Kävin aamukävelyllä Ullanlinnassa ja Eirassa ja luulin että olin ulkomailla!
Ihmiset olivat tyylikkäitä ja hyvännäköisiä. Autot olivat pääsääntöisesti ylempää luokkaa. Talot olivat kauniita, kadut siistejä ja täynnä antiikkia ja muotivaatteita myyviä putiikkeja sekä ihania ravintoloita.
Missään ei näkynyt nuhruisia hahmoja, juoppoja, narkkareita eikä muuta porukkaa, jotka täyttävät kadut täällä lähiöissä.
Harmitti niin palata bussilla kotiin!
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ullanlinnan ja Eiran ihannointi täällä vähän ihmetyttää, koska Stadissa on parempiakin asuinpaikkoja. En ostaisi tuolta asuntoa, vaikka varaa olisi. Yksi ystävä asui tuolla eikä hänkään viihtynyt. Ei parkkipaikkoja, kesällä varsinkin ankeaa.
Nämä ovat niitä kuuluisia makuasioita. Itseäni ilahduttaa täällä se talojen kauneus, merellisyys, hyvät ulkoilumaastot, paljon puistoja. En kyllä ymmärrä, miten moinen voisi olla varsinkin kesällä ankeaa, mutta makunsa kai siinäkin kullakin. Siistimpää ja rauhallisempaa täällä myös on, kuin ydinkeskustassa jossa aiemmin asuin. Auton omistaminen täällä olisi kyllä hyvin haastavaa, syynä se parkkipaikkojen puute.
Koska kesällä kaipaa luontoon. Pitää olla mökki jossain järven rannalla, jos haluaa asua Ullanlinnassa. Kaivopuistokin on aika pieni.
Sinä kaipaat. Sinä haluat mökin järven rannalla. Ymmärrätkö jos kerron, että kaikki eivät sitä omaa mökkiä järven rannalla edes halua?
Totta kai, kerroinkin vain oman näkemykseni. Olen asunut sekä Kaartinkaupungissa että Ullanlinnassa jugend-talossa, ja kesällä mökki oli minulle ehdoton juttu. Vaikutat muuten kumman ärtyneeltä.
Ärtymys tuli siitä, että sinä vaikutat kovin mustavalkoiselta ja siten typerältä. Kesällä kaipaa luontoon. Pitää olla mökki jne.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. En ole ikinä ulkomailla nähnyt nuhruisia ihmisiä, köyhiä, juoppoja, narkkareita enkä huonoja autoja. Kaikki ulkomailla asuvat linnoissa, vanhoissa arvotaloissa tai wow-arkkitetuuria olevissa uusissa luomuksissa. Rolls-Roycet ja mersut täyttävät moottoritiet ja kadut. jne.
😂😂😂
Toista se oli minun nuoruudessa. Näin ensimmäiset kerjäläiset, narkit, asunnottomat ellei lasketa Helsingin spurguja ja kadulla vapaana kulkevat mielisairaat ulkomailla.
Näkikö Ap Mettiä ja MIklua jotka ovat akateemisesti koulutettuja?
Ullanlinnassa ja Eirassa tulee klaustrofobinen olo. Että pääsee ulos kaupungista pitää puskea läpi koko Helsingin. Ihan kaunista mutta en haluaisi asua siellä.
Ainakin 80-90-luvulla oli epämääräistä porukkaa ja itsensäpaljastajia. Eiranpuistossa nukkui aina spurguja.
Mää kun luulin jotta siellä oli kaduilla paljon tummia ja ulkomaan kielet raikaa. Emmää noita hesan slummeja tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei koskaan Helsingin rautatieasemalla/torilla tule epätodellinen olo ja tunne siitä kuin olisi ulkomailla.
Kokeile seuraavaksi Itä-Keskusta! :D
En tiedä kannattaako. Alexander Stubbia lainaten "Itäkesku on kuin Somalia, Hieno paikka" eli tuolta tullessa voisi olisi turhapaikan haku edessä.
Hirveä ahdistus tuli kun olin tuolla pari päivää vietin. Ei kiitos vaikka olisi kuinka hienoa aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän sitä Itä-Helsingissä tuntee olevansa ulkomailla. Vähän kun menisi johonkin kehittyneeseen muslimimaan pääkaupungin reunalle.
Myös Lasipalatsin edusta eilen lauantai-iltana oli kuin ulkomailla. Puolet vastaantulevista olivat värillisiä.
Menkää te Kulosaaresta ja Marjaniemestä lätisijät omaan ketjuunne. Jokaisesta Suomen kaupungista löytyy viihtyisiä omakotitaloalueita, mutta historiallinen korttelikaupunki, mikä ei ole ydinkeskustaa on todellinen harvinaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ullanlinnan ja Eiran ihannointi täällä vähän ihmetyttää, koska Stadissa on parempiakin asuinpaikkoja. En ostaisi tuolta asuntoa, vaikka varaa olisi. Yksi ystävä asui tuolla eikä hänkään viihtynyt. Ei parkkipaikkoja, kesällä varsinkin ankeaa.
Nämä ovat niitä kuuluisia makuasioita. Itseäni ilahduttaa täällä se talojen kauneus, merellisyys, hyvät ulkoilumaastot, paljon puistoja. En kyllä ymmärrä, miten moinen voisi olla varsinkin kesällä ankeaa, mutta makunsa kai siinäkin kullakin. Siistimpää ja rauhallisempaa täällä myös on, kuin ydinkeskustassa jossa aiemmin asuin. Auton omistaminen täällä olisi kyllä hyvin haastavaa, syynä se parkkipaikkojen puute.
Koska kesällä kaipaa luontoon. Pitää olla mökki jossain järven rannalla, jos haluaa asua Ullanlinnassa. Kaivopuistokin on aika pieni.
Sinä kaipaat. Sinä haluat mökin järven rannalla. Ymmärrätkö jos kerron, että kaikki eivät sitä omaa mökkiä järven rannalla edes halua?
Totta kai, kerroinkin vain oman näkemykseni. Olen asunut sekä Kaartinkaupungissa että Ullanlinnassa jugend-talossa, ja kesällä mökki oli minulle ehdoton juttu. Vaikutat muuten kumman ärtyneeltä.
Sinä olet kumma ja ärtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Siis kulkeeko linja-autot Ullanlinnassa ja Eirassa?
Ratikalla pääsee kätevimmin. Mutta kyllä bussejakin menee Eiran sairaalan tuntumasta.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän sitä Itä-Helsingissä tuntee olevansa ulkomailla. Vähän kun menisi johonkin kehittyneeseen muslimimaan pääkaupungin reunalle.
No riippuu missä päin itä-Helsinkiä, esim. Kuliksessa, Tammarissa tai Jollaksessa ei rättipäitä näy.
Kävin ip-kävelyllä, eikä siellä ollut ketään! Tuuli niin pirusti ja oli kylmä.
Eiran uimaranta on kyllä ehkä helsingin parhaiten varjeltu salaisuus. Se on upea!