillesi. Sinulle voisi tässä tilassasi kyllä ollakin.
Hae sairaslomaa. Kaipaat selvästi lepoa!