Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennakonpidätys väärin

Vierailija
14.02.2014 |

Arghh. Mun ennakonpidätys% kotiin tulleessa verokortissa oli 5, olen opiskellut ja siksi niin matala. Pyysin muutosverokortin (22%), jonka toimitin palkanlaskijalle. Firma ottaa kaikki tiedot suoraan verottajalta ja nyt maksetussa tilissä kaikesta huolimatta oli otettu se 5%.

Hienoa tää automaatio, ennen olis ollut kaikilla se paperi ja olis tarkistanut. Nyt oletuksena, että kaikkien tiedot on vaan verkossa, niin käy näin.

Murr. Tavoitteena oli nimenomaan ettei tarttis maksaa mätkyjä. Vuoden suurin tili, kaikkine joululisineen ja muine herkkuineen. Loppuvuoden saakin sitten maksella entistä enemmän.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla jotain vikaa siellä palvelussa tällä hetkellä kun mulle kävi just noin mutta toisinpäin; netissä näytti prossaksi 11,5 mutta työnanatajalle toimitetussa oli 28,5 (joka on mun tuloilla ihan ehdottoman väärin, ja laskelmassa tulot kuitenkin oli oikein).

Vierailija
2/6 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa uusi muutosverokortti, jossa on otettu huomioon liian pienellä veroprosentilla maksettu palkka ja toimita se palkkikseen. Yksi lisätoimenpide, mutta sitten ainakin saisit loppuvuoden veroprosentin kohdalleen huomioiden tuo väärin pidätetty kuukausi.

(pitääkin muistaa itsekin tarkistaa oma veroprosentti, olen myös toimittanut muutosverokortin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietotekniikka on luotu ihmisen elämää helpottamaan. Ja paskat.

Vierailija
4/6 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskijan moka. Pyydä korjaamaan seuraavassa palkassa.

Vierailija
5/6 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo suoraan saatavat verokortit ovat nyt käytössä ensimmäistä kertaa, joten voin hyvin kuvitella, että virheitä ja ongelmia löytyy. Lisäksi tammikuu on palkanlaskijan kiireisin työkuukausi vuosikierrossa. 

Vierailija
6/6 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olet saanut "liikaa" rahaa, sinä voit säästää sen vaikka ensi jouluun, tai sitä seuraavaan saakka jolloin saat maksaa tulevat lisäverot.