Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi päästät koirasi pöydän ääreen kun on vieraita?!

Vierailija
14.02.2014 |

Harva asia on niin ällöttävää kuin ruoka- tai kahvipöydän ääressä ruokaa kerjäävä ja kuolaava rakki! Hyi olkoon. Haluaisin tietää, mitä teidän päässä liikkuu, kun päästätte sen elukan pilaamaan ihmisten ruokahalun ja kaiken huippuna vielä syötätte sitä pöydästä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:48"]

Meillä ei myöskään koirilla ole asiaa keittiöön silloin kun syödään, eikä tietenkään vieraidenkaan aikana.

Koirat on minulle hyvin tärkeitä, mutta niillä on myös selkeät säännöt. Eikä tarvi koirien arpoa kuka on johtaja...

[/quote]

Selkeät säännöt voi toimia myös niin, että koira saa olla keittiössä (koska siitä ei ole mitään haittaakaan), mutta kun sille ei koskaan pöydästä mitään anneta, ei se keksi, että kannattaa kerjätä.

Vierailija
22/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa ällöttää appivanhempien luona, kun koira saa tulla nuuhkimaan lautasia kesken ruokailun. Ja kun on syöty, lautaset nuoletetaan koiralla ja sen jälkeen tiskataan miten kuten käsin (lautasissa on usein edellisen aterian jäämiä ja näin ollen myös koiran kuolaa).

Mä INHOAN koiraihmisiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:48"]

Meillä ei myöskään koirilla ole asiaa keittiöön silloin kun syödään, eikä tietenkään vieraidenkaan aikana.

Koirat on minulle hyvin tärkeitä, mutta niillä on myös selkeät säännöt. Eikä tarvi koirien arpoa kuka on johtaja...

[/quote]

Selkeät säännöt voi toimia myös niin, että koira saa olla keittiössä (koska siitä ei ole mitään haittaakaan), mutta kun sille ei koskaan pöydästä mitään anneta, ei se keksi, että kannattaa kerjätä.

Totta tuokin. Meillä on vaan niin isoja koiria, että ovat jaloissa pienessä keittiössä. Saavat toki muina kuin ruoka-aikoina makoilla keittiönkin lattialla.

Minun kotona oli lapsuudessa koira, jolle vanhempani ei oikein opettanut mitään... Muuta kuin huonoja tapoja. Oli kyllä aika kurja syödä, kun koira yritti koko ajan nuoleskella lautasen reunaa...

Vierailija
24/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat tottelevat suht hyvin, mutta jos vieraita tulee, niin ovat tietenkin innokkaana ottamassa vastaan. Kaikki ihmiset eivät tästä pidä ja lapset saattavat jopa pelätä, vaikka koirat ovatkin kilttejä.

Vierailija
25/43 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kyllä turha kenenkään tulla väittämään, etteikö koira olisi likainen eläin. Tai että koiran suu olisi puhtaampi kuin ihmisen - ne nuolee omaa persettään ja parhaassa tapauksessa syö paskaa? Eri määritelmät sanalle puhdas vai mitä.

Vierailija
26/43 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirani saa olla keittiössä kun siellä syödään. Useimmiten makoilee silloin kylläkin aulassa josta näkee keittiöön. Jos istun yksin pöydän ääressä saattaa tulla pöydän alle nukkumaan kun siellä on tilaa tai sitten joskus istuu pöydän vieressäkin mutta tietää ettei ruokapöydästä saa makupaloja ja että ihmisten ateria ei ole hänen (vaikka tähteitä kyllä joskus ruuasta vähän riippuen saakin sitten omaan ruoka-aikaansa osana ateriaa).

Jos jollekin koira on hirveä ongelma ei kannata tulla käymään koska täällä on koira ja se koira on minulle perheen jäsen vaikka toki minä määrään eikä koira. Ja hyvin ihmisrakas koira onkin, joten menee kyllä tervehtimään ja tykkää rapsutuksista jne. Toki joskus laitan koiran ulos jos jollekin koira on kauhea pelon aihe, piha on aidattu niin että voi hyvin olla siellä ja on tottunut naapuruston ääniin niin ettei häiriköi naapureitakaan haukkumalla.Ja en myöskään päästä tervehtimään niitä jotka koiria tosissaan pelkäävät.

Täällä on joillain ihan hirveät ennakkoluulot koiria kohtaan.

