Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jonkun todistettavasti korkea älykkyys saa monet vetämään herneet nenään?

Vierailija
16.04.2026 |

Jos joku on luonnostaan tosi kaunis, esittelee sitä kauneuttaan, osallistuu kauneuskilpailuhin ja kaikessa oikein korostaa hyviä puoliaan, se on ok.

Tai joku on tosi pitkä ja käyttää tätä ominaisuutta hyväkseen alkamalla koripalloilijaksi.

Tai joku on syntyjään musikaalisesti lahjakas ja haluaa esiintyä, osallistua laulukilpailuihin, menestyä, se on ok.

Edellemainittuja suorastaan kannustetaan käyttämään lahjaansa.

Mutta jos joku on älykäs, siis terävät hoksottimet, niin sen esiintuominen haukutaan? Oikeasti älykäs ei koskaan saisi mitenkään tuoda itseään esille. Miksi?

T. Anonyymi Mensan jäsen

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein älykkäimmät pitänee sen omana tietonaan. Älykääpiöt huutaa julki. Ei ihme että ärsyttää 

Vierailija
2/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein älykkäimmät pitänee sen omana tietonaan. Älykääpiöt huutaa julki. Ei ihme että ärsyttää 

Miksi älykkään pitää pienentää itsensä ja pitää asia salassa? Asiaa ei voi kertoa edes lähipiirille, hädintuskin kumppanille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun aly vaikuttaa sosiaaliseen hierarkiaan. Älykkäin on usein luonnostaan kyvykkäin jotajaksi. Kun ryhmään tulee uusi älykäs, muut joutuvat toteamaan "tuosta voi tulla minun pomo".

Vierailija
4/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ole mensan jäsen.

Vierailija
5/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmemmät kokee, että se on hyökkäys heitä vastaan

Vierailija
6/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit älykäs pystyisit päätellä itse.

Vierailija
7/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun älykkyydelläni ole ainakaan ollut tuota vaikutusta.

Vierailija
8/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei ole mensan jäsen.

Mistä niin päättelet?

Ap

Vierailija
9/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei älykäs sillä kehuskele, mutta joskus on hyvä mainita ihan siksi, että ihmiset voisivat paremmin ymmärtää miksi saattaa olla vähän outo... ainakin itse koen niin, että muut eivät oikein ymmärrä ajatuksenjuoksuani tai sanomisiani, liian vaikeita ja pitävät mua joko ärsyttävänä tai vaan outona.

Vierailija
10/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys on suomessa haitta. Pitää olla korkeintaan keskinkertainen ÄO 100.

Mieluummin ÄO 80.

Vierailija
11/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia on paljon, vaikkapa Trump ärsyttää monia, kun on Elviksen näköinen ja IQ lähellä 200.

Vierailija
12/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit älykäs, osaisit manipuloida helposti muut pitämään sinusta. Jos vain julistaa olevansa älykäs, mutta ei sovella sitä arkikäytössä, niin silloin on vain ylimielinen mulkku.

t. älykäs, mutta juntti

Vierailija
13/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, koska tyhmemmät eivät osaa ajatella niin laajasti ja monimutkaisesti, liian hankalaa. Mennään tunteet edellä.

Vierailija
14/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minulla oli ex-tyttöystävä, joka samalla sekä ihaili että kadehti älykkyyttäni. Outo kompleksi hänellä. En siis koskaan väittänyt itse olevani älykäs, enkä pitänyt häntä suinkaan tyhmänä myöskään. Henkilökohtaisesti olen hyvin tietoinen ymmärryskykyni rajallisuudesta enkä kutsu itseäni kovinkaan älykkääksi.  

Vierailija
15/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut asiat on vaan semmosia, että kannatta pitää turpa kiinni siitä. Ihmiset kokevat sen pröystäilyksi. 

Itse harrastan laskuvarjohyppyä. Arvaa mitä ei ikinä kannata tehdä? Kertoa siitä. Siitä voi jutella toisten hyppääjien kanssa. Tai jos deittailee jotakin naista, voi kertoa, tehdäkseen vaikutuksen.

Mutta älä ikinä puhu laskuvarjohypystä porukassa. Älä, vaikka joku sanoisi että "Olen aina halunnut laskuvarjohypätä" tai älä ETENKÄÄN silloin. Koska he ottavat sen heti jonain hyökkäyksenä ja loukkauksena. Jopa ne jotka sanovat että "Olen aina halunnut laskuvarjohypätä". Koska kun porukassa onkin joku, joka oikeasti hyppää, he tuntevatkin yhtäkkiä jotakin vammaista uhkaa. Ikään kuin että "I'm calling out their BS". Heidä pitäis ryhtyä johonkin konkreettisiin toimiin, edistääkseen hyppyä (mitä eivät oikeasti aio ikinä tehdä) ja kun tajuavat että nyt olis tietolähde pöydässä, jolta kysyä neuvoja että miten oikeesti pääsis sinne hyppykurssille, niin he loukkaantuvat ja naamalle tulee sellanen "mitä sä tolla ylpeilet" -ilme. Vaikka ovat itse hetkeä aiemmin ylpeilleet hyppäämättömällä laskuvarjohypyllään.

Mensan jäsenyydessä on sama. Etenkään netissä kukaan ei edes tule uskomaan sua. Ja muualla ajatellaan, että olet leuhka. 

Vierailija
16/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minulla oli ex-tyttöystävä, joka samalla sekä ihaili että kadehti älykkyyttäni. Outo kompleksi hänellä. En siis koskaan väittänyt itse olevani älykäs, enkä pitänyt häntä suinkaan tyhmänä myöskään. Henkilökohtaisesti olen hyvin tietoinen ymmärryskykyni rajallisuudesta enkä kutsu itseäni kovinkaan älykkääksi.  

Tottakai hän ihaili, siitä se kateus syntyy.

Vierailija
17/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei älykäs sillä kehuskele, mutta joskus on hyvä mainita ihan siksi, että ihmiset voisivat paremmin ymmärtää miksi saattaa olla vähän outo... ainakin itse koen niin, että muut eivät oikein ymmärrä ajatuksenjuoksuani tai sanomisiani, liian vaikeita ja pitävät mua joko ärsyttävänä tai vaan outona.

Siksi esiinnyn harvoin omana itsenäni, vaan kehitän aina tilanteeseen sopivan roolihahmon tai käytän aiempia, riippuen siitä kenelle tai missä foorumissa asiani esitän.

Vierailija
18/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulta vain puuttuu tunneälyä, siksi.

Vierailija
19/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai hän ihaili, siitä se kateus syntyy.

Hän kerran kiteytti asian niin, että häntä ärsytti, että olen älykäs, mutta toisaalta hän ei olisi myöskään halunnut seurustella itseään tyhmemmän miehen kanssa. En siis voinut voittaa, tein mitä tahansa. Hah.

Vierailija
20/87 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, koska tyhmemmät eivät osaa ajatella niin laajasti ja monimutkaisesti, liian hankalaa. Mennään tunteet edellä.

Ajatella mitä? Että sinä olet älykkäin? Mitä haluat heiltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi