Kävin aamukävelyllä Ullanlinnassa ja Eirassa ja luulin että olin ulkomailla!
Ihmiset olivat tyylikkäitä ja hyvännäköisiä. Autot olivat pääsääntöisesti ylempää luokkaa. Talot olivat kauniita, kadut siistejä ja täynnä antiikkia ja muotivaatteita myyviä putiikkeja sekä ihania ravintoloita.
Missään ei näkynyt nuhruisia hahmoja, juoppoja, narkkareita eikä muuta porukkaa, jotka täyttävät kadut täällä lähiöissä.
Harmitti niin palata bussilla kotiin!
Kommentit (95)
Mitä on ylemmän luokan autot? Onko autoillakin oma luokkayhteiskuntansa?
Minäkin kävin joitakin aikoja sitten Itäkeskuksessa. Tuli myös olo että olen ulkomailla, perinteisen suomalaisen tai eurooppalaisen näköinen oli harvinaisuus. Ihan kuin joissakin Pariisin lähiöissä. Teki mieli etsiä jotain hyvän oloista etnistä ravintolaa, mutta kun en heti löytänyt hoidin vain asiat, jonka takia olin paikalla.
Kerran taas eksyin Tampereen Keskustorille varhain sunnuntaiaamuna ja tuli vaikutelma että olen jossain Intian pikkukaupungissa, jossa jätehuolto toimii heikosti tai ei ollenkaan. Paikka oli liki autio, joka puolella hirveä määrä kaikenlaista paperiroskaa ja ruokajätteitä. Melkein kuin Agrassa, Taj Mahalin kotikaupungissa, jossa jätteet kerättiin tien varteen isoihin kasoihin (10m*10m). Tuuli ja pieneläimet tietysti levittivät jätteitä hiukan laajemmallekin. Hajukin jäi mieleen. Tampereelta puuttui kasat, mutta muuten jälki oli ehkä jopa hurjempaa kuin Agrassa.
Keskimäärin muualla on kuitenkin jopa siistimpää ja huolitellumpaa, ainakin kaupunki-keskustoissa, kuin Suomessa enää 30-40 vuoteen. Vielä 70- ja 80-luvuilla Suomi oli yksi siisteimmistä maista maailmalla. Sen jälkeen alkoi alamäki ja ilmeisesti jatkaa kulkuaan.
ei kehitys apu rahoilla huonoa osteta. maat palkitsevat konsulinsa että jaksavat pyytää lisää rahaa .jauhotetuille äpärille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kulkeeko linja-autot Ullanlinnassa ja Eirassa?
No ei kulje mutta yritin tehdä tarinasta realistisemman.
Kulkee siellä busat ratikat joskus hevosia veneitä laivoja lastenrattaita vaunuja koirankusettajia mattopyykkääjiä juoppoja ravintoloissa runsaat viinabaarit paljon vuokralaisia kaupoissa työläiset kaupungin työläiset hoitaa katuja vanhoja eurooppalaisia taloja ja Mannerheimin museo missä hirvemmät pirun sarvet seinillä. Espalla taas vanhat puiset majat haisee lahoaa mätänee natisee kuten vanhat laivatkin . Täytyy tunnustaa että kyllä satamakin mätänee ja haisee jo niin likainen vanha ja ruma. Ehkä jotain uutta johonkin sinne lähelle niinkuin meren reunakivet tms.Laivamatkustajat on mukavia iloisia heitä on ilo katsella . Siis ne kun Ruotsiin menee . Tallinnassa ei niin iloa ole ollutkaan .
Eikös Ullanlinnassa asu se puoluejohtaja, joka ei itse saa pankista lainaa vaan asuu ilmaiseksi anoppinsa asunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kävin joitakin aikoja sitten Itäkeskuksessa. Tuli myös olo että olen ulkomailla, perinteisen suomalaisen tai eurooppalaisen näköinen oli harvinaisuus. Ihan kuin joissakin Pariisin lähiöissä. Teki mieli etsiä jotain hyvän oloista etnistä ravintolaa, mutta kun en heti löytänyt hoidin vain asiat, jonka takia olin paikalla.
Kerran taas eksyin Tampereen Keskustorille varhain sunnuntaiaamuna ja tuli vaikutelma että olen jossain Intian pikkukaupungissa, jossa jätehuolto toimii heikosti tai ei ollenkaan. Paikka oli liki autio, joka puolella hirveä määrä kaikenlaista paperiroskaa ja ruokajätteitä. Melkein kuin Agrassa, Taj Mahalin kotikaupungissa, jossa jätteet kerättiin tien varteen isoihin kasoihin (10m*10m). Tuuli ja pieneläimet tietysti levittivät jätteitä hiukan laajemmallekin. Hajukin jäi mieleen. Tampereelta puuttui kasat, mutta muuten jälki oli ehkä jopa hurjempaa kuin Agrassa.
Keskimäärin muualla on kuitenkin jopa siistimpää ja huolitellumpaa, ainakin kaupunki-keskustoissa, kuin Suomessa enää 30-40 vuoteen. Vielä 70- ja 80-luvuilla Suomi oli yksi siisteimmistä maista maailmalla. Sen jälkeen alkoi alamäki ja ilmeisesti jatkaa kulkuaan.
mustamakkara onkin Egyptistä . Faaraoitten hovia . Niinku kebabit ja muu sellainen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei koskaan Helsingin rautatieasemalla/torilla tule epätodellinen olo ja tunne siitä kuin olisi ulkomailla.
Kokeile seuraavaksi Itä-Keskusta! :D
Marjaniemi on itse asiassa hieno paikka, samoin Vartiokylän omakotitaloalue. Epämääräistä porukkaa ei valu sinne puolelle ihmeellistä kyllä. Pysyvät visusti vanhan Puhoksen lähettyvillä.
Tarkoitin nimenomaan sitä kauppakeskusta. Näköjään kirjoitin väärin, eli Itäkeskus oikea nimi.
PUOTILA ON HUUMEKESKUS .
Ulkomaalaisia syötetään siellä suomalaisten rahoilla .
Helsinki olisi varmaan ihan jees ilman sitä märälle vesilinnun paskalle haisevaa sameavetistä lätäkköä nimeltä Itämeri.
Miksi sen nimi muuten on Itämeri kun se on pääosin lännessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ullanlinnan ja Eiran ihannointi täällä vähän ihmetyttää, koska Stadissa on parempiakin asuinpaikkoja. En ostaisi tuolta asuntoa, vaikka varaa olisi. Yksi ystävä asui tuolla eikä hänkään viihtynyt. Ei parkkipaikkoja, kesällä varsinkin ankeaa.
Itse asun Eirassa ja parkkipaikkojen vähyyden alueella kyllä allekirjoitan. Meillä on onneksi paikka parkkihallista talon kellarissa.
Mitä parempia paikkoja Stadissa mielestäsi on? Esim Kluuvissa on parkkipaikat vielä tiukemmassa ja täällä on ihana merinäköala.
En ole tuo jota lainasit mutta omaan mieleeni on enemmän esim. Katajanokan vanha puoli.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki olisi varmaan ihan jees ilman sitä märälle vesilinnun paskalle haisevaa sameavetistä lätäkköä nimeltä Itämeri.
Ilmeisesti siksi, että sijaitsee sen isomman veden itäpuolella?
No ainakin 14, 18 ja 24 kulkee...
Mun mielestä Eira ja Ullis on muumioille. Eihän siellä ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen nimi muuten on Itämeri kun se on pääosin lännessä?Ilmeisesti siksi, että sijaitsee sen isomman veden itäpuolella?
Ai Tyynenmeren?
Ahaa. No sitten kävit Kaartinkaupungissa ja Ullanlinnassa; et Eirassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten yleissivistys on romahtanut, kun tällaistakin joku kyselee. Östersjön on meri, joka on idässä Ruotsin valtakunnasta katsottuna.
Kävin Malmilla asioilla ja luulin olleeni jossain ulkomailla. Liikkeistä ja ihmisistä päätellen.
Jostain syystä Eiran uimarannan ympäristössä näkyi viime kesänä paljon sellaisia kansalaisia, joiden asuinpaikka on aivan muualla, lähinnä siellä idän suunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei koskaan Helsingin rautatieasemalla/torilla tule epätodellinen olo ja tunne siitä kuin olisi ulkomailla.
Kokeile seuraavaksi Itä-Keskusta! :D
Se kirjoitetaan Lähi-Itäkeskus.
- Sinnetännemäki.
Sitä nimeähän emme itse ole Itämerelle (!) antaneet:). Östersjön annettiin Ruotsin kuningaskunnassa nimeksi merelle, joka kuninkaanlinnan ikkunasta näkyi. Taisi sijaita niemäsmispaikastaan itäänpäin. Katsos kun Suomea ei ole ollut olemassakaan ennen vuotta 1917, mutta Östersjön sen sijaan on ollut...
Närpiöläisiä ei ymmärrä suomenkieliset eikä suomenruotsinkieliset