Vierailija
27/43 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 00:17"]

Minulle on kyllä turha kenenkään tulla väittämään, etteikö koira olisi likainen eläin. Tai että koiran suu olisi puhtaampi kuin ihmisen - ne nuolee omaa persettään ja parhaassa tapauksessa syö paskaa? Eri määritelmät sanalle puhdas vai mitä.

[/quote]

Sen koiran kanssa ei tarvitse vetää mitään kielareita, jossei vedä niin aika sama se on että syökö jotain mitä itse et söisi.

Vierailija
28/43 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa toki mutta vielä inhottavampaa ja suorastaan noloa on kun koira työntää kuonoaan jalkoväliin.

Vierailija
29/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hiton steriilissä ympäristössä te ihmiset elätte?  Ei ihmekään että todella monet ihmiset sairastelee paljon.. Kun ei teillä ole vastustuskyvystä tietoakaan.. Bakteereita on joka puolella.. Koira ei ole sen tautisempi ku ihminenkään.. Kannattais teidänki pussailla elukoita niin saisitte tekin pöpöjä elimistöönne ja näin ollen ette ajan saatossa sairasteliskaan. Minä en ole sairastellu mitään moneen vuoteen, en yhtään mitään. Ja 3 koiraa on taloudessa.

Saman vois sanoa vauvoista ja lapsista.. Hyi että miten te perheelliset kehtaatte niitä lapsia pitää keittiössä samalla kun teette ruokaa?! Annatte varmaan niiden sormeillaki niitä ruokia! On varmasti kauhean epähygieenista, ties mitä ruttoa tarttuu ja koko ihmiskunta kohta vaarassa, huh!

Vierailija
30/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira on tautisempi kuin ihminen

Vierailija
31/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihmiset, jotka asettavat koirilleen tiukat rajat, niin kuin ne olisivat jotain omistajiensa orjia. Eräs tuttuni tekee juuri näin, eli jos hänen koiransa ei toimi juuri niin kuin tuttuni haluaisi, saa koira kauheat huudot.

Oma koirani on ystäväni kaikessa. Hän saa kotona tehdä mitä haluaa, olla missä haluaa ja syödä mitä haluaa. Koirani esim. nukkuu sängyssäni öisin, käy saunassa kanssani ja jos syön sohvalla niin nuuskii siinä vieressä. Lenkillä käydessä annan koiran mennä pitkässä narussa ja päättää mihin mennään.

Jos jollakulla vieraalla on ongelma koiran kanssa, niin ei tarvitse tulla kylään. Sen tosin ymmärrän, jos joku pelkää tai on allerginen, silloin laitan koiran piiloon.

Ps. Antakaa koirien olla koiria.

Vierailija
32/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:31"]

Minua ärsyttää ihmiset, jotka asettavat koirilleen tiukat rajat, niin kuin ne olisivat jotain omistajiensa orjia. Eräs tuttuni tekee juuri näin, eli jos hänen koiransa ei toimi juuri niin kuin tuttuni haluaisi, saa koira kauheat huudot.

Oma koirani on ystäväni kaikessa. Hän saa kotona tehdä mitä haluaa, olla missä haluaa ja syödä mitä haluaa. Koirani esim. nukkuu sängyssäni öisin, käy saunassa kanssani ja jos syön sohvalla niin nuuskii siinä vieressä. Lenkillä käydessä annan koiran mennä pitkässä narussa ja päättää mihin mennään.

Jos jollakulla vieraalla on ongelma koiran kanssa, niin ei tarvitse tulla kylään. Sen tosin ymmärrän, jos joku pelkää tai on allerginen, silloin laitan koiran piiloon.

[/quote]

Sinulla ei ilmeisesti ole miestä? Ei ole mikään ihme. Olet säälittävä vanhapiika, jonka elämässä ei ole juuri muuta kuin koira :DD

Vierailija
33/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:11"]Harva asia on niin ällöttävää kuin ruoka- tai kahvipöydän ääressä ruokaa kerjäävä ja kuolaava rakki! Hyi olkoon. Haluaisin tietää, mitä teidän päässä liikkuu, kun päästätte sen elukan pilaamaan ihmisten ruokahalun ja kaiken huippuna vielä syötätte sitä pöydästä?

[/quote]

Ihan siksi kun vieraat välttämättä haluaa että koirat päästetään vapaaksi portin takaa. Meidän ystäväpiirissä on lähinnä tervepäishä=eläinrakkaita ihmisiä.

