Ystävänpäivägallup: hyväksyisitkö mieheltäsi tämän?
Mulla on poikaystävä joka on kaikin muin puolin aivan ihana! mutta jokasessa ihmisessähän on ne eroavaisuudet ja huonotkin puolet.
Mä en tiedä voiko tämän edes huonoksi puoleksi luokitella...
Mut mun kumppani sanoi et, kun kysyin häneltä, et mitä mieltä hän on parisuhteessa muille flirttailusta?
Niin mies oli sitä mieltä et flirtti on ihan ok, mut pettäminen ei.
Sit mä kysyin et minkälainen flirtti esimerkiksi?
Niin hän sanoi että esim. se että lohduttaa jotain tyttö puolista kaveria tai heittää huulta jonkun muijan kanssa kaupassa kun tää kassaneiti oli jostain syystä ruvennut kehumaan hänen nimeään? ja sit ollu silleen vink vink ;D ;D
Ite en nää tollasta kovin pahana, enkä etenkään tota lohduttamista? aivan normaaliahan se on jos on kaveri jolla on paha mieli sukupuolesta riippumatta että menee lohduttamaan sitä, jos siinä ei oo muita tunteita pelissä!
Ja tuon nimestä vitsailunkin ja silmäniskujen näin enemmän sellasena leikkimielisyytenä ja huulenheittona, joka keventää vaan mukavasti tunnelmaa.
Mä kysyin myös mieheltä että miksi flirttailla muille jos rakastaa ihan hullun lailla sitä toista? kun itsellä on näin aikuisiällä ainakin periaatteena se et emmä ollenkaan lähe parisuhteisiin jos en oo varma et rakastan sitä ihmistä ja sillon kun mie rakastan, nii mie rakastan yleensä syvästi ja voisin kehuu sitä mun miestä ja kertoo sen vaikka koko maailmalle! ja oon useissa asioissa valmis seisoo sen takana tarvittaessa jne. Oon kaikinpuolin uskollinen tyyppi sillon kun rakastan. Niin emmä näkis halua sillon alkaa muiden miesten kanssa flirttailemaan kun muut miehet on mulle = sillon sillä rakkaus tunne tasolla täyttä paskaa. Kun minä vaan ja ainoastaan rakastan yhtä ihmistä. Niin hän sanoi, että koska se keventää mukavasti tunnelmaa...
Hyväksyisittekö siis tuollasen? oonko mä liian vakavamielinen tai jotain, kun tuntuu pikkusen et joku mua tossa kalvais?
Mut korosti sitä et ikinä ei lähtis pettämään eli menis sänkyyn toisen kaa, suutelis, halata vois joo kaverina, ei lähettelis mitään seksiviestejä yms.
Mä tuskin oisin muuten ees älynny et toi on flirttiä, koska meillä on vähän eri käsitykset flirttailusta. Musta flirttailu on sellasta silmäpeliä ja et laittaa paljastavaa päälle, puhuu kaksmielisiä, lähettelee seksiviestejä...
Mut ärsytti toi kun mies pitää ite noita tekojaan flirttailuna! ja nyt mä tiedän sen.
Kommentit (13)
Voi ap kun sä olet nuori ja/tai naiivi. Toivottavasti sun elämään ei tule suurempia kolhuja kuin poikaystävän huulenheitto kassaneidin kanssa. Opettelepa ottamaan asiat vähän iisimmin, ei se rakkaus ole niin kuolemanvakava asia. Ei ole myöskään tarpeellista analysoida joka silmänräpäystä, ja mitä kukakin tarkoittaa milläkin sanalla. Keskity vain iloisiin, hyviin ajatuksiin, ole ystävällinen ja anna poikaystävällesi vapautta olla oma itsensä.
Kevyen, ohimenevän flirttailun hyväksyisin. Tekee ihan hyvää itse kullekin tuntea itsensä joskus viehättäväksi muidenkin kuin sen oman kumppanin silmissä. Mutta mitään suutelua tai romanttissävyisiä keskusteluja ja halailuja en.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:25"]
Voi ap kun sä olet nuori ja/tai naiivi. Toivottavasti sun elämään ei tule suurempia kolhuja kuin poikaystävän huulenheitto kassaneidin kanssa. Opettelepa ottamaan asiat vähän iisimmin, ei se rakkaus ole niin kuolemanvakava asia. Ei ole myöskään tarpeellista analysoida joka silmänräpäystä, ja mitä kukakin tarkoittaa milläkin sanalla. Keskity vain iloisiin, hyviin ajatuksiin, ole ystävällinen ja anna poikaystävällesi vapautta olla oma itsensä.
[/quote]
Sinäpäs kun et tiedäkkään mitä elämässäni on tapahtunut ja mitkä asiat ovat vaikuttaneet minuun milläkin tavalla joten empä kirjottaisi tuollaista viestiä vaan vastaisin lyhyesti ja korrektisesti...
Mut niin, jollainen vapauden kaipuuhan siinä varmaan kyseessä on ja hän on myös just sellanen rennon letkee tyyppi, joka just omienkin sanojen mukaan sano et tollanen pikku kiva flirtti keventää vaan tunnelmaa.
Ja mun pitäis nähdä itsekin siinä ne hyvät puolet. Kun itsekin olen mielestäni ihan nätti ja kiva mimmi joka saa aina välillä kehuja toisilta miehiltä niin ottaa kehut hymy ja pilkesilmäkulmassa vastaan ja heittää joskus itsekin huulta. ;D
Ärsytti vaan kun hän tietosesti piti sitä FLIRTTAILUNA vaikka on parisuhteessa mun kanssa. Kuten sanoin, mä en ois muuten ees tajunnu vaan pitäny pelkkänä läpän ja huulenheittona..
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:28"]
Kevyen, ohimenevän flirttailun hyväksyisin. Tekee ihan hyvää itse kullekin tuntea itsensä joskus viehättäväksi muidenkin kuin sen oman kumppanin silmissä. Mutta mitään suutelua tai romanttissävyisiä keskusteluja ja halailuja en.
[/quote]
Kiitos! nää viestit saa mut ajattelemaan terveeltä pohjalta. :)
Mä olen ollut 15 vuotta saman miehen kanssa ja 12 niistä naimisissa, kertaakaan en ole pettänyt (eikä mieskään tiettävästi), rakastan meistä ihan älyttömästi ja parisuhteessakin menee hyvin. Silti heitän kevyttä flirttiä milloin kenenkin kanssa, koska se on piristävää ja kivaa eikä mitenkään uhkaa tai heikennä mun ja miehen välistä suhdetta. Mies käyttäytyy samoin ja se on tietty ok, kumpikaan ei olla mustasukkaisia.
Meillä on yhdessä sovittu, ettei muille flirttailla silloin kun ollaan parisuhteessa. Tämä siis miehen aloitteesta. Yhdessä sovittiin, missä menee se raja, minkä vielä hyväksyy ja mitä ei. Eli sen puolesta en hyväksyisi. Kuitenkin tuo mitä miehesi harrastaa, on tosi harmitonta, eli sen puolesta hyväksyisin tuollaisen käytöksen ihan hyvin (pitäähän ihmisellä saada olla kontakteja ja hauskaa muidenkin kanssa). Vaikea tapaus. Sä kuitenkin voit vain itse määritellä, onko hyväksyttävää vai ei, SUN MIELESTÄ. Se on ainoa, millä on väliä.
Onko aloittaja se Mutsis on Emilia?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:51"]
Meillä on yhdessä sovittu, ettei muille flirttailla silloin kun ollaan parisuhteessa.
[/quote]
Missä teillä menee huulenheiton ja flirttailun raja? Saako vastakkaisen sukupuolen kanssa jutella mitään muuta kuin asiallisia työkeskusteluja tai tiukka ole-hyvä-kiitos vakavalla naamalla kassaneidin kanssa? Minkälaisia silmäyksiä saa luoda? Tuollaisia rajoja voi olla hiukka vaikea määritellä; se mikä yhden mielestä on pelkkää iloista rupattelua, saattaa toisen silmissä muuttua ties miksi iskuyritykseksi.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:39"]
Mä olen ollut 15 vuotta saman miehen kanssa ja 12 niistä naimisissa, kertaakaan en ole pettänyt (eikä mieskään tiettävästi), rakastan meistä ihan älyttömästi ja parisuhteessakin menee hyvin. Silti heitän kevyttä flirttiä milloin kenenkin kanssa, koska se on piristävää ja kivaa eikä mitenkään uhkaa tai heikennä mun ja miehen välistä suhdetta. Mies käyttäytyy samoin ja se on tietty ok, kumpikaan ei olla mustasukkaisia.
