Pienten koirien omistajat! JÄRKEÄ PÄÄHÄN, kun tulet koirasi kanssa aitaukseen ja minun rottweiler on jo siellä VAPAANA!
Pidä nyt IHMEESSÄ se pikkuräksyttäjäsi remmissä. Rottweilerilla on tappajan vaistot ja iskee pikkukoiriin kiinni, jos kokee ne UHIKSI itselleen. Voi luoja, mitä tyhmyreitä on noiden pikkupiskien omistajissa. Just jotain yksinäisyyden hoitoa varten hankittuja. Hohhoijaa.🙄
Kommentit (73)
Kuule mun papillon tulee ja niittaa sun rotikan sinne kuolleiden lehtien tasoon. Se ei suvaitse mitään punaniskaisottelijoita. Ja jos tulet remmistä vikisemään viereen, se pistää sinutkin kontilleen ja näyttää kuka määrää ja miten.
Että olepa varovainen kun seuraavan kerran lähdet hiekkalaatikolle. Ei kun siis koirapuistoon.
Sinä olet kaikessa niin väärässä AP. Minäminäminä ja minun koira. Sinä olet vastuussa ja sillä siisti. Sinulla ei pitäisi olla koiraa ollenkaan.
Ja ap. on 7v. ja tehtailee aloituksia, kun uni ei tule silmään.
Vaikka tämä selvä provo onkin, niin:
Rottweilerin perusluonne on rauhallinen, hyvähermoinen ja vakaa. Jos koirasta tulee jotain muuta, se on lähes aina omistajan syy. Sääli aloittajaa, kun hän on koiransa pilannut.
Provo mikä provo, mutta toisaalta muistuttaa käytössäännöistä koirapuistossa.
Toiset taas eivät pätkääkään tykkää mistään rottweilereista. Pitäkää isot koirat kiinni ja lähellä, varsinkin lenkkipoluilla. Kaikkien ei ole pakko tykätä koirista. Helposti varmaan alkaa itse luulla, että kaikki ihmiset rakastavat koiria, mutta kun se ei näin ole! Monilla ihmisillä on koirapelkoja kurjien kokemusten takia. Ja ovathan koirat tunnetusti toisinaan hyökänneetkin pikkukoirien tai ihmisten kimppuun. Siinä rytäkässä voi lähteä henki.
Kunnon koulutus, asianmukainen koiran kytkeminen (Huomioi koirakurilaki!) ja sivistynyt käytös, niin takuulla koiraihmistenkin maine parantuisi. Eikä mielellään niitä ongelmarotukoiria kenellekään. "Meidän Sesse ei pure". Se on valetta. Eläimellä on eläimen vaistot. Mitä isompi pää, sitä pahempi puremajälki. Isoimman ja vaarallisimman koiran omistajalla on aina se suurin vastuu.
Liitteeksi vielä lakitekstiä:
Koirakuri
Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:
1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)
3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.
Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.
Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.
Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.
Onpahan taas ääliömäisiä vastauksia. Ei kestä sitä, että koirienkin joukossa on johtajat. Onhan sinullakin pomo töissä, senkin pölvästi. Miten käy, jos et tottele pomoa? Mieti sitä. PÖLVÄSTI.
Omaa koiraani tulee kunnioittaa, koska se on pomokoira eikä alistu muille. En kyllä itsekään kuuntele mitään asiatonta. Varsinkaan PÖLVÄSTEILTÄ. Pidä koirasi kurissa, niin kaikki on hyvin. Ei kaikkea lue säännöissä. Ihan elävä elämä opettaa, että isompaa on syytä kunnioittaa. Älä ole PÖLVÄSTI.
Jos samaan aitaukseen törmätään, tapani tulette kyllä tuntemaan.
En kommentoi enää tähän ketjuun, koska PÖLVÄSTIT valtasivat sen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirapuistoon ei saa viedä koiria jotka ei osaa käyttäytyä muiden koirien kanssa. Ja sun koiralla ei ole mitään oikeutta olla siellä jos se on vaaraksi muille koirille. Kyllä niistä puistoissa on säännöt.
Kuule koirapuistoon saa viedä myös koiran, joka "ei tule kaikkien toisten koirien toimeen", jos puisto on tyhjä tai siellä on koiria joiden kanssa tulee toimeen. Puistoon tulevan on varmistettava, että koira tulee toimeen siellä olevien kanssa ja terve järkikin varmaan kertoo suurimmalle osalle, että annat poistumistilan koiralle ja sen omistajalle, jotka poistuvat sinun laumasi tieltä.