Vierailija
34/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:11"]Harva asia on niin ällöttävää kuin ruoka- tai kahvipöydän ääressä ruokaa kerjäävä ja kuolaava rakki! Hyi olkoon. Haluaisin tietää, mitä teidän päässä liikkuu, kun päästätte sen elukan pilaamaan ihmisten ruokahalun ja kaiken huippuna vielä syötätte sitä pöydästä?

[/quote]

Ihan siksi kun vieraat välttämättä haluaa että koirat päästetään vapaaksi portin takaa. Meidän ystäväpiirissä on lähinnä tervepäishä=eläinrakkaita ihmisiä.

[/quote]

tervepäisiä= oma arvio?

Vierailija
35/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tervepäishä murreilmaisu tervapäiselle?

Vierailija
36/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan koiria ja meillä on niitä 2 kpl. Ja vielä kaikkien inhoamia rottweilereitä. Mutta niillä on kuri ja säännöt,ihan kuin lapsillammekin. Ei missään nimessä istu koira kuolaamassa pöydän vieressä vaan omalle paikalle komennetaan. En voi sietää niitä omistajia jotka syöttää koiraa pöydästä ja mussutaa et kun meidän fifi loukkaantuu jos ei nyt saa makupalaa pöydästä...hyiyäk

Vierailija
37/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sinulla ei ilmeisesti ole miestä? Ei ole mikään ihme. Olet säälittävä vanhapiika, jonka elämässä ei ole juuri muuta kuin koira :DD

[/quote]

Ei minulla tosiaan ole miestä elämässäni, mutta kun asiaa miettii niin olenhan itse mies, joten enpä oikein toisella mitään tekisikään. Naisystävä minulla tosin on, jota ei haittaa koirani.

Vierailija
38/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:08"]

[/quote]

[/quote]

Ei minulla tosiaan ole miestä elämässäni, mutta kun asiaa miettii niin olenhan itse mies, joten enpä oikein toisella mitään tekisikään. Naisystävä minulla tosin on, jota ei haittaa koirani.

[/quote]

Et ole ilmeisesti ymmärtänyt koiran luontaista tarvetta laumakäyttäytymiseen. Koira haluaa tuntea itsensä lauman jäseneksi ja tietää paikkansa laumassa (alempana ihmistä) joilloin se voi olla tyytyväinen tilanteeseensa ja elämäänsä. Koirat jotka elävät perheissä joissa ei ole mitään sääntöjä koiralle, vaan se on "yksi meistä", eivät ole koskaan tasdapainoisia!

Koira jolla on selkeä paikka laumassa, ihmisten kanssa se on alin lauman jäsen, ja se on täysin tyytyväinen siihen, kunhan se kokee olevansa laumassa.

Vierailija
39/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et ole ilmeisesti ymmärtänyt koiran luontaista tarvetta laumakäyttäytymiseen. Koira haluaa tuntea itsensä lauman jäseneksi ja tietää paikkansa laumassa (alempana ihmistä) joilloin se voi olla tyytyväinen tilanteeseensa ja elämäänsä. Koirat jotka elävät perheissä joissa ei ole mitään sääntöjä koiralle, vaan se on "yksi meistä", eivät ole koskaan tasdapainoisia!

Koira jolla on selkeä paikka laumassa, ihmisten kanssa se on alin lauman jäsen, ja se on täysin tyytyväinen siihen, kunhan se kokee olevansa laumassa.

[/quote]

Taidat olla tämä tuttuni josta mainitsin alkuperäisessä kommentissani? Minusta tämä väite koiran luontaisesta asettautumisesta ihmistä alempaan asemaan on täyttä p**kaa. Joskus väitettiin myös mustan ihmisen olevan luonnollisesti valkoista alempana. Kyllä se koira nauttii paljon enemmän kun saa olla tasa-arvoinen muiden kanssa. Osaan vain kasvattaa koirani niin, että siitä tulee silti normaali ja tasapainoinen. Nykyinen koiranikin on paljon monien "tiukkojen sääntöjen" tuttavieni koiria rauhallisempi.

Vierailija
40/43 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koirat saa oleskella keittiössä, myös pöydän vieressä. Koskaan ei ole annettu ruokaa pöydästä koirille. Koirat eivät itse asiassa saa ruokaa muutoin kuin omina ruoka-aikoinaan sekä luita joskus, kun jäävät keskenään.

Voi olla, että se joitain vieraita häiritsee, kun isot möykyt makaavat keskellä lattiaa, mutta tää on meidän koti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme