Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka paljon vauvavuonna yleensä ns. omaa aikaa?

Vierailija
14.02.2014 |

Mietin, nyt kun kuopus täytti yhden (2 lasta), että onko mulla ollut vauvavuonna vähän vai paljon omaa aikaa?

- oon urheillut noin kolme kertaa viikossa siitä asti kun vauva oli 5 viikkoa

- oon noin kerran kahdessa viikossa käynyt kaverin kanssa leffassa, syömässä, konsertissa tms niin että mies hoitaa lapsia

-olen ollut poissa yhden kokonaisen päivän kaverin kanssa tallinnan risteilyllä, mutten yhtään yötä poissa.

-lisäksi muutaman kerran kampaajalla

-miehen kanssa on kahdestaan oltu syömässä viitisen kertaa niin että mummi on hoitanut lapsia. Lapset eivät ole olleet yökylässä.

-lisäksi omaa aikaa ollut silloin kun lapset ovat nukkuneet yhtä aikaa päiväunia ja sen jälkeen kun ovat menneet nukkumaan illalla klo 20 jälkeen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on hyvin asiat!

Vierailija
2/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on, todella paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman vauvaa tai minkään muunkaan ikäistä pentua saa omaa aikaa niin paljon kuin haluaa. :)

Vierailija
4/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä siis kysyin kun muutama kaveri on ihmetellyt etteivät lapset ole koskaan olleet yökylässä, kun he käyvät paljon hotellireissuilla tms ja vauva on yökylässä. En ole kyllä yön yli halunnutkaan olla.

Vierailija
5/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mulla omaa aikaa... Jumpat, juoksulenkit, shoppailut, kampaaja, ripsihuolto, kaverilla käynnit... Otan lapset mukaan jos haluun tai jos ne haluu mukaan mutta muuten mies hoitaa. Samoin mies menee omat menot ja harrastukset. Perheenä vietetään myös paljon yhteistä aikaa:)

kolme lasta 9kk, 3,5v ja 10v

Vierailija
6/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 3,5-v ja mulla ei ole ikinä ollut omaa aikaa..

Vierailija
7/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vielä lisää että meillä ei oo mummolaa tai muutakaan paikkaa missä hoidatetaan lapsia vaan oman perheen kesken järkätään molemmille vanhemmille omia juttuja:) kaikki on tyytyväisiä, vanhemmat ja lapset:)

Vierailija
8/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:51"]

mulla 3,5-v ja mulla ei ole ikinä ollut omaa aikaa..

[/quote]

miksei?

Vierailija
9/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut ns. omaa aikaa käytännössä niin paljon kuin haluan. Nyt lapset 4v. ja 8v. ja sama homma jatkuu edelleenkin.

Vierailija
10/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kyllä ollut ollenkaan. Käämit niin sanotusti paloi, kaksi lasta, ja en tosiaan halua enempää. Vihaisia tunteita myös itseä kohtaan kun lapset ovat pois kotoa, enkä tunne ikävää. Joskus toivon, että jatkuisipa vapaus vielä pitempään ja samalla syyllistän itseä. Odottajille tekisi mieli onnen sijasta toivottaa osanotot. :(

Vierailija
11/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkäs aikaa te silloin vietätte, kun olette perheenne kanssa? Jonkun muun?

Vierailija
12/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on kaksi aikuista niin miksi sinulla ei ole omaa aikaa?

eikö isä hoida koskaan lasta? 

Onko miehelläsi omaa aikaa?

Vierailija
13/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sulla on ollut selvästi keskivertoa enemmän omaa aikaa vauvavuonna.

Minulla oli varmaankin keskivertoa vähemmän, johtuen itkuisesta ja huonosti nukkuvasta vauvasta ja olemattomista tukiverkoista.

Vauvavuonna kävin ehkä pari kertaa jossain yksin parin tunnin ajan niin, että mies vahti vauvaa. Vauva ei osannut juoda tuttipullosta ja oli allerginen, niin ei viitsinyt edes yrittääkään korvikkeita kovin helposti, ettei mahavaivat pahentuisi.

Kauemmin kuin muutaman tunnin olin vauvan luota poissa, kun hän täytti vuoden.

Kampaajalla taisin käydä kerran.

Miehen kanssa ei olla oltu ulkona syömässä tai kahdestaan missään vielä, vauva täyttää kohta kuusi vuotta.

Vauva ei nukkunut päiväunia kuin tärisevissä = liikkuvissa vaunuissa mahavaivojensa vuoksi, joten olin aina vauvan nukkuessa työntelemässä vaunuja pitkin maita ja mantuja. Ei siis hetkeäkään omaa aikaa päivällä.

Vauva ei nukkunut kuin lyhyitä pätkiä yöllä, joten ei omaa aikaa illallakaan. Oli pakko mennä petiin samaan aikaan vauvan kanssa, jotta saisin kaikki mahdolliset parinkymmenen minuutin unipätkät kasaan pärjätäkseni.

Mutta jos vauva olisi ollut vähemmän mahavaivainen tai meillä olisi ollut joku mummi tai sisko auttamassa, niin tilanne olisi heti ollut ihan erilainen.

Vierailija
14/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän, jos töissä käymistä ei lasketa omaksi ajaksi. Ehkä kerran viikossa jossain ilman vauvaa.

Vierailija
15/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvavuoden aikana ehkä omaa aikaa kerran viikossa 45min kun käyn YKSIN ruokakaupassa. Sitten taas kotiin imettämään! Kun vauva on vieroitettu rinnasta on hänet helpompi jättää isällekin hoitoon pidemmäksi aikaa. Minulle,on tärkeää imettää pitkään, vuotikkaaksi! Sittenkin ehtii sitä omaa aikaa harrastaa. Lapset 6, 3, 1v6kk ja neljäs syntyy pian! Nyt vietämme parhaillaan omaa aikaa sylikkäin sohvalla, lapset nukkuvat, minä,sometan ja mies katsoo elokuvaa! Kohta seksiä, jee!

Vierailija
16/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 4v ja kuopus 1v. Ennen kuopusta kävin lenkillä esikoinen rattaissa, mutta kuopuksen synnyttyä olen käynyt lenkillä ilman lapsia 1-4 kertaa viikossa. Esikoisen syntymän jälkeen olen nähnyt kavereita ilman lapsia 3 kertaa ja pari kertaa ilman lapsia, mutta niin että olen joutunut lähteä vasta kun olen saanut lapset nukahtamaan (mies kuitenkin kotona). Yhteistä aikaa miehen kanssa ilman lapsia 0 kertaa. :(

Kuopuksen päiväuniaikaan touhuan esikoisen kanssa ja lasten mentyä nukkumaan menee vielä siivoamisessa 30min-2h. Ehkä hetken jumitan koneella tai menen nukkumaan.

Vierailija
17/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän edelleen ja lapsi sai korviketta ekan kerran kun olin tallinnassa ja hän oli 10 kk, muuten oon ollut imetysvälejä, nukkumaanmenon jälkeen tai pumpannut.

Ap

Vierailija
18/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalalta kuulostaa elämä vauvan kanssa. Miehet ovat onnekkaita.

Vierailija
19/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ap:ll on ollut aika paljon ja ihan riittävästi ja perheelleen sopivasti omaa aikaa. Niin minullakin. Öitä en ole vauvoista ollut erossa. Muutaman tunnin tai korkeintaan puolen vuorokauden erot ovat hoituneet isän hoivissa. Minulla on ollut neljä vauvaa, enkä todellakaan kadu heidän syntymäänsä tai vauva-aikojen omistautunutt hoitoa. Näin keski-iässä eivät tunnu edes kovin pitkiltä nuo ajat, vaikka kuopuksen vauva-ajasta on vasta reilu vuosi. Olen sen verran pitkäjänteinen ihminen, että ymmärrän, että elämässä on erilaisia aikoja, ja vauva-ajan olemus on sellainen, että siihen kuuluu tietynlainen symbioosi vauvan kanssa. Kaikkea voi saada mutta ei yhtä aikaa. :)

Vierailija
20/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ollut paljon omaa aikaa, ole onnellinen. Minulla puolestaan on tosi huonot tukiverkostot ja oma aika on kortilla. Mies tekee pitkiä tunteja vuorotöissä ja silloin kun hän on vapaalla, hänen on pakko antaa levätä. Otan lähes joka paikkaan lapsen mukaan ja kyllä on uuvuttavaa, kun ikinä (paitsi öisin) ei ole omaa aikaa.