Ongelma on siinä, että hirmu monelta tuo terve järki uupuu.
Olen hieman eri mieltä. Siis tyhjään puistoon saa tietenkin mennä vaikka millaisen koiran kanssa, mutta jos se koira ei tule toimeen muiden koirien kanssa, niin on puistossa olijan velvollisuus huolehtia, ettei kukaan päästä koiraansa puistoon, ennenkuin on lähtenyt sen oman aggressiivisen koiran kanssa pois alta.
Tähän löytyy kyllä konstit, itse olen esim. joskus sitonut puiston portin hihnalla kiinni, siis jos olen käynyt kauempana siitä portista (koska tiedän, että on ihmisiä, jotka eivät odota, vaikka huutaisin, että odota, älä tule!), tai sitten pysyttelee siinä portin läheisyydessä, että ehtii sanomaan riittävän painokkaasti, että odota lähdemme alta pois jne.
Koirapuistossa kun on lähtökkohtaisesti sosiaalisia koiria, niin ei tosiaankaan ole muiden tehtävä arvailla, että onko juuri se sinun koirasi vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirapuistoon ei saa viedä koiria jotka ei osaa käyttäytyä muiden koirien kanssa. Ja sun koiralla ei ole mitään oikeutta olla siellä jos se on vaaraksi muille koirille. Kyllä niistä puistoissa on säännöt.
Kuule koirapuistoon saa viedä myös koiran, joka "ei tule kaikkien toisten koirien toimeen", jos puisto on tyhjä tai siellä on koiria joiden kanssa tulee toimeen. Puistoon tulevan on varmistettava, että koira tulee toimeen siellä olevien kanssa ja terve järkikin varmaan kertoo suurimmalle osalle, että annat poistumistilan koiralle ja sen omistajalle, jotka poistuvat sinun laumasi tieltä.
Olen hieman eri mieltä. Siis tyhjään puistoon saa tietenkin mennä vaikka millaisen koiran kanssa, mutta jos se koira ei tule toimeen muiden koirien kanssa, niin on puistossa olijan velvollisuus huolehtia, ettei kukaan päästä koiraansa puistoon, ennenkuin on lähtenyt sen oman aggressiivisen koiran kanssa pois alta.
Tähän löytyy kyllä konstit, itse olen esim. joskus sitonut puiston portin hihnalla kiinni, siis jos olen käynyt kauempana siitä portista (koska tiedän, että on ihmisiä, jotka eivät odota, vaikka huutaisin, että odota, älä tule!), tai sitten pysyttelee siinä portin läheisyydessä, että ehtii sanomaan riittävän painokkaasti, että odota lähdemme alta pois jne.
Koirapuistossa kun on lähtökkohtaisesti sosiaalisia koiria, niin ei tosiaankaan ole muiden tehtävä arvailla, että onko juuri se sinun koirasi vihainen.
Täytyy kyllä vielä sanoa, että oma koirani ei oikeastaan edes ollut mitenkään kunnolla aggressiivinen, ei se muiden koirien päälle käynyt, mutta ei muutenvain pitänyt muista koirista (varsinkaan mistään riekkuvista). Jos minulla olisi oikeasti aggressiivinen koira, niin pysyisin kaukan tyhjistäkin koirapuistoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurin tuota tarkoitin, että jotkut eivät ymmärrä puhetta, eli odota pyyntöä! Ja ainakin meillä koirapuiston säännöistä voi lukea, että tulijan velvollisuus on varmistaa. Toki jokainen jolla on koira, jonka tietää, ettei tule kaikkien koirien kanssa toimeen huolehtii, että antaa tulevalle paikan.
Usein on koiria, jotka eivät siedä samaa sukupuolta olevia koiria, kuin rajoitetusti, jos sitäkään. Sosiaalisuus koirissa ei tarkoita sitä, että koiran tarvitsisi tulla toimeen kaikkien eri laumoista olevien sessejen kanssa, toisin kuin moni valopää luulee.
Ja vitut. Se ongelmakoiran omistaja huolehtii että poistuu koirapuistosta, kun sinne tulee muita, ei sinne tulevien tarvi mitään lupaa kysellä. Oletus on se että puistossa on vain koiria jotka tulee muiden kanssa toimeen. Vastuu on sillä jolla on agressiivinen koira ja hän väistää. Nojaat vaikka portiin, ettei sinne tule kukaan huomaamattasi, jos havannointi on muuten vajaata.