kuinka paljon vauvavuonna yleensä ns. omaa aikaa?
Mietin, nyt kun kuopus täytti yhden (2 lasta), että onko mulla ollut vauvavuonna vähän vai paljon omaa aikaa?
- oon urheillut noin kolme kertaa viikossa siitä asti kun vauva oli 5 viikkoa
- oon noin kerran kahdessa viikossa käynyt kaverin kanssa leffassa, syömässä, konsertissa tms niin että mies hoitaa lapsia
-olen ollut poissa yhden kokonaisen päivän kaverin kanssa tallinnan risteilyllä, mutten yhtään yötä poissa.
-lisäksi muutaman kerran kampaajalla
-miehen kanssa on kahdestaan oltu syömässä viitisen kertaa niin että mummi on hoitanut lapsia. Lapset eivät ole olleet yökylässä.
-lisäksi omaa aikaa ollut silloin kun lapset ovat nukkuneet yhtä aikaa päiväunia ja sen jälkeen kun ovat menneet nukkumaan illalla klo 20 jälkeen.
Kommentit (25)
Miksi ette palkkaa lapsenvahtia esim kerran kuussa? MLL!
Oma aika. Mitä se on? Jotain syötävää?
Itse olin niin uupunut, väsynyt ja masentunut, että kaikki aika, jolloin mies vaan oli kotona meni lepäämiseen.Ei puhettakaan, että voimat olis riittänyt yhtään mihinkään muuhun. Onneks nykyään on asiat toisin. Nyt kaksi lasta, pian 4 vuotias ja reilu 1 vuotias.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:53"]
Itse olin niin uupunut, väsynyt ja masentunut, että kaikki aika, jolloin mies vaan oli kotona meni lepäämiseen.Ei puhettakaan, että voimat olis riittänyt yhtään mihinkään muuhun. Onneks nykyään on asiat toisin. Nyt kaksi lasta, pian 4 vuotias ja reilu 1 vuotias.
[/quote]
ja koska toinen ollut helpompi lapsi kaikin puolin, olen jaksanut myös harrastaa ja touhuta kaikenlaista. Myöskin miehen työt helpottaneet, niin se osaltaan tietysti tuonut suuren helpotuksen. Nykyään minulla on omaa aikaa päivittäin. Käyn salilla, lenkillä, kaupassa, luen yms.. yms..
Esikoisen kanssa oli TODELLA raskasta. Unen puute sai sekoamisen partaalle.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:05"]
Miehen kanssa ei olla oltu ulkona syömässä tai kahdestaan missään vielä, vauva täyttää kohta kuusi vuotta.
[/quote]
Miten tämä on edes mahdollista??
Ja mikä kuusivuotias vauva?