[/quote]
Onks toi mun homma mustasukkasuutta...? :( pitäs saada itestään taas tehtyä sellanen jotta ei tarvii kokee mustasukkasuutta, mun itsetunto on ollu vähän heikoilla kantimilla kyllä nytten kun tapahtunut elämässä paljon pahaa ja koen että olen mennyt rumaksi..
Mutta kiitos vastauksesta, nää saa mut ajattelee just niinku pitää! :)
Meillä on yhdessä sovittu, ettei muille flirttailla silloin kun ollaan parisuhteessa. Tämä siis miehen aloitteesta. Yhdessä sovittiin, missä menee se raja, minkä vielä hyväksyy ja mitä ei. Eli sen puolesta en hyväksyisi. Kuitenkin tuo mitä miehesi harrastaa, on tosi harmitonta, eli sen puolesta hyväksyisin tuollaisen käytöksen ihan hyvin (pitäähän ihmisellä saada olla kontakteja ja hauskaa muidenkin kanssa). Vaikea tapaus. Sä kuitenkin voit vain itse määritellä, onko hyväksyttävää vai ei, SUN MIELESTÄ. Se on ainoa, millä on väliä.
[/quote]
On hyväksyttävää. Mä joudun ehkä pikkusen pakottamaan itteni siihen huonojen kokemuksien takia, mut vaan näin ja ainoastaan voin kasvaa ja kehittyä ihmisenä ja lopettaa tän turhanpäiväsen lässyttelyn. En tiedä minkälainen suhde sit teilläkin on, mut ei kyl kovin terveeltä kuulosta kun tosta kulmasta nyt tätä asiaa katsoo kun joku muu sanoo noin...
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:56"]
Meillä on yhdessä sovittu, ettei muille flirttailla silloin kun ollaan parisuhteessa.
[/quote]
Missä teillä menee huulenheiton ja flirttailun raja? Saako vastakkaisen sukupuolen kanssa jutella mitään muuta kuin asiallisia työkeskusteluja tai tiukka ole-hyvä-kiitos vakavalla naamalla kassaneidin kanssa? Minkälaisia silmäyksiä saa luoda? Tuollaisia rajoja voi olla hiukka vaikea määritellä; se mikä yhden mielestä on pelkkää iloista rupattelua, saattaa toisen silmissä muuttua ties miksi iskuyritykseksi.
[/quote]
Se oli yllättävän helppoa: sellaista ei saa tehdä, mitä ei puolison läsnäollessa voisi tehdä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:56"]
[/quote]
[/quote]
Se oli yllättävän helppoa: sellaista ei saa tehdä, mitä ei puolison läsnäollessa voisi tehdä.
[/quote]
Tätä kun ite mietin nii mä voisin luoda tiettyjä silmäyksiä siihen toiseen henkilöön, katsoa ja hymyillä. :) sit sanoa jotain mukavaa muttei mitään liian irstasta. Halatakkin ehkä voisin tai ehkä en, riippuu tilanteesta. Kädestä tuskin voisin pitää tai tehdä muutakaan vakavampaa joten onko tää terve suhtautuminen? :D
ja jos mies heittäis läppää jonkun kaupan kassan kanssa tai jonkun naispuolisen ystävänsäkin kanssa nimestään, se ei myöskään haittais mua ja sit jos lohduttais jotain naispuolista kaveriaan, mun mielestä ei kyllä edelleenkään tarvii alkaa hivelee kättä tai muuta vaan voi istua toisen vieressä ja sanoin lohduttaa ja halata sitä toista vaikka keskustelun päätteeks nopeasti niin en pitäis sitä pettämisenä tai jos vaikka taputtaa pari kertaa myös toisen kädelle, en pitäis sitä pettämisenä. :)
- ap
Mitään suurempaa en kyllä hyväksyis. Seksin harrastamisii, pussailuja, sellasia tekstiviestejä yms... mut joku yks silmänisku hymiökään yhessä viestissä ei varmaan haittais, riippuu missä mielessä se on ilmaistu.
Hyväksyisin.