5v tyttö toivoo meikkejä
Elikkä kohta olis 5v synttärit ja likka toivoo lahjaksi meikkejä. Tässä vaan mietin, mitä tekisin..
Tyttöön on viimeaikoina iskenyt oikein kunnolla prinsessa vaihe. Kaikki kaunis ja tyttömäinen kiinnostaa. Ennen joulua kaverinsa sai sellaisen lasten meikkisetin ja siitä asti on omanikin sellaista himoinnut. Kynsilakan suhteen annoin jo periksi, sitä laitetaan harvakseltaan juhliin ym.
Inko liian aikaista? En haluaisi noin pientä vielä liiaksi tutustuttaa isojen maailmaan, mutta kun kiinnostus on hänellä kova. Olen kahden vaiheilla.. Jos myönnyn toiveeseen, niin niiden kanssa saisi pelata vain kotona. Mitä mieltä olette?
Kommentit (24)
Kynsilakkaa ja kiiltävää huulirasvaa oon antanu käyttää. Ei minusta tarvi muuta olla. Mut kyl sitä kynsilakkaa voi laittaa ihan huvin vuoksikin, ei vain juhliin
Kyllä me leikittiin siskojen kans meikeillä jo ihan pieninä ja ei mitenkään kieroon kasvettu tai ulkonäkökeskeisiksi :)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 22:38"]
Kyllä me leikittiin siskojen kans meikeillä jo ihan pieninä ja ei mitenkään kieroon kasvettu tai ulkonäkökeskeisiksi :)
[/quote]
Sama homma =) Innostus meni aikanaan ohi ja uudestaan aloin meikata vasta joskus 17v.
Oma tytär ei ole vielä meikkejä pyydellyt mutta voisin moisia hänelle kyllä ostaa. Kynsilakka, huulipuna, poskipuna ja joku luomiväripaletti.
Huulikiiltoa ja vaaleaa luomiväriä voi välillä leikkiä. Juhliin annoin laittaa kiiltoa viisivuotiaana ja olin laittavinani omaa puuteria. Eli ison vipan kanssa ja puuteri purkin avasin ja taputtelin kasvoille, likalla silmät kiinni tietenkin, eikä nähnyt, etten vippaan laittanutkaan puuteri.. Hän oli niin fiininä, kun "oli meikannut".
Sama neiti nyt 11v, eikä meikit yms kiinnosta vielä/enää.
Voisin kyllä harkita sitä huulirasvaa+ kynsilakkaa.. Nehän vois vaikka laittaa johonki pieneen meikkipussukkaan.
Tuossa lasten meikkisetissä on ilmeisesti muutama luomiväri, poskipuna ja huulikiilto. Aika räikeitä mun mielestä..
Osta sellanen meikkipää. Omaa naamaa ei tuon ikäisen tartte vielä maalata.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 22:44"]Voisin kyllä harkita sitä huulirasvaa+ kynsilakkaa.. Nehän vois vaikka laittaa johonki pieneen meikkipussukkaan.
Tuossa lasten meikkisetissä on ilmeisesti muutama luomiväri, poskipuna ja huulikiilto. Aika räikeitä mun mielestä..
[/quote]
Tämä siis ap..
Meidän 9-vuotiaalla on jo kauan ollut enemmän meikkejä kuin itselläni, ja minä sentän meikkaan päivittäin. Tytär on kiinnostunut ja leikkii meikeillä kotona yksin tai kavereiden kanssa. Alkuun meilläkin oli huulirasvaa ja kynsilakkaa, sitten jotain luomivärejä, jotka oli tarkoitettu lapsille. Stocka myi joskus lasten settiä ja joulupukki toi.
Kun meikkejä on saanut luvalla käyttää (ja valvotusti, ja aina poistetaan meikit myös hyvin), niin niistä ei ole tullut hänellä eikä isommilla siskoilla mitään tabua eikä varsinaisten sotamaalausten teko ole kiinnostanut. Ihan pientä prinsessaa niin kuin ap:n 5-vuotiasta en rajoittaisi leikeissään. Siinä ne meikit, hiustenlaitto ja prinsessamekot kuuluvat yhtä lailla ikäkauteen kuin nukkeleikitkin. Ja on meillä ollut meikkaus/kampauspääkin suosittu lelu!
Muista myös muutama meikkisivellin, että voi tupsuttaa poskipunaa ja laittaa luomiväriä. Olen huomannut, että se meikkaaminen siveltimillä on hauskempaa kuin lopputulos:)
10
Olisin kyllä aika tarkkana, mitä kosmetiikkaa ottaisin käyttöön.
Prinsessa-lehden mukana on joskus meille rantautunut joku huulikiille-tyyppinen puikko. Made in China -merkintä ei mielestäni anna luotettavaa leimaa kosmetiikalle, joten roskiin meni. Nuo leikkimeikit voi myös olla ties mitä sontaa. Kannattaa selvittää ensin. Vaikutukset terveydelle voivat olla vakavia.
Jotain neutraalia esim. kirkas tai tosi hennon värin antava huulikiilto olisi kyllä hyvä. Lumenellahan oli se Angry Birds-sarja, olen kyllä nähnyt sitä nyt paljon alelaareissa, ehkä niitä vielä olisi? Samaan sarjaan kuului myös kynsilakkoja. Mutta tää on vaan oletus, eihän kaikki niistä linnuista tykkää :D Labellolla on myös kivoja sävyttäviä huulirasvoja, mutta niistä lähtee kyllä enemmän väriä verrattuna johonkin neutraaliin kiiltoon, mutta ne ei kylläkään kestä hirveän kauan huulilla.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 22:49"]Muista myös muutama meikkisivellin, että voi tupsuttaa poskipunaa ja laittaa luomiväriä. Olen huomannut, että se meikkaaminen siveltimillä on hauskempaa kuin lopputulos:)
10
[/quote]
kiitos vinkistä, pistän tämänkin mieleen :) itseasiassa tulisi varmaan parempi setti, jos valitsisin itse muutaman kivan tuotteen. Kalliimmaksi se tietty tulee, mutta jotenkin vaan arveluttaa tuo lastensetti..
Ei todellakaan ole! Muistan että olin itsekin ihan samanlainen pikku prinsessa tuohon aikaan, ja muistan, että äiti välillä laittoi minua - tietenkin hyvän maun rajoissa. Laittoi ripsiväriä, kynsilakkaa, hiukan luomiväriä ja huulipunaa. Sitä kesti aikansa. Jos nyt aloitat, ettei vielä, niin se vaikuttaa pahemmin lapseen kuin se, että annat hänen kokeilla tyttömäisyyttään. Olisin ylpeä, jos minullakin olisi tuollainen prinsessa! <3 Mieti, jos tyttösi haluaisi olla kuin poika eikä pitäisi mistään tuollaisista.. Tosin, ei sekään huono olisi. Lisäksi tuo vaihe menee ajallaan ohi, ja seuraavaksi alkaa häpeä kaikkea tuollaista kohtaan. Sitä kestää varhaiseen murrosikään asti, ennen kuin mielenkiinto kaikkea tyttömäisyyttä kohtaan alkaa taas. Niin se meni meilläkin ja kavereilla.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 22:55"]Ei todellakaan ole! Muistan että olin itsekin ihan samanlainen pikku prinsessa tuohon aikaan, ja muistan, että äiti välillä laittoi minua - tietenkin hyvän maun rajoissa. Laittoi ripsiväriä, kynsilakkaa, hiukan luomiväriä ja huulipunaa. Sitä kesti aikansa. Jos nyt aloitat, ettei vielä, niin se vaikuttaa pahemmin lapseen kuin se, että annat hänen kokeilla tyttömäisyyttään. Olisin ylpeä, jos minullakin olisi tuollainen prinsessa! <3 Mieti, jos tyttösi haluaisi olla kuin poika eikä pitäisi mistään tuollaisista.. Tosin, ei sekään huono olisi. Lisäksi tuo vaihe menee ajallaan ohi, ja seuraavaksi alkaa häpeä kaikkea tuollaista kohtaan. Sitä kestää varhaiseen murrosikään asti, ennen kuin mielenkiinto kaikkea tyttömäisyyttä kohtaan alkaa taas. Niin se meni meilläkin ja kavereilla.
[/quote]
puhut kyllä asiaa :)
Itseasiassa tästä meidän pikku prinsessasta ei ikinä uskoisi, että vielä vuosi sitten vain autot kelpasivat :D
ap
mä sanoisin kyllä, että ei vielä. Mielestäni on ihan ok sanoa, että jotkut asiat kuuluu isommille. Onpahan sitten asioita mitä odottaa kasvaessa!
Mä sanoisin kans ei, isompana saat sitten.
Ja syy on ihan käytännöllisyys. Kamalaa pestä jotain meikkejä tuon ikäisen silmistä!
Sen sijaan kynsilakkat ja joku huulikiilto (hyvälaatuinen) vois olla kivoja. Ja vaikka meikkivälineitä esim. peili, suteja ja huiskuja söpössä meikkilaukussa. Tosin en tiedä pettyykö tyttäresi vaan jos ei saa jotain "oikeita" värejä.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 23:15"]Mä sanoisin kans ei, isompana saat sitten.
Ja syy on ihan käytännöllisyys. Kamalaa pestä jotain meikkejä tuon ikäisen silmistä!
Sen sijaan kynsilakkat ja joku huulikiilto (hyvälaatuinen) vois olla kivoja. Ja vaikka meikkivälineitä esim. peili, suteja ja huiskuja söpössä meikkilaukussa. Tosin en tiedä pettyykö tyttäresi vaan jos ei saa jotain "oikeita" värejä.
[/quote]
en usko että pettyy. Hänelle oli tosi iso asia pelkästäään se, kun sai kynsilakkaa sormiinsa. Uskoisin, että on iloinen muutamasta omasta jutusta, vaikka ne olisikin neutraalin värisiä. Mitään ripsiväriä tms en suostu hänelle vielä antamaan, mutta muutama kevyempi tuote voisi olla kiva :)
Osta joku edullinen setti, jos tuo lastensetti epäilyttää, niin jostain alekorista se ja pari sivellintä. Itsekin leikin pienenä jollain halpismeikeillä, enemmänhän se oli vain sitä värin lätkimistä naamaan kuin mitään sen ihmeempää. Kun kerran maalaaminen oli kivaa paperille ja värityskirjaan, niin olihan se kivaa omaan naamaankin:)
No kokoa sitten joku oma "meikkilaukku" :).
Sellaset kunnon vanhanaikaiset papiljotitkin vois olla hauskat :D. Vaikka eivät siis meikkejä ole, mutta jos kokoat jonkun kauneusboksin.
Osta huulirasvaa jossa vähän väriä? ;)