Mitä elämällesi tapahtuisi, jos av:n viestien kirjoittajat paljastuisivat?
Jos jokainen aloituksesi paljastuisi sinun kirjoittamaksesi, jokaisen kommenttisi perään tulisi nimesi ja jokainen ylä- ja alapeukutuksesi voitaisiin jäljittää sinuun, mitä tapahtuisi?
Minä vajoaisin maan alle. Panee miettimään omaa anonyymiä nettikäyttäytymistäni.
Kommentit (44)
Mulla kiinnostaisi tietää kuka on se asperger-down vaahtoaja, ja ikis myös! Viime aikoina myös amk-yliopisto ja laihaläski -vaahtoajien(tosin näitä saattaa olla useampi) henkilöllisyys on kiinnostanut.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 09:49"]"No olen pienyrittäjä ja olen täällä sanonut varsin suoraan esim. sen, että en voi harkitakaan työntekijöiden palkkaamista niin kauan kuin Suomessa on näin vahva irtisanomissuoja ja hirveän kalliiksi tulevat edut työntekijöille." Hoh hoijaa, tällaista se on kun ei tiedä muualla maailmassa olevista irtisanomissuojista ja kuvitellaan, että Suomessa on joku kova irtisanomissuoja. Jos on niin kauheaa niin tee itse kaikki ne työt ja istu vähemmän puku päällä pöydän takana. Tuskin se pöydänjalkojen maalausta tekevä firma siltikään kannattaa jos yritysidea on kuraa. Onneksi mihinkään lakiin ei ole kirjoitettu, että yrityksien pitää pysyä pystyssä. [/quote]
Olen vientialalla, joten tiedän kyllä yhtä ja toista muiden maiden tilanteesta ja saan jatkuvasti kv. yhteistyökumppaneiltani suosituksia muuttaa keskemmälle Eurooppaan (tässä olisi monia muitakin etuja kuin työvoiman helpompi ja joustavampi saatavuus).
Kiitän näistä antamistasi "neuvoista". Niiden valossa olisi seuraavaksi kiinnostavaa kuulla vastauksesi ketjun otsikon kysymykseen.
T. Se pienyrittäjä, jolle vastasit
Se, että kaikki mahdolliset viestit voitaisiin jäljittää EI ole edes mikään epätodennäköinen skenaario. Ei se ole mitään rakettitiedettä ja voi hyvin olla että tulevaisuudessa netti ei ole enää anonyymi kuten nykyisin. Eli ottakaa ihmiset huomioon se, että on hyvin mahdollista että joudutte joskus vastaamaan toiminnastanne ja kirjoituksistanne.
Voi hyvin olla että tulevaisuudessa pidetään (tai joku taho mahdollisesti nyt jo pitää) ns. virtuaalista portfoliota ihmisistä. Ainakin teknisesti tämä on täysin mahdollista. Siitähän sitten riemu repeäisi joidenkin kohdalla...:)
Itse asiassa niin mielenkiintoinen skenaario että voisin vaikka itse alkaa puuhaamaan sivustoa, jolla tuontyyppinen jäljitys olisi mahdollista. Maksullisena tietysti.
Syvä häpeä tulisi läsnä elämääni. Tosin jos kaikki av:n kirjoittajat paljastuisivat, niin tuskinpa niitä kukaan jaksaisi selata läpi. Tai se joka jaksaisi, niin kiinnostaisiko niin stalkkerin mielipiteet minusta. En tiedä..
En ole tänne kirjoittanut mitään kovin noloa, mutta pari kertaa olen avautunut esimerkiksi ystävän käytöksestä tai tekemisistä. Jos ne selviäisivät, niin tulisi varmasti vähintään särö ystävyyteen. Tosin, eivät ne ole niinkään olleet haukkumisia, vaan neuvonpyyntöjä, miten toimia kun ystävä nälvii keskustelun aikana yms.