Miksi uraihmiset hankkivat lapsen?
Käsittämätöntä. Jos näkisitte tuon 7v lapsen, jolla ei ole sisaruksia ja molemmat vanhemmat on työssään kiinni, tuntisitteko sääliä vai vihaa lapsen vanhmpia kohtaan?
Tämä tyttö, on vasta nuori, ei saanut melkein koskaan huomiota omilta vanhemmiltaan. Onneksi hänellä on tätinsä, eli minut, sekä minun lapset, jotka ovat hänen serkkuja.
Olen itse yrittänyt olla hyvin, hyvin helposti lähestyttävä, että ei ole mitään kynnystä kertoa minulle asioista. En suutu, jos kertoo mistä tahansa asiasta minulle. Ja olen ollut viisas, koska tämä tyttö on kertonut minulle kaiken, mitä hän ei voinut jakaa omien vanhempiensa kanssa. Olen hyvin vihainen siskolleni sekä hänen miehellensä ja olen kertonut sen heille. Tietenkin haluan säilyttää hyvät suhdevälit, niin en näytä heille suunnatonta vihaani, mutta heitä ei näytä kiinnostavan, viettääkö heidän tytär meidän kanssa aikaa.
Miten toimisin? Olen nyt katsellut tätä pahempaan suuntaan menevää, 7v kestänyttä touhua, enkä kestä enempää. Tavallaan lapsi voi ihan hyvin, kun hänellä on paljon ihmisiä ympärillään omia vanhempiaan lukuunottamatta, mutta tämä tyttö kuitenkin asuu siellä, nukkuu siellä yleensä. Miltä se tuntuukaan, kun joutuu menemään nukkumaan ilman hyvän yön pusuja tai huomiota. Sen takia otan yleensä tämän tytön nukkumaan yökyläilemään meille.
Lastensuojeluilmoituksen tekeminen tuntuu oikealta, mutta en tiedä, miten hänen vanhempansa reagoivat siihen ja menetänkö välit omaan siskooni, vaikka hän ei ansaitse kyllä mitään hyvää.
Kommentit (16)
Oletpas idiootti, jos tämä on kestänyt jo 7v etkä ole tehnyt mitään asialle.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt ja paljonkin. Olen ollut hyvin lähestyttävä, vieettänyt aikaa tämän 7v tytön kanssa, vaikka omiakin lapsia on 3. Viettänyt ruokailuja yhdessä, ottanut yökyläilemään koulupäivinäkin, vienyt kaupungille. Mistään en ole saanut rahoja takaisin.
Urasiskoni ja hänen miehensä eivät ansaitse mitään hyvää, mutta en halua menettää välejä heidän kanssaan. Vaikka he ovat kiinni työssään, he eivät ole typeriä.
Ap
Osa hankkii sen lapsen, koska se tuo statusarvoa työyhteisössä. On todella häpeällistä, että hankitaan lapsi tai lapsia, eikä sitten huolehdita heistä. Jos ura ja työ on tärkeämpää, niin silloin ei pidä lapsia hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt ja paljonkin. Olen ollut hyvin lähestyttävä, vieettänyt aikaa tämän 7v tytön kanssa, vaikka omiakin lapsia on 3. Viettänyt ruokailuja yhdessä, ottanut yökyläilemään koulupäivinäkin, vienyt kaupungille. Mistään en ole saanut rahoja takaisin.
Urasiskoni ja hänen miehensä eivät ansaitse mitään hyvää, mutta en halua menettää välejä heidän kanssaan. Vaikka he ovat kiinni työssään, he eivät ole typeriä.
Ap
Jos he eivät ansaitse mitään hyvää, miksi säälit heitä. Olet sinäkin niin säälittävä ihminen. Et osaa sanoa suoraan ei
Vierailija kirjoitti:
Osa hankkii sen lapsen, koska se tuo statusarvoa työyhteisössä. On todella häpeällistä, että hankitaan lapsi tai lapsia, eikä sitten huolehdita heistä. Jos ura ja työ on tärkeämpää, niin silloin ei pidä lapsia hankkia.
Täysin totta. Olen yrittänyt kertoa heille, että kannattaisi antaa enemmän huomiota lapselle, varsinkin tässä kriittisessä iässä. Mutta toisaalta ei ole apua eikä arvoa sanoa, että lapsi oli turha hankkia.
Se ei ole totta, kaikki elämä on tärkeää. Myös heidän elämä, jotka välittävät vain omasta työstään tai statuksestaan. Miten voisin auttaa tätä ihmeellistä 7v elänyttä elämää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos he eivät ansaitse mitään hyvää, miksi säälit heitä. Olet sinäkin niin säälittävä ihminen. Et osaa sanoa suoraan ei
Tuo ei ole kyllä totta. Osaan sanoa tarpeen vaatiessa ei. Mistä tuollainen oletus?
Ensisijaisesti haluaisin antaa heille mahdollisuuden muuttua, mutta toisaalta ymmärrän ettei siitä urasta niin vain luovuta.
Lastensuojeluilmoitus taitaa olla ainoa vaihtoehto.
Ap
No hitto tee. Sen voi tehdä nimettömänä
Katkeruus paistaa...oletko kateellinen kun et ole itse saanut elämässä mitään aikaa tuon kakaralauman lisäksi?
Mistä näitä hulluja äitityyppejä-sikiää?
Terveisin,
Yhden lapsen hyvä äiti 38v, kuukausitulot +8000 euroa, vartalo lapsen saannista huolimatta erinomainen, kavereita ja muuta elämää kivasti, matkustelua ulkomailla säännöllisesti + aviomiehella samanlainen tilanne, mutta hieman minua paremmat tulot
Ap:n teksti kuulostaa sairaan ihmisen tuottamalta.
"En suutu, jos kertoo mistä tahansa asiasta minulle." Olisi sairasta suuttua 7 vuotiaalle lapselle, jos uskoutuu jostain. Kukaan tervejärkinen ei edes tulisi sanoneeksi noin, koska ei pitää itsestään selvänä, ettei lapselle suututa tuollaisesta.
"Ja olen ollut viisas, koska tämä tyttö on kertonut minulle kaiken, mitä hän ei voinut jakaa omien vanhempiensa kanssa." Kuulostaa narsistiselta itsekehumiselta. AP:llä taitaa olla suuri tarve asettautua siskonsa yläpuolelle. Kateellinen urasta ja lapsesta?
Voi olla hyvin vain ap:n kuvitelmaa, ettei lapsi saa huomiota kotona ja suuruuden kuvitelmaa, että HÄN on lapsen uskottu.
Onhan uravanhempia, jotka eivät vietä paljoa aikaa lastensa kanssa, mutta ap:n tekstin takia en sitä ekana epäilisi vaan provoksi tai sairaan ihmisen kuvitelmaksi.
Jos lapsi niin kärsisi, kuten ap väittää, niin miksi ei 7 vuoden aikana ole tehnyt lasua? Todella "viisas" ap...
Kyllääa kirjoitti:
Katkeruus paistaa...oletko kateellinen kun et ole itse saanut elämässä mitään aikaa tuon kakaralauman lisäksi?
Mistä näitä hulluja äitityyppejä-sikiää?
Terveisin,
Yhden lapsen hyvä äiti 38v, kuukausitulot +8000 euroa, vartalo lapsen saannista huolimatta erinomainen, kavereita ja muuta elämää kivasti, matkustelua ulkomailla säännöllisesti + aviomiehella samanlainen tilanne, mutta hieman minua paremmat tulot
En ole kateellinen siskolleni tai hänen miehelleen. Nään, miten se työ on rikkonut heidän yhteyden lapseensa. Mistä tuollainen oletus, että olisin kateellinen?
Kaikilla on erilaisia unelmia, ehkä teillä matkailu ja työ, mutta minä rakastan lapsia. Olen töissä jopa päiväkodissa. Kolmen ihanan lapsen lisäksi, pidän tästä tytöstä, vaikka olen hänelle täti.
Haluaisin auttaa, mutta siskoni on hirveä pamauttaja. Vertauskuvallisesti pamauttaa aina minua kirjalla päähän, kun yritän selittää jotain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap:n teksti kuulostaa sairaan ihmisen tuottamalta.
"En suutu, jos kertoo mistä tahansa asiasta minulle." Olisi sairasta suuttua 7 vuotiaalle lapselle, jos uskoutuu jostain. Kukaan tervejärkinen ei edes tulisi sanoneeksi noin, koska ei pitää itsestään selvänä, ettei lapselle suututa tuollaisesta.
"Ja olen ollut viisas, koska tämä tyttö on kertonut minulle kaiken, mitä hän ei voinut jakaa omien vanhempiensa kanssa." Kuulostaa narsistiselta itsekehumiselta. AP:llä taitaa olla suuri tarve asettautua siskonsa yläpuolelle. Kateellinen urasta ja lapsesta?
Voi olla hyvin vain ap:n kuvitelmaa, ettei lapsi saa huomiota kotona ja suuruuden kuvitelmaa, että HÄN on lapsen uskottu.
Onhan uravanhempia, jotka eivät vietä paljoa aikaa lastensa kanssa, mutta ap:n tekstin takia en sitä ekana epäilisi vaan provoksi tai sairaan ihmisen kuvitelmaksi.
Jos lapsi niin kärsisi, kuten ap väittää, niin miksi ei 7 vuoden aikana ole tehnyt lasua? Todella "viisas" ap...
Selvä. Olen siis mielestäsi sairas. Miten minun olisi pitänyt kirjoittaa noista asioista sitten, sinun mielestäsi?
Enkä ole kateellinen urasta tai lapsesta. Minulla on kolme omaa lasta, ja olen töissä päiväkodissa. Päiväkoti on hyvä työ, riittävä, en halua olla samanlainen päällepäsmäri kuin siskoni.
Olen kuullut, että tästä tytöstä on tehty jotain lastensuojeluilmoituksia. Ehkä se voi olla osa syy epävarmuuteeni, mutta siskoni voi pistää välit poikki, kun on niin hermona, kun hänen työaikaansa puututaan.
Ap
Mikä on niin vaikeeta siinä lastensuojeluilmoituksen tekemisessä.
AP luulen että sun todellisuudentaju voi olla vähän epätasapainossa. Sä itse omistat elämäsi lapsille töissä ja vapaalla, mutta ei se tarkoita että kaikkien pitää tehdä niin, jotta olisivat hyviä vanhempia. Jollain ne lapset pitää elättääkin jos niitä tekee, kaikki ihmiset eivät halua omistaa elämäänsä lapsille ja käydä sossusta hakemassa rahat. Kaikki myöskään eivät edes halutessaan saisi noita virkatyöaika 8-16 arkipäivähommia, jotta sitten on aikaa elää vain lapsilleen koko sen loppuajan.
Mieti nyt tosissasi onko tuolla lapsella muka niin huonosti asiat. Ettet nyt vaan katsoisi liikaa tuomiten siitä oman sädekehän kiillottajan näkökulmastasi, jossa lapset menee pilalle jos niitä ei paapota 24/7.
Mikä on ap:n äidinkieli? Voi vain toivoa, että ei suomi.
Ap taitaa olla mieleltään sairas.
Ehkä lastensuojeluilmoitus toimisi varoituksena näille vanhemmille, ja alkaisivat muuttamaan asioita, jos kerta välittävät tyttärestään.