Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lääkärin outo käytös

Vierailija
14.02.2014 |

olin lähiomaisen kanssa terveysasemalla..ns. saattajana koska hän huonossa kunnossa miesystäväni odotti odotushuoneessa kun olimme lääkärin huoneessa.. sieltä menimme lepohuoneeseen odottamaan ambulanssia. miesystäväni tuli mukaan .. lääkäri kysyi onko mies puolisoni... lääkäri myös kosketti olkapäätäni... ja kun omaiseni meni ambulanssiin lääkäri juoksi perään ja kysyi vielä asummeko miesystäväni kanssa samassa osoitteessa.. miksi ihmeessä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ajatteli että pärjäätkö yksin, kun omaisen tila oli vakava.

Vierailija
2/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näki, että olet vainoharhainen, ja tarkisti, ettet jää yksin avuttoman sairaan kanssa. Sairas olisi jäänyt oman onnensa nojaan, kun sinä kirjoittelet av:lle sairaista kuvitelmistasi, että lääkäri on ihastunut sinuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit joutuu koskemaan niin paljon potilaisiin, että unohtavat joskus että joku menettää yöunen jos koskee olkapäähän.

Vierailija
4/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti.. lähiomainen, miesystävä, omainen, mies, puoliso.

Sori, mutta tipahdin kärryiltä jo ekalla rivillä.

Vierailija
5/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori. kirjotan kännyllä nii hankalaa.

miesystävä oli mukana. ja lähiomainen vietiin siis ambulanssiin. ja en menettänyt yöuniani. lääkäri oli nainen

Vierailija
6/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori. kirjotan kännyllä nii hankalaa.

miesystävä oli mukana. ja lähiomainen vietiin siis ambulanssiin. ja en menettänyt yöuniani. lääkäri oli nainen

Vierailija
7/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tässä nyt mikään liittyy mihinkään?  Miten itse tulkitsit lääkärin "oudon" käytöksen? Minusta siinä ei ollut mitään outoa.

Olitko ensi kertaa elämässäsi lääkärissä?

Vierailija
8/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 20:43"]

Siis miten tässä nyt mikään liittyy mihinkään?  Miten itse tulkitsit lääkärin "oudon" käytöksen? Minusta siinä ei ollut mitään outoa.

Olitko ensi kertaa elämässäsi lääkärissä?

Ajatteletko siis ap, että se lääkäri yritti udella miehesi siviilisäätyä iskemismielessä? Oletko mustasukkainen? Olisi syytä, naislääkärit iskevät hyvin useasti potilaiden saattajien puolisoita tuolla ambulanssien vieressä..

[/quote]

Vierailija
9/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinä kosketan useinkin potilaan tai omaisen olkaa. Ilmaisen tällä myötätuntoa.

Vierailija
10/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 20:49"]

Lääkärinä kosketan useinkin potilaan tai omaisen olkaa. Ilmaisen tällä myötätuntoa.

[/quote]

Mun miespomokin tekee niin. Myötätuntoa ilman lähentelyä.

Vierailija
11/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok. kiitos vastauksista. lähinnä lääkärin käytös häiritsi miestäni.. sanoin hänelle et ihan normi käytöstä.. outoo oli vaan se et miksi hänen piti kysyä asutanko samassa osoitteessa...

Vierailija
12/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onko siis normaalia kysyä asummeko samassa osoitteessa??

Vierailija
13/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kait varmisti osoite kysymyksellään, että onko sinulla tukea kotona vaikeassa tilanteessa. ettet jää yksin murehtimaan.

Vierailija
14/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko jotenkin kovin hätääntyneen ja ahdistuneen oloinen? Voisin kuvitella, että hätääntyneeltä näyttävää vakavasti sairaan potilaan omaista lääkäri saattaisi koskettaa lohduttavasti olkaan ja selvittää, joutuuko omainen menemään yksin kotiin vai onko joku kaveriksi.

Vierailija
15/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut kyse mistään vakavasta .. enkä ollut hätääntynyt

Vierailija
16/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nostan tuolle eleelle oikeasti hattua. Nykyään Suomessa todella harva lääkäri koskee potilasta ollenkaan. Ulkomailla lääkäri saattaa tulla istumaan viereen, kun kyselee ja kertoo. Muistan mm. Englannista, kun lääkärin ja potilaan tuolit oli melkein toisissaan kiinni, pienessä kulmassa, lääkäri piti kokoajan kättään käsinojalla olevan käteni päällä, kun kyseli ja kertoi mitä arvioi. Tuntui, kuin hän olisi jo hoitanut minua, vaikka oli vasta alkamassa tutkimaan. Italiassa poikaani tutkittaessa lääkäri ja poika istuivat samalla penkillä lääkärin pitäessä välillä pojan kädestä kiinni, välillä piti kättä hänen olallaan. Jotain samaa muistelen opiskelijavaihdosta Tsekeissä.

Suomessa olen syövän takia ollut lääkäreillä ja lääkärit ovat todella etäisen tuntuisia. Ainoat kosketukset ovat olleet tutkittaessa tai operoidessa. Röntgenissä ja MRI:ssä on paljon läheisempi tunne, kun hoitajat saattavat pitää jalasta kiinni siinä jutellessa, vaikka muuten teknisen tuntuinen tilanne voisi periaatteessa tuntua etäisemmältä.

Vierailija
17/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että se lääkäri haluaisi  tulla teille asumaan. Monet lääkärit on aika yksinäisiä. 

Vierailija
18/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:53"]

[/quote]

Nostan tuolle eleelle oikeasti hattua. Nykyään Suomessa todella harva lääkäri koskee potilasta ollenkaan. Ulkomailla lääkäri saattaa tulla istumaan viereen, kun kyselee ja kertoo. Muistan mm. Englannista, kun lääkärin ja potilaan tuolit oli melkein toisissaan kiinni, pienessä kulmassa, lääkäri piti kokoajan kättään käsinojalla olevan käteni päällä, kun kyseli ja kertoi mitä arvioi. Tuntui, kuin hän olisi jo hoitanut minua, vaikka oli vasta alkamassa tutkimaan. Italiassa poikaani tutkittaessa lääkäri ja poika istuivat samalla penkillä lääkärin pitäessä välillä pojan kädestä kiinni, välillä piti kättä hänen olallaan. Jotain samaa muistelen opiskelijavaihdosta Tsekeissä.

Suomessa olen syövän takia ollut lääkäreillä ja lääkärit ovat todella etäisen tuntuisia. Ainoat kosketukset ovat olleet tutkittaessa tai operoidessa. Röntgenissä ja MRI:ssä on paljon läheisempi tunne, kun hoitajat saattavat pitää jalasta kiinni siinä jutellessa, vaikka muuten teknisen tuntuinen tilanne voisi periaatteessa tuntua etäisemmältä.

[/quote]

Ai jaa, minusta taas tuntuisi tosi oudolta, jos lääkäri tunkisi kovin lähietäisyydelle istumaan ja pitäisi minua kädestä, kun kerron oireistani :D

Tutkiessa voi koskettaa, ok, mutta kun vasta keskustellaan, kokisin kyllä aika häiritsevänä "omaan tilaani" tunkeutumisen.

Ulkomaalaisiin lääkäreihin on vähän paha verrata, koska monissa muissa maissahan ihmiset muutenkin koskettelevat toisiaan enemmän ja ovat jutellessä hyvin lähekkäin.

Vierailija
19/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:53"]

[/quote]

[/quote]

Ai jaa, minusta taas tuntuisi tosi oudolta, jos lääkäri tunkisi kovin lähietäisyydelle istumaan ja pitäisi minua kädestä, kun kerron oireistani :D

Tutkiessa voi koskettaa, ok, mutta kun vasta keskustellaan, kokisin kyllä aika häiritsevänä "omaan tilaani" tunkeutumisen.

Ulkomaalaisiin lääkäreihin on vähän paha verrata, koska monissa muissa maissahan ihmiset muutenkin koskettelevat toisiaan enemmän ja ovat jutellessä hyvin lähekkäin.

[/quote]

Jos on syöpä tai jotain vastaavaa vakavaa, kyllä siinä lääkärin läheisyys tuntuu todella auttavan. Kun on muutenkin murhetta, ei se omaan tilaan tulo ole tunkeutuvaa, vaan tukevaa. Voin kertoa kokemuksesta. Yksityisellä säätiöllä alansa huippulääkäri tuli lähelle, kun yliopistollisen sairaalan lääkärit pysyivät etäällä.

Vierailija
20/25 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä tajusit, että se lääkäri yritti iskuttaa sun miestä? Aloituksesi ol kyllä aika sekava, mutta tilanne selvisi kun luin ketjun loppun, simppelisti se mimmi halusi lohduttaa sun miestä ja ottaa ilon irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän