Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökutina, syy?

Ap
01.11.2020 |

Viime yöt olleet yhtä helvettiä kun kutittanut kauttaaltaan. Ekseema on ja allergioita liuta, tämä jokin uusi juttu että yöllä kutinat iskevät. Ruokavaliossa ei ollut muutoksia ja normaalipainoinen olen. Lakanat vaihdan säännöllisesti ja pesuaine Allergia-ja Astmaliiton suositusmerkein sensitiveä. Muilla samasta kokemusta, mikä avuksi ja eritoten mikä syynä? Olen miettinyt pitääkö käydä sappiarvoja tsekkaamassa kun raskaana aiemmin oli raskaushepatoosi

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölypunkit

Vierailija
2/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyssä on muutakin kuin vain lakanat. Milloin on tyynyt ja peitot pesty? Patjat vaihdettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sängyssä on muutakin kuin vain lakanat. Milloin on tyynyt ja peitot pesty? Patjat vaihdettu?

Tyynyt ja peitot pesty muutama viikko sitten viimeksi, tyynyliinat vaihdettu tiheästi. Patjat vaihdettu vuosi sitten mutta putsattu myös siinä välissä. Siivoilen kotia päivittäin ja olen kokeillut nukkua eri huoneissa eri patjoilla, kutina silti iskenyt siinä aamuyöllä kolmen-kuuden välillä. Muilla perheessä ei mitään kutinaoireita

-ap

Vierailija
4/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda suihkussa käyttämäsi suihkusaippua pesuöljyyn tai AqualanL- perusvoiteeseen, jolla peset itsesi. Huuhtele kevyesti ja taputtele pyyhkeellä kuivaksi hankaamatta. Joka kerta ei edes tarvitse mitään peseviä aineita, vaan pelkkä vesipesu riittää. Pienennä myös pyykinkäsittelyaineiden annostusta.

Vierailija
5/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vink vink kirjoitti:

Vaihda suihkussa käyttämäsi suihkusaippua pesuöljyyn tai AqualanL- perusvoiteeseen, jolla peset itsesi. Huuhtele kevyesti ja taputtele pyyhkeellä kuivaksi hankaamatta. Joka kerta ei edes tarvitse mitään peseviä aineita, vaan pelkkä vesipesu riittää. Pienennä myös pyykinkäsittelyaineiden annostusta.

AqualanL-rasvaa käytän myös suihkussa. Pyykinpesuaineiden annostusta kokeilen pienentää seuraavaksi

-ap

Vierailija
6/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yöksi ataraxia?

Itsellä välillä kurkku kutiaa yöllä, sellaisia kausia siis, ja silloin atarax antaa hyvät ja kutiamattomat yöunet.

Vierailija
7/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhy.

Vierailija
8/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkinen kutina

Vierailija
9/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samoin,kun oli vitamiinin puutos sairaus.

Vierailija
10/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yöksi ataraxia?

Itsellä välillä kurkku kutiaa yöllä, sellaisia kausia siis, ja silloin atarax antaa hyvät ja kutiamattomat yöunet.

Joskus olen kokeillut sitä, onko muillakin sama että heti ataraxin otettua kuittaa mutta muutaman tunnin päästä parempi olo?

-ap

Vierailija
11/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli samoin,kun oli vitamiinin puutos sairaus.

Kokeilen siinä tapauksessa ottaa lisää vitamiineja

-ap

Vierailija
12/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyhy.

Muu perhe ei kutia, miehenkin kanssa jaetaan sama peitto

-ap

Vierailija
13/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psyykkinen kutina

Tuosta en ennen kuullutkaan

-ap

Vierailija
15/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli täit. Kutisi käsivarret. Oli ainakin kuukauden ennen kuin kekkasin.

Pidin käsiä pään lähellä, niin purivat käsiin.

Vierailija
16/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhypunkkia veikkaan. Meilläkin alkoi kutina ensin minulla ja miehellä vasta paljon myöhemmin. Jotkut ei välttämättä reagoi edes voimakkaasti ja toisia taas kutittaa kamalasti.

Vierailija
17/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aina ei tarvitse käyttää ollenkaan pesuainetta. Itse pesen välillä lastenvaatteita 60 asteessa ilman pesuainetta, koska toiselle lapsella on vähän iho-ongelmia. Nykyiset koneet käyttävät niin vähän vettä, että tuntuu, että pesuainejäämiä voi jäädä, vaikka laittaisi vain pienen tilkan ainetta.

Sekin voi olla, että pyykinpesukone vetelee viimeisiään, eikä linkoa enää kunnolla, jolloin pyykkiin jää pesuainejäämiä.

Vierailija
18/18 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuttelujen ja saunomisen vähentämistä voi kokeilla teini-iän ylittäneet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan